In de loop der jaren is onze pc zonder internet verbinding uitgebreid tot 4 pc's aan een LAN met 6Mbit ADSL. 2 van die pc's zijn van mij, maar die andere 2 worden door mijn hele gezin (pa, ma, 2 zusjes) gebruikt. Aangezien ik de pc guru van de familie ben(dat zegt niks over mij, maar over de familie
), rust het onderhouden van de pc's thuis dus ook op mijn schouders.
De 2 pcs:
PC1: Huis pc met Win XP Pro, een paar Windows gebruikers met passwords.
PC2: De oude huis pc, Win 2K, doorgeschoven als printserver en internet bak.
Deze meldt door een tweak in het register zichzelf aan met een naam en code.
Op het moment heb ik op PC1 voor de rest geen beveiliging zitten naast een virusscanner.
Mensen staan als limited user ingesteld met de nadelen van dien.
Van PC2 heb ik een image gemaakt, die op mijn eigen pc staat dus als daar wat mee is kan ik die imagen. Hier draait ook een viruscanner op.
Wat ik nu precies wil: Dingen zoals het leeghalen van een digitale camera gewoon toe kunnen staan aan mijn zusje (was toevallig van de week aan de orde) zonder dat ze gelijk alles kan op die pc, dus het liefst haar en ook de rest van het gezin een dichtgespijkerd admin account geven. Zo'n account stel ik dan ook in op PC2, zodat die ook fatsoenlijk gebruikt kan worden zonder dat ik dat ding elke maand moet imagen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, zijn hier programma's voor ofzo, want ik kan niet zo bar veel vinden op Google...
De 2 pcs:
PC1: Huis pc met Win XP Pro, een paar Windows gebruikers met passwords.
PC2: De oude huis pc, Win 2K, doorgeschoven als printserver en internet bak.
Deze meldt door een tweak in het register zichzelf aan met een naam en code.
Op het moment heb ik op PC1 voor de rest geen beveiliging zitten naast een virusscanner.
Mensen staan als limited user ingesteld met de nadelen van dien.
Van PC2 heb ik een image gemaakt, die op mijn eigen pc staat dus als daar wat mee is kan ik die imagen. Hier draait ook een viruscanner op.
Wat ik nu precies wil: Dingen zoals het leeghalen van een digitale camera gewoon toe kunnen staan aan mijn zusje (was toevallig van de week aan de orde) zonder dat ze gelijk alles kan op die pc, dus het liefst haar en ook de rest van het gezin een dichtgespijkerd admin account geven. Zo'n account stel ik dan ook in op PC2, zodat die ook fatsoenlijk gebruikt kan worden zonder dat ik dat ding elke maand moet imagen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, zijn hier programma's voor ofzo, want ik kan niet zo bar veel vinden op Google...
[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 20-01-2006 14:38 ]
There is no replacement for displacement!