Hallo allemaal.
Ik bezit op dit moment een moederbord met een beruchte AC’97 soundchip.
Nu las ik dat onboard sound redelijk veel performance kan opslurpen.
Ik heb net de game X3: Reunion gekocht en nogal last van lage FPS.
Ik heb de rolling demo bench van X3 gerunt met onbard sound en zonder (in bios uitgezet).
Dit scheelde 5 fps, wat best veel is tussen 28 en 33 fps.
Ik ben nu dus op zoek naar een geluidskaart die het van mijn onboard sound kan overnemen.
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Ik heb geprobeerd mij erin te verdiepen en kwam er al snel achter dat er geluidskaarten zijn die niet alles hardwarematig doen.
Ik ga geen EAX e.d. gebruiken, heb ook 2 simpele boxjes, het gaat mij om de prestatiewinst.
Zijn in dit geval de Sweex geluidkaarten van onder de 10 euro geschikt, of gebruiken die (zonder EAX) ook nog de CPU?
Groet,
Pjotrski
Ik bezit op dit moment een moederbord met een beruchte AC’97 soundchip.
Nu las ik dat onboard sound redelijk veel performance kan opslurpen.
Ik heb net de game X3: Reunion gekocht en nogal last van lage FPS.
Ik heb de rolling demo bench van X3 gerunt met onbard sound en zonder (in bios uitgezet).
Dit scheelde 5 fps, wat best veel is tussen 28 en 33 fps.
Ik ben nu dus op zoek naar een geluidskaart die het van mijn onboard sound kan overnemen.
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Ik heb geprobeerd mij erin te verdiepen en kwam er al snel achter dat er geluidskaarten zijn die niet alles hardwarematig doen.
Ik ga geen EAX e.d. gebruiken, heb ook 2 simpele boxjes, het gaat mij om de prestatiewinst.
Zijn in dit geval de Sweex geluidkaarten van onder de 10 euro geschikt, of gebruiken die (zonder EAX) ook nog de CPU?
Groet,
Pjotrski