CPU-temperatuur schommelt sterk

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 08:03
Oke zonder heel verhaal, m'n CPU doet nogal vaag. Alhoewel ik betwijfel of het m'n CPU is..

Ik gebruik MSI Core Center om m'n temps uit te lezen. En die geeft aan dat m'n CPU het ene moment 36 graden is, en een seconde daarna 40. Kan een CPU zo snel die warmte genereren of is dit gewoon een brakke temps sensor/gaar programma?

Hier een screen.

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/7746/corecenter3od.jpg

Ik heb voor de rest geen programma's waarmee ik in de warmte geschiedenis kan kijken.. Tijdens deze verschuivingen ben ik gewoon aan het photoshoppen, geen zware apps ofzo.

M'n Specs.

AMD Athlon 3500+ @ 2200MHZ
1GB Corsair geheugen.
6800GT @ Ultra speeds.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55
dat lijkt me gewoon een normaal verloop van temperatuur, en jij noemt Photoshop geen zware app? :P

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik op mijn computer met Photoshop een zware filter toepas ofzo dan zie ik de processor temperatuur ook vrij snel een paar graden klimmen. Doodnormaal dus :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst hoort dit nu thuis in TCA. Dit is geen die hard overclocking :)

DOC => TCA dus.

Verder hebben de onboard sensoren altijd een afwijking: De temperatuur die je ziet is ook slechts een benadering van de werkelijke temperatuur.
De werkelijke temperatuur zal geen 4 graden per seconde schommelen, tenzij je koeler geen goed contact maakt. Dit zou echter weer hogere temperaturen tot gevolg hebben :)

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 08:03
Nee photoshop vind ik niet zwaar. Ik was niet bezig met grote foto's of zware filtes. Alles wat ik had was een beetje tekst en een plaatje, allemaal binnen 800X600.

@ Twynn

Oh sorry, nog ff wennen aan al die sub-categoryen :o