Toon posts:

[Desknow] Mail versturen lukt niet, poort 25

Pagina: 1
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M.b.v. Desknow heb ik succesvol een Webmailserver geïnstalleerd, hoewel: externe mail versturen lukt niet. Vanaf de server krijg ik een melding: Could not connect to SMTP host: 127.0.0.1, port: 25, response: -1. Dat lijkt een intern probleem, maar een test met GRC.com meldt dat de poort open staat. Probeer ik het vanuit Outlook Express via mijn mailserver krijg ik de nelding: Could not connect to SMTP host: 62.x.x.x (is IP adres van geadresseerde mailserevr), port: 25, response: -1

Inkomende externe mails gaan okee, evenals het verzenden van interne mailtjes

waar kan ik dit verder nog zoeken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 14:43 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Kan je een mailtje faken door telnet te gebruiken? "telnet extern.ipadres.mail.server 25" krijg je dan verbinding?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar dat gaat toch ook niet vanaf hetzelfde IP adres? Ik kan wel van af een andere PC in mijn thuisnetwerk telnet 10.0.0.152 25 doen, dan krijg ik een response: 220 Julia SMPT Server (Desknow SMTP Server 1.3) ready en datum en tijd. 10.0.0.127 25 vanaf dezelfde PC geeft kan geen verbinding met de Host maken, op poort 25: de verbinding is mislukt.

Dit lijkt wel erg op de melding van de Mailserevr, maar wat leer ik ervan?

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Vaak kan je op mailservers instellen van welke ip-adressen je kan(lees: mag) mag mailen, mail ontvangen etc. check dat eens.

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Idd, klopt, daar heb ik opgegeven welke thuis pc's dat mogen, maar dat betreft voor zover ik het snap, het verzenden van e-mails die eigenlijk tot een ander domein behoren. Hier is het probleem, dat ik ook van de PC (domein) waar de server op draait, niet kan verzenden...

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Lijkt een firewall-probleem. Kan je via je pc wel (intern)telnetten over poort 25 naar de server?

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geprobeerd zonder Firewall te verzendem Dit lukt ook niet. Mijn provider heeft me ook niet geblockt, dus ik vermoed nog steeds dat het een lokale instelling is, daarbij geeft een poorttest op GRC.com aan dat poort 25 open staat.....

Verwijderd

Topicstarter
Intussen heb ik in desknow ingesteld, dat de mail via de SMTP server van HCCnet moet worden verzonden. Met de Norton Firewall uit lukt dit nu, maar ik ben er nog niet achter waar de firewall op blokkeert.
In het logboek zie ik dat de regel "Windows bestandsindeling blokkeren" regelmatig wordt toegepast. Over deze regel kan ik op internet niets terugvinden

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 12:38 ]

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 05:55

Scraper

ErikJ

Toevallig een virusscanner aanstaan die poort 25 blokt?

McAfee Enterprise 8 doet dit bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Firewall en Virusscanner beide van Norton. Wanneer ik de Firewall disable, kan ik aan de virusscanner zien dat het goed gaat, want die scant dan de uitgaande mail. Heb al diverse onderdelen en rules uitgeschakeld, maar kan ook m.b.v. het logboek niet uitvinden wát nu precies de mail blokkeert. Ga dit vraagstuk denk ik in SA plaatsen.
Voor het moment start ik gewoon de PC op zonder in te loggen, dan gaat het ook. Veilig is anders natuurlijk.

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Gaat er bij het scannen iets mis? Ik zou (tijdelijk) de virusscanner ook maar eens uitschakelen. Deze jongens willen ook nog wel eens gekke dingen doen. Verder wil een MOD je topic wel even verplaatsen als je op het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenin klikt en je het ze heel lief vraagt.

[ Voor 41% gewijzigd door silverstorm op 23-01-2006 14:41 ]

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
De virusscanner geeft totaal geen meldingen of problemen, wanneer de firewall is uitgeschakeld, werkt de webmailserver 100%. Op dit moment draai ik de server als service. Wanneer ik de PC opstart zonder in te loggen, wordt de Firewall niet opgestart en draait alles okee.
Ik ga wat verder puzzelen en zal wat screendumps van de Logfiles posten, misschien dat iemand anders (evt in een ander topic) er wijzer van wordt...
Pagina: 1