[Access xp] Selectie dmv Selectie

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
Ik ben bezig een facturatie programma te maken in access. Nu heb ik al meer dan 2 jaar niet meer met access gewerkt en heb ik ook geen idee meer hoe en wat en vroeg ik me af of jullie mij een kleine zet konden geven. Bij de factuur heb ik de volgende gegevens:

2 tabellen: Artikelen, Factuur.

Mijn formulier bevat de gegevens uit de tabel factuur.

Factuurnummer;Leverdatum;Artikelnaam;Aantal;Prijs;BtwPercentage;Totaal

Ik haal de Artikelnaam dmv een keuzelijst uit de tabel artikelen. Nu wil ik dat de prijs ook uit de tabel artikelen wordt gehaald dmv de Artikelnaam. Ik snap echter niet hoe ik dit moet realiseren. Bij een keuzelijst kun je sql code ingeven maar bij een gewone tekstbox kan ik geen sql ingeven?? Hier zit ik dus vast. Heb al wat op het forum gezocht maar tevergeefs.

*Update
van Keuzelijst naar keuzelijst heb ik geen probleem om een selectie te maken, ik snap alleen niet hoe ik een rowsource kan instellen bij een tekstbox :?

[ Voor 10% gewijzigd door ddkiller0900 op 20-01-2006 19:25 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een testbox heeft ook geen rowsource, want geen lijst. Een listbox kan je openvouwen waarna hij een lijst laat zien, uit de rowsource.

Wat jij wilt kan je bereiken door de relaties goed te leggen, en zorgen dat in de recordsource van je formulier het artikel van je factuur wordt gekoppeld aan die van je artikelen.

Nog even een paar standaard-facturatie-database-opmerkingen:
  • Wat als iemand meerdere items besteld, hoe zet je die in een factuur?
  • Wat als de prijzen van je artikelen veranderen? Dan kloppen al je oude facturen niet meer. Neem de prijs over in plaats van linken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.