Heb sinds een paar maanden een nieuwe pc in elkaar gevogeld. Werkt allemaal super, niet denderend ofzo maar goed, mijn XP 1800 tijdje geleden heeft de geest gegeven en heb toen een half jaar met een Cel633@1030 moeten werken
Hele verbetering dit dus.
Nu het volgende. Probeer doodleuk die cpu te oc'en maar dat ding wil niet hoger dan 2250MHz. En tja, da's maar 25% en de 35 a 40% zou ik toch zeker moeten halen. De temp is het niet. Die komt, wat ik ook doe, niet boven de 30 graden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik twee slagen van met een diameter van 250mm naar buiten laat gaan, de ene blaast en de ander zuigt. Beide met een fan van 250mm. Werkt best wel aardig. Gebruik namelijk gewoon de buitenlucht als koeling. Casetemp wil ook niet meer zo in de winter boven de 6 graden uit komen. Gebruik een Zalman CNPS7000CU zonder fan. Overigens helemaal geen fan's in pc..) (dat maakt hem in mijn geval nog niet stil...
Goed nu dus het probleem dat ik die cpu niet harder krijg dan 2250.
Even een paar gegeventjes:
AMD Athlon 64 Venice 3000+ (@2250)
2x 512 Dual Channel GeIL CL2.5
Asus A8N-E
HTT Freq: 250.0 MHz
HT Multiplier: 4x
CPU Multiplier: 9x (kan geen 10x, is 3000+
)
TRCD: 4 (lager boot-ie niet meer...)
TRP: 4
Tras: 8
Trc: 11
Vcore: 1.500 V
Kan mijn geheugen wel op 333 laten lopen, dan haal ik een cl=2, trcd=3, trp=3, tras=7 maar ja of ik daar nou vrolijk van moet worden
Heeft iemand een idee hoe ik dit geval wat harder kan laten lopen zonder mezelf CL2 geheugen aan te schaffen? Oh, btw, HTT freq van 260 in comb met htt multilpier van 3 houdt ik ook niet van ....
Nu het volgende. Probeer doodleuk die cpu te oc'en maar dat ding wil niet hoger dan 2250MHz. En tja, da's maar 25% en de 35 a 40% zou ik toch zeker moeten halen. De temp is het niet. Die komt, wat ik ook doe, niet boven de 30 graden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik twee slagen van met een diameter van 250mm naar buiten laat gaan, de ene blaast en de ander zuigt. Beide met een fan van 250mm. Werkt best wel aardig. Gebruik namelijk gewoon de buitenlucht als koeling. Casetemp wil ook niet meer zo in de winter boven de 6 graden uit komen. Gebruik een Zalman CNPS7000CU zonder fan. Overigens helemaal geen fan's in pc..) (dat maakt hem in mijn geval nog niet stil...
Goed nu dus het probleem dat ik die cpu niet harder krijg dan 2250.
Even een paar gegeventjes:
AMD Athlon 64 Venice 3000+ (@2250)
2x 512 Dual Channel GeIL CL2.5
Asus A8N-E
HTT Freq: 250.0 MHz
HT Multiplier: 4x
CPU Multiplier: 9x (kan geen 10x, is 3000+
TRCD: 4 (lager boot-ie niet meer...)
TRP: 4
Tras: 8
Trc: 11
Vcore: 1.500 V
Kan mijn geheugen wel op 333 laten lopen, dan haal ik een cl=2, trcd=3, trp=3, tras=7 maar ja of ik daar nou vrolijk van moet worden
Heeft iemand een idee hoe ik dit geval wat harder kan laten lopen zonder mezelf CL2 geheugen aan te schaffen? Oh, btw, HTT freq van 260 in comb met htt multilpier van 3 houdt ik ook niet van ....
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 16:36 . Reden: Vcore vergeten :-( ]