Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
De voeding en de processor worden apart gekoeld. Een P1 processor kan idd makkelijk passief gekoeld worden, maar dat ligt aan het fiet dat deze weinig hitte produceert. Een koelblok is dus al voldoende.
De voeding produceert echter wel wat hitte, en de fan is er nietvoor niets geplaatst. Als je het alsnog teveel herrie vind kun je proberen een stillere fan erop aan te sluiten, maar een voeding passief koelen is geen slim plan!
(er bestaan wel passieve gekoelde voedingen, maar deze zijn hier speciaal voor ontworpen.)
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Je kan het proberen, maar er zijn ook fanloze voedingen te koop tegenwoordig, maar deze zijn allemaal ATX. Wel kan je er van dezelfde afmeting een nieuwe en zelfs misschien een speciale "stille" fan in zetten.
Ik zat zelf ook te twijfelen, (het zit er niet voor niets dacht ik ook.)
Maar mijn Barebone systeempje heeft ook geen fan bij de koeling zitten, vandaar dat ik dacht dat het mischien wel kon..
Is het wel mogelijk om deze stiller te maken zonder er geld in te steken?
[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 20-01-2006 15:12 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik heb hier jaren lang een p1 als router gehad waarvan ik de fan uit de voeding heb gesloopt.
Ding heeft altijd prima gedraaid.
De levensduur gaat natuurlijk wel achteruit en alles wordt een stuk warmer.
Het kan zijn dat de boel stuk gaat of onstabiel loopt.
Gewoon proberen dus...
Wat je ook kan doen is een weerstandje van 56 Ohm (1W) tussen je fan plaatsen.
Fan draaid dan op ongeveer 7V en is dan aanzienlijk stiller.
[ Voor 16% gewijzigd door jhead22 op 20-01-2006 15:21 ]
Bedankt voor de tip. Weet niet of ik het ga proberen... straks zet ik hem aan en kan ik hem als openhaard gaan gebruikenjhead22 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:20:
Als er niet al te veel hardware in je pc zit en je hem niet al te veel strest kan het vaak wel.
Ik heb hier jaren lang een p1 als router gehad waarvan ik de fan uit de voeding heb gesloopt.
Ding heeft altijd prima gedraaid.
De levensduur gaat natuurlijk wel achteruit en alles wordt een stuk warmer.
Het kan zijn dat de boel stuk gaat of onstabiel loopt.
Gewoon proberen dus...
Wat je ook kan doen is een weerstandje van 56 Ohm (1W) tussen je fan plaatsen.
Fan draaid dan op ongeveer 7V en is dan aanzienlijk stiller.
[ Voor 24% gewijzigd door daandegoeiste op 20-01-2006 15:32 ]
De foutmelding bij het opstarten:
1720 - Intellisafe Hard Disk Detects Imminent Failure
Heb op het internet opgezocht wat ze daarmee bedoelen en kwam op dit uit:
Hard Disk is About to Fail
---
Maar in iedergeval bedankt voor de tips!
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl