Ik ben bezig een facturatie programma te maken in access. Nu heb ik al meer dan 2 jaar niet meer met access gewerkt en heb ik ook geen idee meer hoe en wat en vroeg ik me af of jullie mij een kleine zet konden geven. Bij de factuur heb ik de volgende gegevens:
2 tabellen: Artikelen, Factuur.
Mijn formulier bevat de gegevens uit de tabel factuur.
Factuurnummer;Leverdatum;Artikelnaam;Aantal;Prijs;BtwPercentage;Totaal
Ik haal de Artikelnaam dmv een keuzelijst uit de tabel artikelen. Nu wil ik dat de prijs ook uit de tabel artikelen wordt gehaald dmv de Artikelnaam. Ik snap echter niet hoe ik dit moet realiseren. Bij een keuzelijst kun je sql code ingeven maar bij een gewone tekstbox kan ik geen sql ingeven?? Hier zit ik dus vast. Heb al wat op het forum gezocht maar tevergeefs.
*Update
van Keuzelijst naar keuzelijst heb ik geen probleem om een selectie te maken, ik snap alleen niet hoe ik een rowsource kan instellen bij een tekstbox
2 tabellen: Artikelen, Factuur.
Mijn formulier bevat de gegevens uit de tabel factuur.
Factuurnummer;Leverdatum;Artikelnaam;Aantal;Prijs;BtwPercentage;Totaal
Ik haal de Artikelnaam dmv een keuzelijst uit de tabel artikelen. Nu wil ik dat de prijs ook uit de tabel artikelen wordt gehaald dmv de Artikelnaam. Ik snap echter niet hoe ik dit moet realiseren. Bij een keuzelijst kun je sql code ingeven maar bij een gewone tekstbox kan ik geen sql ingeven?? Hier zit ik dus vast. Heb al wat op het forum gezocht maar tevergeefs.
*Update
van Keuzelijst naar keuzelijst heb ik geen probleem om een selectie te maken, ik snap alleen niet hoe ik een rowsource kan instellen bij een tekstbox
[ Voor 10% gewijzigd door ddkiller0900 op 20-01-2006 19:25 ]