centrino oud en nieuw

Pagina: 1
Acties:

• mastral
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01-2025
Beste mensen ik sta op t punt een tweede hands laptop te kopen
momenteel heb ik 2 opties
een oudere laptop uit eind 2003 met een banias bla centrino 1.7 Ghz

en een nieuwere laptop uit 2004 centrino 1.6 Ghz volgens mij gebaseerd op de Dothan technologie

is er (puur op de processor gekeken ) verschil te bemerken ? qua snelheid prestaties etc
ik wil de laptop gebruiken voor muziek applicaties of is de processor ecact t zelfde P-M?

de andere hardware specs komen redelijk overeen

tnx in advance

ps heb liever een Apple >:)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Neuh, die processors ontlopen elkaar niet veel :) Kijkende puur naar de proc zal je het verschil niet merken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Koop dan gelijk een iBook ipv over P-M's te beginnen en ze foutief Centrino te noemen ;)

Heel veel verschil zit er niet tussen de 2 typen processoren, de Dothan heeft meer cache, maar de Banias waar je over spreekt is weer 100mhz sneller, dus als er al verschil tussen die 2 zit zul je het iig niet meer merken.
Verder best wel een opzoekvraagje hoor, der zijn best benches te vinden mbv Google tussen die 2 typen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

volgens mij draait de banias op een fsb van 400 Mhz, en dothan op 533. Dit zou je goed kunnen merken in de preformance van de gehele laptop.

Nu met WP, PV, EV en PC

• mastral
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01-2025
Thanks mensen
--MeAngry-- schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:56:
[...]

Koop dan gelijk een iBook ipv over P-M's te beginnen en ze foutief Centrino te noemen ;)
Shift idd een komma vergeten :z ik weet dat Centrino een technologie is van een combinatie van 3 dingen

Hrb mijn Powerbook de deur uitgedaan vanwege de echt slowe prestaties is ff wachten op de nwe MacBookPro

dit is een tussen oplossing

Heb ook gegoogled maar jullie reply gaf me sneller het antwoord waar ik naar zocht kga m dadelijk halen!

Verwijderd

Die 4 reacties zijn representatief voor jou ? :D

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

theodouma schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:34:
volgens mij draait de banias op een fsb van 400 Mhz, en dothan op 533. Dit zou je goed kunnen merken in de preformance van de gehele laptop.
Niet waar. Beide hebben een FSB van 400MHz. 533 kwam pas met de introductie van het Sonoma-platform, begin 2005. Pentiums M met een FSB van 533 zijn verder te herkennen aan het even getal in de type-aanduiding (730, 740....).

Tussen deze 2 processoren zit dus weinig verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 20-01-2006 19:23 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meen mij van benches te herinneren dat de Dothan ietsje sneller was dan de Banias, maar niet echt gek veel. In dit geval is de 100 MHz verschil voldoende om te kunnen stellen dat beide even snel zijn. Echter, de Dothan was ook zuiniger dan de Banias op gelijke kloksnelheid, dus in dit geval is de Dothan een betere want zuinige keuze. En dat zal je merken met de mate waarmee de ventilator zijn (weinige) werk zal doen.
Pagina: 1