Toon posts:

3000+ Venice wil niet harder dan 2250MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een paar maanden een nieuwe pc in elkaar gevogeld. Werkt allemaal super, niet denderend ofzo maar goed, mijn XP 1800 tijdje geleden heeft de geest gegeven en heb toen een half jaar met een Cel633@1030 moeten werken :-( Hele verbetering dit dus.
Nu het volgende. Probeer doodleuk die cpu te oc'en maar dat ding wil niet hoger dan 2250MHz. En tja, da's maar 25% en de 35 a 40% zou ik toch zeker moeten halen. De temp is het niet. Die komt, wat ik ook doe, niet boven de 30 graden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik twee slagen van met een diameter van 250mm naar buiten laat gaan, de ene blaast en de ander zuigt. Beide met een fan van 250mm. Werkt best wel aardig. Gebruik namelijk gewoon de buitenlucht als koeling. Casetemp wil ook niet meer zo in de winter boven de 6 graden uit komen. Gebruik een Zalman CNPS7000CU zonder fan. Overigens helemaal geen fan's in pc..) (dat maakt hem in mijn geval nog niet stil... :P
Goed nu dus het probleem dat ik die cpu niet harder krijg dan 2250.
Even een paar gegeventjes:
AMD Athlon 64 Venice 3000+ (@2250)
2x 512 Dual Channel GeIL CL2.5 :'(
Asus A8N-E
HTT Freq: 250.0 MHz
HT Multiplier: 4x
CPU Multiplier: 9x (kan geen 10x, is 3000+ :/)
TRCD: 4 (lager boot-ie niet meer...)
TRP: 4
Tras: 8
Trc: 11
Vcore: 1.500 V

Kan mijn geheugen wel op 333 laten lopen, dan haal ik een cl=2, trcd=3, trp=3, tras=7 maar ja of ik daar nou vrolijk van moet worden |:(

Heeft iemand een idee hoe ik dit geval wat harder kan laten lopen zonder mezelf CL2 geheugen aan te schaffen? Oh, btw, HTT freq van 260 in comb met htt multilpier van 3 houdt ik ook niet van ....

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 16:36 . Reden: Vcore vergeten :-( ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dus je geheugen staat in het BIOS op 200Mhz (400)? Dat komt namelijk overeen met 1:1 (cpu:mem). Ik weet niet of je geheugen vrolijk wordt van 250+MHz. Hangt ook af van welke reepjes van GeIL je hebt. En als jij jouw geheugen op 166MHz (333) zet komt dat overeen met een divider van 5/6 en een snelheid van 204.5Mhz. Is niet een gigantische snelheid maar goed. Het blokkeert in ieder geval niet de overklok van je processor.

Zie verder ook: A64 Divider Table

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 20-01-2006 16:52 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, had inderdaad nut geheugen naar 166 zetten. Die geil bankjes werden nog wel vrolijk van 255MHz maar hoger vonden ze niet echt leuk. HTT Freq naar 275 en HT multiplier weer naar 3. Werkt nu ook prima al is mijn geheugen wel weer iets minder snel.. Benchmarks nu iets tussen FX 55 en 53 in. Begint er zo wat meer op te lijken indedaad. Nogmaals hartelijk dank!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

lol een 25cm fan die lucht van buiten zuigt? heb je daar pic's van?
(/offtopic aangezien je toch al weet wat je wou weten)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ben weer druk bezig mijn systeem om te bouwen (altijd klusje voor in het weekend, en wil deze keer ook mijn 3000+ gaan uit testen) voor 25bar luchtkoeling. Hebben geweldige compressor :-)
Heb geen foto van de aangesloten fan maar wel van de fan zelf, even naast 8 cm fannetje gelegd. Komisch effect wel ;-)

Waarom kan ik geen afbeelding toevoegen??? Knop lijkt dood... mag ik natuurlijk niet zeggen, zal wel aan mij liggen dus.... das de link

http://home.wanadoo.nl/stickel/images/grote_fan.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 21:02 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

lol is die grote van een radiateur ofzo?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
oldskool :P :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ie, heb er twee van. Zaten beide voor de radiatuur een paar jaar geleden omdat de auto het een beetje warmpjes kreeg.
Het grote probleem is dus de herrie.

http://home.wanadoo.nl/stickel/images/fan_geluidjes.mpg

Dit en dan keer twee.....
Pagina: 1