Toon posts:

geforce 6800 gt?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een nieuwe computer met een sli moeder boord meet 1! grafische kaart. een geforce
xfx 6800 gt. omdat het te duur zou worden heb ik er toen maar 1 gekocht met het idee dat ik de 2de er laater bij kocht. ik zie nu al dat hij bijna nergens meer verkrijgbaar is maar wel een geforce 6800 gs of gs xxx. maakt dit iets uit bij sli of moet je echt precies de zelfde kaart hebben. ik heb die computer trouwens in oktober gekocht. groetjes

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
Je moet precies dezelfde kaart hebben.

Dus jij moet een XFX 6800GT hebben, als nog pech hebt dat hebben de revisie's van nu nog andere bios (maar das wel gewoon te flashen).
K denk dat als je andere merken heb dat je die ook wel kan flashen (mits de kaarten fisiek gelijk zijn ;) )

[ Voor 78% gewijzigd door Dubbel Fristie op 20-01-2006 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet jij of je die nog ergens kan krijgen of dat ze hem weer in productie nemen

Verwijderd

Topicstarter
als ik er een van een ander merk in bji zet is deze dan goed? http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXV04&

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
pricewatch
Ik hoop dat dit de goeie is
en als ik jouw was zou ik niet eentje van een ander merk nemen want dat is een zeer grote gok met een grote kans dat je ze niet kan gebruiken

[ Voor 44% gewijzigd door Flapp op 20-01-2006 17:51 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
300,- voor nog een 6800GT :o
Ik zou het niet doen.

K zou dan jou ene kaart verkopen, en 2 X 6800GS a 180,- kopen >:)
Dan heb je veeel meer bang for je buck ;)

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 19:17

r.marijnissen

sapphire512mb

Kun je hem niet beter verkopen en 1 snelle kaart kopen?
B.v een 7800gt.
Ben je net zo snel denk ik.

Verwijderd

Dit is dus de reden waarom SLI volstrekt nutteloos is. Als de kaart inmiddels niet is uitverkocht als je er een 2e bij wilt prikken, is hij wel zo duur dat je beter een nieuwe high-end kaart kunt kopen.

Misschien kun je op de tweakers vraag&aanbod of op marktplaats nog wel 2e hands dezelfde kaart voor een redelijke prijs op de kop tikken? Volgens mij moeten de kaarten allebei ook precies dezelfde bios bevatten dus die zul je dan waarschijnlijk moeten updaten.

Verwijderd

Volgens mij ondersteunen de laatste serie Nvidia drivers toch al een tijdje verschillende kaarten van verschillende merken? Zolang ze maar SLI ondersteunen.

Update: nee, vergissing van mijn zijde, GPU moet gelijk zijn, snelheid en geheugen mag wel afwijken.

New Flexibility:
Mix and Match Graphics Cards from Different Manufacturers

Example: You can use a GeForce 7800 GTX from manufacturer ABC with a GeForce 7800 GTX from manufacturer XYZ.
Note: You must still use two graphics cards that have the same GPU. For example, a GeForce 7800 GT must be matched with another GeForce 7800 GT (not with a GeForce 7800 GTX or a GeForce 6800 Ultra). Mix and Match Graphics Cards with Different Input/Output Ports
Example: You can use a GeForce 6800 GT with Dual DVI & TV-out with a GeForce 6800 GT with Dual DVI & VIVO.

Mix and Match Graphics Cards with Different Clock Speeds
Example: You can use a higher clocked GeForce 6600 GT 550/525 with a standard clock GeForce 6600 GT 500/500.

Mix and Match Graphics Cards with Different Memory Sizes
Example: Using Coolbits, you can use a 128MB GeForce 6800 GT with a 256MB GeForce 6800 GT.

Note: NVIDIA recommends that SLI customers, whenever possible, purchase graphics cards with matching memory sizes. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using Coolbits (value set to 18), the effective memory size for each card becomes the smaller of the two memory sizes.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 18:51 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:46:
Volgens mij ondersteunen de laatste serie Nvidia drivers toch al een tijdje verschillende kaarten van verschillende merken? Zolang ze maar SLI ondersteunen.
Klopt.

• D-Three
Dit moest dus een edit van mijn voorgaande post zijn ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:24:
Dit is dus de reden waarom SLI volstrekt nutteloos is. Als de kaart inmiddels niet is uitverkocht als je er een 2e bij wilt prikken, is hij wel zo duur dat je beter een nieuwe high-end kaart kunt kopen.
Dat is dus niet de reden. Maar SLI is inderdaad niet nuttig voor de gemiddelde gamer. Met een nieuwe generatie videokaart kan je meer voordeel halen. Zo is één 7800GT is games zelfs beter dan twee 6800 GT's in SLI.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 20-01-2006 18:50 ]

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:49:
Dit moest dus een edit van mijn voorgaande post zijn ;)

[...]

Dat is dus niet de reden. Maar SLI is inderdaad niet nuttig voor de gemiddelde gamer. Met een nieuwe generatie videokaart kan je meer voordeel halen. Zo is één 7800GT is games zelfs beter dan twee 6800 GT's in SLI.
-=offtopic=-
Ik heb zowel een 6800GT alsook een 7800GTX binnen liggen en beide in het zelfde systeem gehad maar de 7800GTX is toch echt niet 2x zo snel als een 6800GT hoor.
-=ontopic=-
Er zijn meer dan voldoende 6800GT's PCIe kaarten verkrijgbaar in het 2ehandse circuit. Waarschijnlijk de meest voordelige aankoopwijze.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 19:01 ]

• D-Three
Verkeerde vergelijking want twee 6800GT's in SLI zijn ook niet tweemaal zo snel als één 6800GT :)
Maar goed, het hangt natuurlijk ook een beetje af in welke situatie (resolutie, AA, AF, ...) maar ik blijf er bij dat SLI voor de gemiddelde gamer niet interessant is. Maar goed, indien de TS goedkoop aan een 6800GT kan geraken, is dat wel interessanter natuurlijk :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit gaat voor de ts maar ook voor Laagvliegerke op: niet binnen 24u schoppen, de edit knop is er niet voor niets. Verder is de vraag in de TS met ook maar minimale zoekwerk zelf te vinden (lees bijvoorbeeld op www.nvidia.com...), dus geen topic waard.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.