Toon posts:

Voeding en sata kabel HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,
Ik heb 3 Sata HD, probleem is dat ik maar 2 sata aansluitingen heb op mijn moederbord.
Ik heb 1 HD met windows op en de overige 2 HD zijn gewone data.
Die windows HD is constant verbonden met moederbord en natuurlijk constant gevoedt.
Voor de voeding van die overige 2 HD zou ik willen werken met een schakelaar.
Dus ene stand is HD B die gevoedt wordt, andere stand is HD C die gevoedt wordt.
De sata kabel naar mobo zou ik dan manueel versteken.

Vragen
Mag je die sata kabel manueel verstekken terwijl windows draait?
Mag je de voeding afsluiten of aansluiten van een HD terwijl windows draait?

Mvg,

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je mobo SATA hotplug ondersteund dan kan dat terwijl windows draait. Anders niet.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
hm ik vind het nergens terug bij de eigenschappen van mijn mobo
Niet in het boekske en niet ip het internet
Maar het is sata en is sata niet over het algemeen hot plugable

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De SATA standaard misschien wel, maar het moederbord (de chipset) moet het ook ondersteunen. Als het er niet in staat zou ik er niet van uit gaan.

Signatures zijn voor boomers.

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Als je windows XP hebt en je moederbord ondersteunt SATA hot-pluggen, dan zie je als het goed is een "veilig verwijderen" icoontje rechstonderin je taakbalk. Als je dit ziet, dan kan je er van uitgaan dat het werkt. Als je het niet ziet (en je hebt het niet zelf uitgeschakeld om het icoontje weer te geven) dan kan je er maar het beste van uitgaan dat het niet ondersteunt wordt en helaas niet mogelijk is.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

afterparty05 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:04:
Als je windows XP hebt en je moederbord ondersteunt SATA hot-pluggen, dan zie je als het goed is een "veilig verwijderen" icoontje rechstonderin je taakbalk. Als je dit ziet, dan kan je er van uitgaan dat het werkt. Als je het niet ziet (en je hebt het niet zelf uitgeschakeld om het icoontje weer te geven) dan kan je er maar het beste van uitgaan dat het niet ondersteunt wordt en helaas niet mogelijk is.
Dit lijkt mij niet helemaal juist. Mijn chipset ondersteund hotpluggen, maar m'n schijven staan niet in dat lijstje.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1