Primaire stationsletter heet geen C, maar I ?

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00
Beste mensen,
Ik heb net een nieuwe pc gekocht. Daarin zit een cardreader en geen floppy drive. Hierop heb ik windows xp sp2 geinstalleerd. Alles ging goed, windows goed geinstalleerd en toen kwam het probleem. In deze computer zag ik onmiddellijk dat normaal-genoemde C partitie "I" heette en een van de cardreadersloten heette C! Ook zag ik dat alle andere namen ontregeld waren, want de cardreader was als primair gezien :? . Ik ben onmiddellijk alle stationsletter gaan veranderen, maar ik kan alleen de I niet in C veranderen. Hoe doe ik dit? Kan dit ook met de windows cd? :?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door masser120 op 20-01-2006 16:34 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Is dit niet met Partition Magic op te lossen? Je kan met een beetje zoeken een gratis probeerversie vinden waar je het mee kan testen.

Verwijderd

Lijkt me niet echt een goed idee om de I naar C te veranderen. Er zal dan niet echt veel meer werken van Windows.

De beste oplossing :

Alle binnen in de PC losmaken behalve de harddisk. Daarna windows opniew installeren. Op deze manier zal hij wel als c gezien worden
en alle andere apparten die daarna aangesloten worden op de andere letters.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 16:35 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Been there, done that :P
Er is ergens op de Microsoft KB een artikel over het veranderen van je (windows)stations letter, toen ik dat had gedaan startte mijn windows compleet niet meer :P
Ik vrees dat je mag gaan herinstallen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Jups, ik kan je wel verzekeren dat je opnieuw mag installeren. Heb het zelf ook wel eens gehad, en drive letter veranderen was niet erg gezond voor mijn windows installatie. (Godzijdank stond alle data op een aparte schijf)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:19
Ik ken het probleem. Ik zet altijd m'n USB controller uit bij de installatie om dit probleem te voorkomen.
Je kunt dit proberen, maar ik vraag me af of het succes zal hebben: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q223188

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb destijds mijn schijfletters opnieuw ge-ordend door alle harde schijven op dynamisch te zetten. In configuratischerm->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer kan je rechtermuisklikken op een schijf, en dan converteren naar dynamisch. Je verliest daarna een deel van de controle over partities (d.w.z., je kan er maar beter één per schijf hebben), maar je kan bij de conversie alle schijfletters gewoon veranderen in wat je maar wil, ook bij systeem- en opstartschijven.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-usb card dingy loskoppen (of in bios uit)
-Fdisk /MBR in command mode van cd uitvoeren
-Waarschijnlijk moe je nu een windows repair uitvoeren, maar staat hij wel op C:
-Dan pas weer usb zooi aansluiten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Maar werkt alles wel gewoon? Waarom zou je dan je windows speciaal op C willen hebben? Ik heb zelf me windows op R staan en alles werkt prima :)

(Reden daarvan, had windows install maar die was wat brak aan het worden, had geen zin om alles in 1x opnieuw te doen dus dual boot gemaakt met 2de windows op R, die neemt nu langzamaan alle rollen over van de oude install. Als oude niet meer nuttig is gaat ie weg en dan blijft me windows gewoon op R staan).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:17
Het partitie adres (I in jouw geval) veranderen is zo goed als onmogelijk. Deze waarde wordt namelijk op diverse plaatsen opgeslagen en om die allemaal te veranderen ben je waarschijnlijk meer tijd kwijt dat gewoon overnieuw installeren. Ik geloof dat Partition Magic dit wel theoretisch kan (door alle I te vervangen door het andere) maar dit gaat in de meeste gevallen hartstikke fout omdat het niet als tekst op is geslagen oid.

Vergeet het dus maar ...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• masser120
Herinstalleren is geen probleem. Maar ik denk dat ik het voor het gemak op I zal houden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De oplossing: alle 'overbodige' opslagmedia ontkoppelen danwel weghalen, zodat je alleen met de benodigde HDD en CD/DVD lezer zit. Zet de CD/DVD lezer zonnodig op Slave. Start met de Windows setup CD en _verwijder_ de partitie waarop je Windows had geinstalleerd. Maak daarna een nieuwe partitie aan op de maagdelijk lege schijf, dan zal het in principe als C door het leven moeten gaan :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
Of even met fdisk vanaf een dos bootflop/cd een primaire partitie aanmaken of je lege schijf. Als je hierna Windows setup start zal deze automatisch C: zijn en kun je 'm verder formatteren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maakt dat verschil dan, ten opzichte van wanneer je het tijdens de setup doet? Het is in wezen exact dezelfde partitioneerprogramma, echter die van XP is iets grafischer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 20-01-2006 21:17 ]

• masser120
Alleen ehh... zal MS het erg vinden als ik windows drie keer achter elkaar activeer? (oude pc wordt ook geformatteerd...)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
BalusC schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:17:
Maakt dat verschil dan, ten opzichte van wanneer je het tijdens de setup doet? Het is in wezen exact dezelfde partitioneerprogramma, echter die van XP is iets grafischer ;)
Je hoeft op deze manier je USB apparaten niet los te koppelen of uit te schakelen. Zogauw er een partitie aanwezig is zal setup hieraan C: toewijzen, bij een lege schijf bestaat de kans dat deze wordt toegwezen aan USB apparaten. Dit is trouwens 't gevolg van de volgorde van enumeratie door de bios en geen fout van XP zoals sommigen denken.

• masser120
biobak schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:47:
Ik ken het probleem. Ik zet altijd m'n USB controller uit bij de installatie om dit probleem te voorkomen.
Je kunt dit proberen, maar ik vraag me af of het succes zal hebben: http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q223188
Dit heb ik eerst gedaan en toen wilde windows niet meer opstarten :(. Daarna windows opnieuw geïnstalleerd en YES! Het is C in plaats van I ! Danku _/-\o_ :P
Pagina: 1