Toon posts:

Overclock geheugen van OCZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha :9 ,

Ik zoek nieuw geheugen voor mijn MSI 875P neo-FISR moederbord, dit omdat ik nu met mijn 3.0 prescott op de 4ghz kom en ik wil hoger omdat ik mooie temps heb, echter wil mijn geheugen niet verder. Op dit moment heb ik Corsair TWINX1024-3200C2.

Nou heb ik van OCZ een mooi setje gezien, OCZ EL DDR PC-4000 Dual Channel Gold VX :*) echt lekker geheugen lijkt me, alleen nou heb ik al gezocht op internet maar ik kan niet vinden of dit geheugen wel op mijn MSI 875P neo-FISR mobo wil werken :/ . op de site van OCZ staat dat dit geoptimaliseerd geheugen is voor de Athlon 64. zal dit dan wel goed met mijn P4 kunne werke 8)7

Nou ja misschien heeft iemand ervaringen met OCZ en p4? plz help _/-\o_

of misschien zegt iemand van, IK heb zeer goed geheugen (dit merk en type) deze moet je nemen met een p4!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 15:36 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Weet je zeker dat je verder komt met beter geheugen?
ik zou eerst met een divider proberen hoger te komen.

wat meer info zou mooi wezen.

Divider ja/nee
FSB snelheid (neem aan 4000:15=267 FSB)

Is een erg nette overklok van geheugen denk ik zo :D
is zou zeggen, probeer met een memory divider hoger te komen om te kijken of ander geheugen wel zin heeft.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu 1 : 1 en voor zover ik weet kan ik niks maar dan ook echt niks vinden over een divider in mijn bios!

Nu staat hij op 15 x 266, DDR533.

Idle 23 graden en stressed 42 dankzij mijn Thermaltake Tower van koper :*)

ala maar ik heb al eens 15 x 280 maar dan freezed ie echt en meer als 3.0V durf ik het ook niet echt aan.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 15:49 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik kan mijzelf niet voorstellen dat die bordje van MSI geen mogelijkheid tot een divider, maar daar mag je zelf het fijne over opzoeken :)

je temps laten in ieder geval nog wel ruimte over voor een hogere overklok.
Ik zou toch eerst opzoek gaan naar de bottleneck van je overklok.
En dus eerst uitzoeken of je echt nergens een divider in kan stellen.
van 3 naar 4 Ghz met luchtkoeling is erg netje's met die temp's en een prescot _/-\o_

Keek wel raar op toen ik net alleen :'( zag staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Extera op 20-01-2006 15:54 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
:'( wheh was een foutie

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
4000 VX gaat alleen lekker lopen als je het geheugen meer dan 3.3v geeft! 250mhz @3.3v draait het stnadaard.

je kan beter kijken naar TCCD geheugen als het je vooral gaat om een hoge overclock...

http://www.ocztechnology....al_channel_platinum_rev_2

http://www.ocztechnology....200_dual_channel_platinum

http://www.ocztechnology....el_platinum_elite_edition

In principe kom je met een 3200 setje al hoog genoeg, het zal geen probleem moeten zijn om daar 275-300 mhz mee te halen...

Succes met de aankoop!

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Pagina: 1