Stillere koeling AMD 3000+ MSI K7N2

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05-2024

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Huidige specs:
AMD Athlon XP 3000+
K7N2 Delta Series (MS-6570 Socket 462)
Een CPU koeler (kan zo de precieze naam even niet vinden, maar is een CoolerMaster)
Standaard (zwarte) MyCom kast (MyCom H600M?)
Club3D Radeon 9800 Pro met standaard koeling (als ik deze zou willen flashen naar XT, dan zal deze koeling vast ook veranderd moeten worden. heeft het zin om hem te flashen?)

Wat doet ik ermee?
Need for Speed: Most Wanted, GTA: SA, dus wat games (niet veel). Veel tekstverwerking en programmeren.

Budget
Zo min mogelijk uitgaves. Ik heb prijzen gezien tot €50,- wat ik eigenlijk te veel vind.

Waar dacht ik zelf aan
Het gaat vooral om mijn systeem stiller te maken. Ik heb gekeken naar mogelijke koelers: Zalman CNPS7000B-AlCu of Zalman CNPS7000B-Cu, maar er staat op de website dat ze niet werken op mijn moederbord.
Zalman CNPS6000-AlCu is misschien wel een optie. Maar daar staat niet bij op welk moederbord hij past.

Ik heb dus eigenlijk advies nodig over welke koeling ik het beste kan gebruiken. Waterkoeling is geen optie.

Ook een cookie?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02
Zit er een goede heatsink bij je huidige cooler? En is de cooler 80mm? Wellicht kun je dan een Papst fan of een andere vergelijkbare stille fan er op zetten. Die papst bijv. produceert 12db, en is dus erg stil!

De wijzen komen uit het Oosten!

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
NoepZor schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:59:
Zit er een goede heatsink bij je huidige cooler? En is de cooler 80mm?
Misschien kan je hieruit opmaken of er een goede heatsink bij zit (er zit er in ieder geval één).
Hij is 80mm.
koeler op moederbord met alle snoeren er omheen
heatsink
koeler

en ik zou hem inderdaad een keertje moeten stoffen

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Ik heb nog nooit een koeler vervangen of geplaatst.
Er zit nu dus een Coolermaster in, en die Papst (als ik die neem) komt daarvoor in de plaats? En de heatsink laten zitten, maar dat is logisch.
What about cpu koelers?

Ook een cookie?

Verwijderd

De cpu die je op het moment gebruikt is een ware geluidsproducent. Die koeler word op het werk gebruikt als testkoeler voor de socket A.

Ik zou deze cpu koeler sowieso vervangen met een andere.

Er zijn Artic modelletjes voor Socket A die wel stil zijn, maar over koelprestaties zul je toch even moeten zoeken naar de resultaten.

P.S: bij het vervangen / plaatsen van een koeler moet je niet vergeten de koelpasta te gebruiken. In kleine mate.

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:55:
P.S: bij het vervangen / plaatsen van een koeler moet je niet vergeten de koelpasta te gebruiken. In kleine mate.
En als ik alleen de fan vervang (met bijvoorbeeld die Papst) dan blijft de heatsink zitten en hoef ik dus ook geen koelpasta te gebruiken. Of was dat onzin wat ik net schreef?

Ook een cookie?

Verwijderd

Ikzelf heb er een scythe ninja op gezet, deze is misschien 40 euro maar hij is wel passief. Temperatuur van processor is ongeveer 40 graden. Verder heb ik nog een vf700 op me 6600gt op 5 volt. Ik heb overigens de v7000 ook gehad en vond hem toch betrekkelijk luidruchtig zelfs op 5 volt, ook heb ik de zalman 300w voeding nog liggen, maar ook die is naar mening niet "noiseless".

Dit topic:
[url] [rml][ cooling]hoe krijg ik mijn computer helemaal stil?[/rml] [/url]

Is misschien handig om een beetje doorheen te bladeren.
Pagina: 1