Hallo,
Voor mijn huidige firewall gnatbox ben ik op zoek naar een makkelijk instelbare firewall.
Na freesco en linux router project pogingen (ze draaien wel maar niet zo als ik wil).
Wil ik nu bsd eens proberen.
Een avondje surfen later en erg veel lees en zoek werk op freebsd,netbsd en openbsd ben ik nog niks van het gemak van gnatboxtegen gekomen.
Ik heb een 486dx4/100 met 72MB geheugen ~500MB harde schijf 2 netwerkkaarten en een floppy (en een wazig videokaartje om op te kunnen starten)
Dit werk perfect met gnatbox meer vanwege de light versie toch te veel beperkend
Dus tijd voor wat nieuws
En de keuze is BSD nu de opties nog
Welke BSD variant ??
De eerste opzet zal alleen firewall/router zijn via NAT met een aantal tunnels.
Deze moet dus makkelijk in te stellen en te monitoren zijn. (liefst via een browser)
Later wil ik een kleine web server, proxy en dns server er bij op hebben.
Wie o Wie heeft de link naar de variant die ik zoek
l.d.
Voor mijn huidige firewall gnatbox ben ik op zoek naar een makkelijk instelbare firewall.
Na freesco en linux router project pogingen (ze draaien wel maar niet zo als ik wil).
Wil ik nu bsd eens proberen.
Een avondje surfen later en erg veel lees en zoek werk op freebsd,netbsd en openbsd ben ik nog niks van het gemak van gnatboxtegen gekomen.
Ik heb een 486dx4/100 met 72MB geheugen ~500MB harde schijf 2 netwerkkaarten en een floppy (en een wazig videokaartje om op te kunnen starten)
Dit werk perfect met gnatbox meer vanwege de light versie toch te veel beperkend
Dus tijd voor wat nieuws
En de keuze is BSD nu de opties nog
Welke BSD variant ??
De eerste opzet zal alleen firewall/router zijn via NAT met een aantal tunnels.
Deze moet dus makkelijk in te stellen en te monitoren zijn. (liefst via een browser)
Later wil ik een kleine web server, proxy en dns server er bij op hebben.
Wie o Wie heeft de link naar de variant die ik zoek
l.d.
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier