Toon posts:

xs4all adsl2+ verplicht vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de vraag aan xs4all gestuurd waarom mijn modem nog niet omgeruild was. Zodat we adsl2+ (de nieuwe snelheid) kunnen krijgen. (In mijn huis hebben we al 2 jaar van xs4all)

Nu kreeg het het onderstaande mailtje terug. Klopt het dat je verplicht je abonnement moet verlengen voor een jaar? of zijn zij verplicht je de modem te leveren?

Beste Dirk,

De nieuwe snelheid is niet merkbaar als u geen ADSL2+ geschikt modem heeft. U kunt uw ADSL contract met een jaar verlengen met in ruil daarvoor een nieuw modem gratis of met korting (afhankelijk van het type abonnement dat u heeft en modem dat u kiest). U kunt de contractverlenging doorgeven op:

https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

P.S. Er is sprake van een abuse issue op uw account. Mijn advies is om abusecentre@xs4all.nl te mailen en te informeren naar wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Lammert

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 16:03
Nee, ze zijn niet verplicht om jou een nieuw modem te leveren. In dit mailtje doen ze een aanbieding om in ruil voor het jaarcontract jou een goedkoop danwel gratis modem te leveren.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Het modem dat je hebt, is jouw eigendom, het is bij het anagaan van het abonnement gekocht (evt. icm een actie voor € 0, maar hoe dan ook gekocht).
Daarom zul je in eerste instantie zelf voor een nieuw modem moeten zorgen. Het is dus eigenlijk al een mooie service van xs4all dat ze je, bij verlenging contract, korting geven op een nieuw modem.

Vergelijk het met mobiel bellen: als je nog een simpele gsm hebt, kun je ook niet van de nieuwe technieken als gprs etc. gebruik maken. je telecomprovider hoeft jou daarom nog geen nieuwe mobiel te geven, maar vaak krijg je wel korting/toestel gratis bij verlengen abo.

Verwijderd

Topicstarter
OkéK bedankt jongens!

Dan weet ik dan nu :D

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:49:P.S. Er is sprake van een abuse issue op uw account. Mijn advies is om abusecentre@xs4all.nl te mailen en te informeren naar wat er aan de hand is.
En dus ook nog even mailen naar abusecentre over wat er aan de hand is, heeft niets met jou vraag te maken, maar met security ofzo.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:49:
P.S. Er is sprake van een abuse issue op uw account. Mijn advies is om abusecentre@xs4all.nl te mailen en te informeren naar wat er aan de hand is.
Het feit dat je dit gewoon meepost en klaarblijkelijk je modem belangrijker vindt, vind ik niet echt heel erg getuigen van voldoende waardering voor de kwaliteit van de abuse-bewaking bij XS4All.

En overigens vind ik 't heel netjes dat die helpdesker je er nog ff subtiel op wijst.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 21:30

K-Jay

Klaas Jan

Xs4all pakt het zelfs stukken netter aan dan CompuServe. Daar moet je je abbo met een jaar verlengen als je alleen maar gebruik wil maken van de verhoogde snelheden...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 23:31

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

K-Jay schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:02:
Xs4all pakt het zelfs stukken netter aan dan CompuServe. Daar moet je je abbo met een jaar verlengen als je alleen maar gebruik wil maken van de verhoogde snelheden...
En wat is daar mis mee ? Juridisch gezien volkomen terecht. Op een bepaald moment besluit je voor een bepaalde prijs een bepaalde dienst af te nemen. Als de leverancier in de tussentijd de dienst besluit aan te passen (Snelheid verhogen oid) dan wil dat niet zeggen dat men verplicht is alle bestaande overeenkomsten daar ook van te laten mee profiteren. Zou leuk zijn. Koop je vandaag een Golf met een 100PK 1.8 motor. Over een maand kont hetzelfde model golf met een nieuwere, 120PK 1.8 motor. Dan hoeft Volkswagen toch ook niet alle reeds verkochte golfjes terug te halen en van een nieuwe motor te voorzien ?

Alleen wanneer de voorwaarden waaronder de dienst geleverd wordt wijzigen, dan ben je gerechtigd hier niet mee accoord te gaan en de overeenkomst te verbreken. Nu is een gratis snelhiedsverhoging strikt gezien ook een wijziging van de voorwaarden, maar die is ten gunste van de afnemer dus daar wordt meestal niet over gesproken.

(gebruik van Volkswagen en Golf alleen ter verduidelijking)...

Goed, dat de meeste providers je zonder extra kosten of anderszins verplichtingen laten meeprofiteren van verbeteringen da's alleen maar leuk en goede service maar het hoeft strikt genomen niet.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 21:30

K-Jay

Klaas Jan

DaRealRenzel schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:11:
[...]
Goed, dat de meeste providers je zonder extra kosten of anderszins verplichtingen laten meeprofiteren van verbeteringen da's alleen maar leuk en goede service maar het hoeft strikt genomen niet.
Strikt genomen heb je gewoon gelijk, maar ik vind het gewoon niet netjes van CompuServe. Ik betaal voor mijn 1596Mb abbo evenveel als een klant met een downstream van 5120. Begrijpelijk vanuit de visie van de provider, die graag nieuwe klanten binnenhaalt en zich niet meer bekommert om reeds binnegehaalde klant, maar, zoals gezegd, niet zo netjes.
Ik heb ze hier trouwens over gemaild, en verzocht om een onderbouwde, inhoudelijke reactie, maar de reactie die ik kreeg was inhoudelijk noch onderbouwd...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Pagina: 1