Visitekaartjes in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Dag allemaal,

Ik heb in photoshop een visitekaartje ontworpen. Maar nu wil ik deze gaan afdrukken, maar wel meerdere op 1 pagina. Het bestand heeft al de juiste afmetingen maar ik kan nergens vinden hoe ik hem meerdere malen op 1 pagina krijg. Ik heb van dat speciale papier ervoor. Maar dat heeft weinig nut als ik hem niet goed kan printen.

Wie weet hoe ik dat kan doen? Is daar een plugin voor ofzo? Of is er een andere methode om dit te doen.

Bedankt alvast!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 11:25

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Een gemakkelijke methode is om een nieuw bestand te maken, zo groot als je pagina (A4), dan in het andere bestand edit > define pattern en dat hele plaatje opslaan als patroon. Dan in het A4 bestand dat patroon fijn vullen...

Dit is natuurlijk de onorthodoxe methode, eigenlijk zou je een visitekaartje niet in photoshop moeten maken maar in illustrator of indesign... Publisher is een optie als je die programma's niet hebt, maar ook dat is betaald. Bovenstaande methode heeft als voordeel dat je niet uit PS hoeft te gaan

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Exporteer m als PS Eps, gooi m in InDesign en zet m gewoon naast elkaar. Vergeet geen snijtekens op de juiste plekken neer te zetten en rekening te houden met marges :)

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 11:25

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Als EPS lijkt me onnodig, als je 'm toch in InDesign zet? PSD is dan waarschijnlijk eenvoudiger (beter?) en in elk geval kleiner...

• Damocles.NL
Ik heb toevallig laatst dat adobe suite gedownload gekocht :X . Ik had toen alleen photoshop en reader geinstalleerd. Ik heb nu die cd er weer in gedaan.

Ik ga nu dus indesign installeren. Heb daar nog nooit mee gewerkt. Kan je me misschien uitleggen welke stappen ik dan moet nemen?

Bedankt voor de hulp alvast

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 20-01-2006 21:03 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30

Freelance

(...)

Damocles.NL schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:29:
Ik heb toevallig laatst dat adobe suite gedownload. Ik had toen alleen photoshop en reader geinstalleerd. Ik heb nu die cd er weer in gedaan.

Ik ga nu dus indesign installeren. Heb daar nog nooit mee gewerkt. Kan je me misschien uitleggen welke stappen ik dan moet nemen?

Bedankt voor de hulp alvast
gebruik google

waarom heb je trouwens visitekaartjes nodig als je van plan bent om illegale software te gaan gebruiken?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Verwijderd

Freelance schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:39:
[...]

gebruik google

waarom heb je trouwens visitekaartjes nodig als je van plan bent om illegale software te gaan gebruiken?
Dat hij illegale software gebruikt staat geloof ik los van het feit dat hij visitekaartjes wil maken. Wil je daarmee zeggen dat als hij visitekaartjes wil maken (Voor zijn bedrijf) hij geen illegale software mag gebruiken (het mag sowiezo officiel niet daar niet van maar toch)(no offence). Probeer indd de bovenste link.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 19:21 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30

Freelance

(...)

offtopic:
Ik neem aan dat je visitekaartjes maakt dat je daarmee wilt uitstralen dat je een professional bent. Eén van de eerste dingen die je dan doet -naar mijn mening & ervaring- is licenties/software kopen.
Maar we gaan van het topic af, dus nevermind :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Damocles.NL
Ik heb de software gewoon officieel. Ik weet niet waarom er opeens over illegale software gesproken wordt.

Ik lees nu inderdaad dat ik gedownload type. Dat moet zijn gekocht. Ik ben downloaden gewend met de meeste applicaties. Ik gebruik toch nooit de boekjes.

Maar goed, het is dus gewoon legale software.

• nAffie
  • Laatst online: 12-04 14:56

nAffie

...

Ik heb toevallig laatst dat adobe suite gedownload.
dat klinkt als illegaal.. ;)

meh.

Verwijderd

waar haalt een student/verkoper het geld vandaan om en adobe suite en indesign te kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:50:
waar haalt een student/verkoper het geld vandaan om en adobe suite en indesign te kopen?
Je hebt slim versies :)

Verwijderd

of demo's ^^

Verwijderd

Damocles.NL schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:42:

Ik lees nu inderdaad dat ik gedownload type. Dat moet zijn gekocht.

Verwijderd

nAffie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:46:
[...]

dat klinkt als illegaal.. ;)
offtopic:
Ik download heel wat software legaal via MA3D, MSDNAA en OOPS. Downloaden wordt te vlug geassocieerd met illegaal en dat is het beslist niet altijd ;)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

goed zullen we weer terug ontopic gaan?

het makkelijkst is dus om je visitekaartje in PS een aantal keer te copy/pasten in een nieuw document en dat dan te printen.

En nou niet meer over het al dan niet kopen van software hebben potdikke! het gaat over het copy pasten van een visitekaartje! anders wordt ik boos! :(

;)

[ Voor 8% gewijzigd door XangadiX op 20-01-2006 21:08 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1