[DOC] Feedback topic

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Na de herindeling is het natuurlijk ook meteen handig om feedback te vragen over de herindeling, en DOC in het bijzonder.

Ik zal eerst nog even snel de gedachtengang achter deze opsplitsing uitleggen:

Allereerst de keuze voor een nieuwe hoofdgroep. Om toch een beetje aandacht te geven aan de roots van tweakers.net wilden we het echte tweaken toch een eigen afdelinkje geven. 't heeft wel heel veel met hardware van doen, maar nu hebben we mooi de opsplitsing tussen standaard hardware en het gedeelte wat meer wil :)

Ten tweede het nieuwe DOC. Het oude die-hard overclocking & cooling werd steeds meer een standaard cooling forum, met standaard vraagjes over wat fsb-verhogingen en dat soort spul. Leuk voor de beginnende overclocker en diegenen die niet veeleisend zijn, maar voor de overclockers die meer willen vaak niet meer interessant.
Af en toe waren er wel topics bij die erbovenuit staken, maar deze verdwenen snel weer achter de andere topics.
Met het nieuwe DOC hopen we weer een thuisforum te kunnen bieden aan de die-hard tweaker.

We realiseren ons ook dat dit forum nog vrij leeg is. Op dit moment zijn het alleen wat extreme koeltopics die er staan. We hopen echter dat dit in de toekomst toch weer een beetje zal veranderen.

Ook kunnen we hier in DOC bijvoorbeeld gaan denken aan nieuwe (of reeds bestaande, maar dan opnieuw opgezette) overclock-wedstrijden en dat soort zaken.
Natuurlijk staan we ook open voor suggesties :)

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

En wat met de verzamel-topics zoals "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten" ? Hoort dat enkel bij tweaken? Want wat als je nu bvb je A64 met een prom/di/... koelt, moet je dan je vraag in dit fourm of bij het 'gewone tweaken' zetten? Nofi, maar ik vind het onderscheid dus nogal vaag...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Nou, in die verzameltopics is het ook vooral: "Kijk eens! ik heb mijn processor 200 mhz overgeclockt, op boxed koeler!" Reacties: "Wooww, ziek!"

Dus niet echt Die Hard, subforums zijn nu goed ingedeeld,

Complimenten :)

Verwijderd

ik ben benieuwd of het hier uberhaupt "druk" gaat worden. Wat betreft contests, wat dacht je van een contest net zoals de Sabre contest van een tijd terug. We kopen een lading goedkope grafka's in(allemaal dezelfde uiteraard), iedereen mag er mee doen wat die wilt en de gene met de beste 3dmark2001 test nature wint. Lijkt me wel een mooie start om dit subforum in te luiden.

ik zit te denken aan wat FX5200tjes oid. dingen kosten standaard iets van 40e, misschien kunnen we een shop zo ver krijgen om wat van die prijs af te halen als we aan wat sponsoring doen.
Twynn, uw mening aub ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 19:39 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
CopperCAT schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:19:
En wat met de verzamel-topics zoals "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten" ? Hoort dat enkel bij tweaken? Want wat als je nu bvb je A64 met een prom/di/... koelt, moet je dan je vraag in dit fourm of bij het 'gewone tweaken' zetten? Nofi, maar ik vind het onderscheid dus nogal vaag...
Zo is het hier altijd al geweest. Als je voor een overklok met je nieuwe Vapochill LS een nieuwe topic aanmaakt wordt hij toch gesloten door de modjes. Alleen als het een "project" is mag het. Het idee achter de policy zou ik persoonlijk niet voor kiezen maar zo wordt het wel allemaal netjes gestructureerd. Een groot nadeel is dat het super lastig is om op specifieke onderwerpen te zoeken.

Ik denk dat de modjes het die-hard gebeuren (LN2, DICE, Customs) willen onderscheiden met de normale tweak topics. Maarja je heb gelijk in de AMD A64 topics zie je genoeg Phase change resultaten. Voor mij hoefde de DOC niet opnieuw ingedeeld te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Kakaroto op 20-01-2006 19:33 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik had het liever DOC en TCA als één gezien, nu moet je er twee pagina's voor openen, wat snel ten koste gaat van één van de twee...

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 20-01-2006 19:33 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Nu moet ik er ook even bij gaan vertellen dat we gaan proberen om de grote topics wat te gaan verminderen... Als je een keer een A64 OC gedaan hebt met een phase-change mag daarover dus best wel een topic hier gestart worden, heb je het gedaan met waterkoeling dan zien we het liever in T&C :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 14:16

rimpeldinky

nani?

waar ligt dan de grens? een statische setup met WC met een enorm rad en peltiers bijv. zou dat dan in DOC moeten omdat het groots is en met peltiers of in T&C omdat het WC is? ik zou zeggen DOC

*burp*

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

als je de Policy gelezen had ;) dan had je gewezen dat peltiers in DOC moeten... 'k kan maar niet genoeg wijzen op de twee policy's die gemaakt zijn, daar staat heel duidelijk in wat wel en niet in DOC / T&C moet...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

op hoeveel graden draaide jouw peltiers ook alweer vincent? :D was dat wel onder 0*c??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 20:04 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:04:
op hoeveel graden draaide jouw peltiers ook alweer vincent? :D was dat wel onder 0*c??
op dit moment net onder 0 ... (proc minder ver OC'ed)

Maar 't gaat niet echt om hoe koud het is :) 't gaat er om hoeveel mensen het doen en hoeveel moeite het kost om het te maken... WC setjes zijn kant en klaar, voor een TEC heb je toch al een hoop meer apparatuur nodig en meer kennis van zaken :) al met al een wereld van verschil dus :) en ook weer een wereld van verschil met een PC dat weet ik ;)

Of mag ik gewoon niet met jullie mee praten.. dan moet je dat gewoon zeggen :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-01-2006 20:09 ]

• Twynn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:04:
De grens hebben we gesteld op alles wat onder kamertemperatuur koelt.. Dus bong-koeling is net zo'n twijfelgeval, maar peltierkoeling hoort hier in DOC thuis :)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:25:
ik zit te denken aan wat FX5200tjes oid. dingen kosten standaard iets van 40e, misschien kunnen we een shop zo ver krijgen om wat van die prijs af te halen als we aan wat sponsoring doen.
Twynn, uw mening aub ;)
Juist, dat soort dingen is leuk om te doen.
We moeten er gewoon met z'n allen wat van proberen te maken :)

Oh, en btw. uw? Zeg maar gewoon je hoor. Zo oud ben ik ook weer niet :+

[ Voor 43% gewijzigd door Twynn op 20-01-2006 21:04 ]

Verwijderd

haha ja u en je gebruik ik volstrekt willekeurig was geen persoonlijke aanval ;)

Ik heb jou en vincent er een mailtje over gestuurd! ;)

Ik heb je mailtje ontvangen en we zijn het aan het bestuderen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-01-2006 21:13 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Je loopt, vrees ik, wel het risico's dat de de ''doc'ers'' uit het ''noob'' forum blijven omdat dat voor hun niet interesant is,maar juist die noobs kunnen veel leren van de hard-core overclockers, en ikzelf ben geinteresseerd geraakt in echte die-hard dingen door het posten van ln2 en DI resultaten in het toen nog algemene deel.Nou is dat 2e niet zon sterk argument,maar met dat eerste zou ik zeker rekening houden, ben bang dat veel van de echte kenners wegblijven uit het noobforum, en zo de noobs uit hun lot overlaten, of alleen verbeterd worden door andere noobs (net nog een topic in pmg waar iem. glashard beweerd dat er geen p4 1.6 ghz bestaan, om maar wat te noemen) als er dan niemand is met wat meer kennis dan loop je het risico dat het nivo nogal snel daalt. Nou wil ik niet zeggen dat er door de splitsing een soort van ''instant-kennis-drop'' is gebeurd,maar je loopt het risico dat de veteranen lekker weg blijven..

noobs is hier gebruikt als term, beginneling, niet als scheldwoord zoals zovaak
Edit : En nou weet ik ook niet alles,maar wil mezelf toch ook zeker geen noob noemen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door HeepH op 20-01-2006 22:20 ]

http://specs.tweak.to/16495

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Heephstan, je bent een n00b !
Dan doe ik het })

Opzich heb je een punt, maar sorry dat ik het zeg maar ik zie waus ofzo nog niet iemand iets uitleggen die net aan het begrip FSB ofzo snapt :P
Verder zitten alle mod topics nog in T&C dus valt wel mee denk ik

Gabriël AM5

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

sapphire schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:47:
Heephstan, je bent een n00b !
Dan doe ik het })

Opzich heb je een punt, maar sorry dat ik het zeg maar ik zie waus ofzo nog niet iemand iets uitleggen die net aan het begrip FSB ofzo snapt :P
Verder zitten alle mod topics nog in T&C dus valt wel mee denk ik
Jij dan !!!11elf xD. Mja toch vind dat ik wel een punt heb. Ik denk dat alle wijsneuzen vertrekken uit de noob forums en naar de doc forums komen.

[ Voor 10% gewijzigd door HeepH op 20-01-2006 23:16 ]

http://specs.tweak.to/16495

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Ik heb destijds die Sabre challenge met veel ontzag bekeken, YoupY met zn prom erop, kaartjes die het echt moesten ontgelden :P

Hopenlijk komt dat weer terug, als er nog hulp nodig is bij de organisatie ofzo, ik heb/maak er tijd voor dus send me a mail ;)

edit:
Heb net gekeken voor fx5200's, maar die pci-e zijn (bijna?) onvindbaar en/of duur :(
Miss gewoon pci-kaartjes nemen?

edit 2:
Dit is het goedkoopste fx5200 pci-e wat ik kan vinden
pricewatch: Club3D Geforce FX5200 128MB DDR (AGP, DVI) CGN-348ATVD=

[ Voor 35% gewijzigd door El Snorro op 21-01-2006 13:26 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

El Snorro schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:18:
Ik heb destijds die Sabre challenge met veel ontzag bekeken, YoupY met zn prom erop, kaartjes die het echt moesten ontgelden :P

Hopenlijk komt dat weer terug, als er nog hulp nodig is bij de organisatie ofzo, ik heb/maak er tijd voor dus send me a mail ;)

edit:
Heb net gekeken voor fx5200's, maar die pci-e zijn (bijna?) onvindbaar en/of duur :(

edit 2:
~40 euro, lijkt me een prima prijs zvoor zoiets toch?

De meeste mensen zullen zowiezo al meer dan dat bedrag uit gaan geven aan de mod/koel benodigdheden ;) ..

Maar we raken wel offtopic! Daarnaast, zo'n idee verdient een eigen topic! Count me in

Wat betreft de nieuwe indeling: ik denk dat het een goede stap voorwaards is! Vooral vanwege het feit dat het echte tweaken wat prominenter is neergezet.

Daarom: ik zou graag een motie indienen om de 'tweaking' subgroep bovenaan de lijst van subgroepen te plaatsen! Op mijn laptop zijn de subfora nog net zonder scrollen aanklikbaar (1024x768) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Syzzer op 21-01-2006 13:43 ]

Verwijderd

El Snorro schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:18:

edit:

edit 2:
ja ik hoopte eigenlijk dat de meeste mensen nog wel een agp mobo hebben.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

AG watttes ? :+
En anders emt X300(se) kaartjes ? die kosten ook niet zoveel.

@ Syzzer: jah !! dat vind ik nou ook, wij moeten bovenaan dit is tenslotte eht tweakers.net forum dus lijkt me dat Tweaking boven moet :)

Gabriël AM5

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Misschien zijn een paar PCI videokaartjes goedkoper :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• El Snorro
sapphire schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:12:
AG watttes ? :+
En anders emt X300(se) kaartjes ? die kosten ook niet zoveel.

@ Syzzer: jah !! dat vind ik nou ook, wij moeten bovenaan dit is tenslotte eht tweakers.net forum dus lijkt me dat Tweaking boven moet :)
x300se kaartjes ja, dat is een goed idee :)

pricewatch: Asus Radeon X300 SE 64MB (PCI-e, DVI), Extreme AX300SE-X/TD=

voor +-50 euro heb je er al :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

6200's zijn ook niet duur (en vaak te unlocken)...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Epsilon

DesertShooter schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:31:
6200's zijn ook niet duur (en vaak te unlocken)...
unlocken moet niet mogelijk zijn imho
dan gaat geluk een TE grote rol spelen

Verwijderd

unlocken is wel heel kansloos, bij videokaarten OC'en komt al niet zo gek veel skillz kijken, als je nu ook nog is dat element weg neemt dat alle kaarten nagenoeg gelijk zijn is de lol er snel van af want dan wordt de winnaar volledig door geluk bepaald.

Maar AGP leek mij juist ideaal omdat de meeste mensen wel een agp bordje hebben liggen maar misschien nog niet iedereen een PCI-expresse mobo heeft.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En andersom, de meeste mensen die redelijk bij zijn qua hardware hebben wel al PCI-e hoor ( "bij" is een ruim begrip aangezien PCI-e er al een aardig tijdje is).
Dus mijn beredenering is zegmaar andersom...ik denk dat veel DOC's al wel PCI-e hebben.

Dan nog iets, als je als bench 3d01 wilt doen speelt dan niet mee dat de gene met de dikste Proc+fsb (HTT) OC al een mega voorsprong heeft aangezien 3d01 hier enorm op kicked ivm met 03 en 05.

Gabriël AM5

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Epsilon

sapphire schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:56:
En andersom, de meeste mensen die redelijk bij zijn qua hardware hebben wel al PCI-e hoor ( "bij" is een ruim begrip aangezien PCI-e er al een aardig tijdje is).
Dus mijn beredenering is zegmaar andersom...ik denk dat veel DOC's al wel PCI-e hebben.

Dan nog iets, als je als bench 3d01 wilt doen speelt dan niet mee dat de gene met de dikste Proc+fsb (HTT) OC al een mega voorsprong heeft aangezien 3d01 hier enorm op kicked ivm met 03 en 05.
Daarom had Unknown_road ook de Nature test aangegeven. Ligt een beetje aan het kaartje. Als je het een full directX 9 kaartje is zie ik niet in waarom 3dmark03 of 05 niet gebruikt kan worden :)

Verwijderd

ja idd, 03 en 05 zijn misschien ook mogelijk als de kaart er voor geschikt is en de testen niet te zwaar zijn :D . Ik wil gewoon een leuke en eerlijke contest. De precieze details werk ik nog wel uit ;) .

• El Snorro
Epsilon schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:25:
[...]

Daarom had Unknown_road ook de Nature test aangegeven. Ligt een beetje aan het kaartje. Als je het een full directX 9 kaartje is zie ik niet in waarom 3dmark03 of 05 niet gebruikt kan worden :)
Daarom vind ik dat we beter x300se kunnen gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 00:14:
unlocken is wel heel kansloos, bij videokaarten OC'en komt al niet zo gek veel skillz kijken, als je nu ook nog is dat element weg neemt dat alle kaarten nagenoeg gelijk zijn is de lol er snel van af want dan wordt de winnaar volledig door geluk bepaald.

Maar AGP leek mij juist ideaal omdat de meeste mensen wel een agp bordje hebben liggen maar misschien nog niet iedereen een PCI-expresse mobo heeft.
Muhahaa... agp ja doe maar... count me in :P:P:P
Ik zou zowieso voor de 5200 gaan. Dit omdat je dan lekker 01 kan benchen. 01 is cpu gericht dus is er weer iets meer contest.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 17:42 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Exigence

dnkroz

Kun je dan niet beter een kaartje uitkiezen die er in een AGP én een PCI-E uitvoering is? Qua snelheid zal het niet of nauwelijks verschillen, en anders maak je twee klassen toch?
Misschien dat die PCI-E versie zelfs wat langzamer is door de bridge-chip....

Verwijderd

Mag ik trouwens nog 1 ding aankaarten. Ik ben dat gezeur zat dat er niets verkocht mag worden via tweakers.net

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om iedereen van leuke spullen te voorzien om zo Got en Holland hoger in de lijsten te laten komen. Nu word dit gewoon tegengehouden omdat ik dit niet naar buiten mag brengen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:41:
[...]

Muhahaa... agp ja doe maar... count me in :P:P:P
Ik zou zowieso voor de 5200 gaan. Dit omdat je dan lekker 01 kan benchen. 01 is cpu gericht dus is er weer iets meer contest.
ehm ik wil juist een contest waarbij cpu/mobo/mem niet belangrijk zijn :D zodat iedereen een kans heeft aangezien iedereen dezelfde kaart heeft. Als we ook nog is cpu/mobo/mem gelijk gaan maken wordt het helemaal duur zeker aangezien je met cheap mobo's niet lekker kan clocken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 18:31 ]

Verwijderd

Gaat lekker off topic heren.. :D

Verwijderd

hehe idd, ik open wel een topic binnekort erover mensen. Hier verder over DOC ;)

• Twynn
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:44:
Mag ik trouwens nog 1 ding aankaarten. Ik ben dat gezeur zat dat er niets verkocht mag worden via tweakers.net
Ik snap je frustratie, maar ik kan er weinig meer aan doen. Het probleem is gewoon dat het al een paar keer goed uit de hand is gelopen met al die inkoop-acties en wij zijn daar niet op ingericht. De simpelste optie die ik kan verzinnen is gewoon een ia te organiseren op inkoopacties.net, en dat via je sig te vermelden ofzo.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:25:
hehe idd, ik open wel een topic binnekort erover mensen. Hier verder over DOC ;)
Doe dat maar ;)

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat de splitsing een beetje heftig is..nu we zo ff onderweg zijn met de nieuwe opzet. DOC is wel heel klein nu. Beleid mbt grote topics is wel goed. Weg met die dingen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 16:45 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:43:
Ik heb het gevoel dat de splitsing een beetje heftig is..nu we zo ff onderweg zijn met de nieuwe opzet. DOC is wel heel klein nu. Beleid mbt grote topics is wel goed. Weg met die dingen :P
Ach, misschien dat het hier niet druk wordt qua topics. Maar ik vind het zo wel mooi gescheiden eerlijk gezegd :)
Het voordeel hiervan is dat de topics wel meer aandacht krijgen. "Vroeger" wilde een project-topic nog wel eens verzuipen in de DOC topiclijst, tussen alle grote en algemene topics.

Verwijderd

Ik vind het ook nog wel eng dat er maar zo weinig topics in het DOC lijstje staan :P
Maar dat komt nog wel. En van die contestje zoals nu zijn leuk en zouden vaker gedaan moeten worden.

Over contestjes gesproken. Is er al iets bekend (datum enzo) over de UFO ?

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Persoonlijk denk ik dat het alles behalve erg is dat er hier wat minder topics lopen. Dat geeft namelijk aan dat er weinig onzinnige dingen gepost worden! Uiteraard prima als het drukker wordt (en dat wordt het vanzelf denk ik).

De grootste vooruitgang vind ik op dit moment het niveau. Je merkt gewoon duidelijk dat het niveau nu al een stuk hoger ligt dan in het 'oude' DOC!

Daarnaast heb ik ook het gevoel dat het, mogelijk gemaakt door het hogere niveau, alles wat losser en vriendelijker geworden is. Als mensen zich uit zichzelf weten te gedragen hoeft er ook niet zo op regeltjes gelet te worden :D .
Pagina: 1