Toon posts:

url van streaming media vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk regelmatig programma's zoals 'dit was het nieuws' en 'de lama's'. Maar omdat ik vaak 's avonds weg moet mis ik deze programma's vaak.
Nou kan je deze shows allemaal zien via internet, maar ik kan dit dan alleen streaming afspelen. Dit gaat vaak schokkerig en het geluid en beeld is niet altijd synchroon en als je vooruit wil gaat dit vaak langzaam (moet er weer een buffer opgebouwd worden).
Nou zijn er programma's waar je streaming media mee op je hardeschijf kan opslaan en later bekijken zonder al deze problemen, maar dan heb je de url van het stream bestand nodig. Bij de website van de lama's kan ik dit nergens vinden en als ik in de bron van de pagina kijk staat er dat de url niet gespecificeerd is.

Hoe kan ik achter de url van de stream komen of hoe kan ik ze op een andere manier opslaan op mijn hardeschijf?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-04 13:37
Als ik bij www.delamas.nl kijk, en ik ga naar de bron van de site dan zie ik toch echt de url van de stream.

Ik zou alleen graag willen weten welke progjes je hiervoor gebruikt (of mag dit hier niet op GoT)

Je moet wel de bron van de pagina pakken waarin de media afgespeeld wordt...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En op deze pagina staat gewoon een linkje met als tekst "open stream in player". Das toch best een direct linkje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 20-01-2006 17:55 ]

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 (Verkocht!) en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-04 13:37
ja, maar dan stream je hem nog steeds. wat dus betekent dat het nog steeds haperend gaat. dat maakt niet uit of het in je browser of gewoon in mediaplayer gestreamt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er twee:"CoCSoft Stream Down 3.3" en "StreamBox"
Ik moet zelf nog even kijken welke heb beste werkt maar ze doen het allebij.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TranceSetter schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:57:
ja, maar dan stream je hem nog steeds. wat dus betekent dat het nog steeds haperend gaat. dat maakt niet uit of het in je browser of gewoon in mediaplayer gestreamt wordt.
Jawel, maar als hij dan de tool gevonden heeft om de stream op te slaan kan hij rustig kijken. Daar heeft hij dan toch eerst de url voor nodig.

Edit: Die heeft ie dus.

Let er wel op dat het dus niet toegestaan is om de omroep.nl streams op te slaan!!

@MindedRaptor: Heb jij de vraag wel gelezen?

[ Voor 64% gewijzigd door Room42 op 20-01-2006 18:05 ]

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 (Verkocht!) en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

HTTrack

• Maikel_S
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-03 15:12
Windows Media Recorder werkt ook goed, tenminste vroeger weleens gebruikt om uitzendingen van uitzendinggemist.nl op te slaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier is voldoende over te vinden; evenwel vindt ik dit teveel over de rand van legaliteit. De makers bieden dit digitaal aan ja, maar niet met de bedoeling dat je het download. Dat is evenwel wel te doen; maar wij helpen je er niet mee :) Zie overigens bovenstaande reacties voor tips over dit reeds vaakbesproken onderwerp

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.