Bijna iedere tweaker met een stock HSF combo in zijn/haar systeem ondervindt irritatie van het geluid wat door de fan wordt geproduceerd. Meestal wordt dit opgelost door een HSF combo waarvan de heatsink groot en zwaar is. Niet alleen verpest dit de airflow voor de rest van de componenten in het systeem (imho), maar moet je ook nog eens oppassen dat 't je CPU met een deel van het moederbord er niet af rukt als je moederbord niet plat ligt.
Geld of niet, een tweaker die last heeft van geluid, gaat (alvast) op zoek naar alternatieve koeling. Liefst zo stil mogelijk en als het kan, passief. Ik dus ook, en ik vond iets zeer interessants.
http://www.dynatron-corp.com/
Mijn oog viel op de volgende heatsink:
Model D15:

klik voor productpagina.
CPU: Intel Pentium 4 S478 t/m 3,4GHz
Dimensies: 95 x 74 x 28 mm
Gewicht: 600 gram
Materiaal: Koper
Van zoiets ga je natuurlijk meteen watertanden, een passieve gekoelde P4 is andere koek
Hoewel de heatsink is bedoeld voor in 1U servers waar meestal een goede airflow doorheen blaast, zou dit volgens mij ook in een tweaker zijn/haar kast met een goede airflow (4x 80mm @2500RPM bijv.) kunnen werken.
En dan nu de reden voor dit topic;
Google leverde alleen links naar buitenlandse verkoopssites en T.net en GoT leverden alleen topics op uit 2001/2002.
Dus komt het neer op gebruikers-ervaringen.
Zijn er tweakers onder ons die ervaringen hebben met Dynatron koelers in combinatie met een CPU die niet al te oud is (vanaf 2002)? En weet iemand misschien een Nederlandse winkel waar deze koelers worden verkocht?
Geld of niet, een tweaker die last heeft van geluid, gaat (alvast) op zoek naar alternatieve koeling. Liefst zo stil mogelijk en als het kan, passief. Ik dus ook, en ik vond iets zeer interessants.
http://www.dynatron-corp.com/
Mijn oog viel op de volgende heatsink:
Model D15:

klik voor productpagina.
CPU: Intel Pentium 4 S478 t/m 3,4GHz
Dimensies: 95 x 74 x 28 mm
Gewicht: 600 gram
Materiaal: Koper
Van zoiets ga je natuurlijk meteen watertanden, een passieve gekoelde P4 is andere koek
Hoewel de heatsink is bedoeld voor in 1U servers waar meestal een goede airflow doorheen blaast, zou dit volgens mij ook in een tweaker zijn/haar kast met een goede airflow (4x 80mm @2500RPM bijv.) kunnen werken.
En dan nu de reden voor dit topic;
Google leverde alleen links naar buitenlandse verkoopssites en T.net en GoT leverden alleen topics op uit 2001/2002.
Dus komt het neer op gebruikers-ervaringen.
Zijn er tweakers onder ons die ervaringen hebben met Dynatron koelers in combinatie met een CPU die niet al te oud is (vanaf 2002)? En weet iemand misschien een Nederlandse winkel waar deze koelers worden verkocht?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry