Toon posts:

[XP] Alle icones zijn verdwenen uit windows xp pro*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Nadat ik Microsoft Powertoys tweak ui heb geinstalleerd zijn al mijn iconen verdwenen uit windows.
Ik heb geen windows recovery |:( dus daar zit ik mooi mee weet iemand wat ik eraan kan doen?
Ik heb met dat proggie niks gewijzigt of ingesteld

Ik heb al geprobeert tweak uit te uninstallen, en in het programma zit ook een optie rebuild icons maar werkt ook niet..

Ik heb Windows Xp pro - sevice pack 2

zo ziet het er nu uit op mijn computer..

http://img43.imageshack.us/img43/3982/pro1wr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 13:48 ]

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd je Icon Cache te refreshen ?

Vermits je de powertoys hebt geïnstalleerd zul je ook wel TweakUI XP hebben geïnstalleerd
Hiermee kun je je icon-cache rebuilden:

Als je TweakUI XP opent, en dan naar het menu "repair" gaat kun je door Rebuild Icons te selecteren en op Repair Now te klikken normaal gezien de cache refreshen

Verwijderd

Topicstarter
nee dat werkt niet |:( :? :X

Verwijderd

Heb je al geprobeerd met je rechtermuisknop op het bureaublad te klikken en dan Arrange Icons By te kiezen uit het menu en in het vervolgmenu ff kijken of daar Show Desktop Icons niet per ongeluk staat UITgevinkt?? :D

Verwijderd

"Show Desktop Icons" verbegt alles op het bureaublad, niet simpelweg het icoontje van een snelkoppeling/bestand op het bureaublad maar het verbergt de gehele snelkoppeling. Daar ligt het niet aan, ook omdat bij het startmenu de icoontjes ontbreken is het duidelijk dat er een andere boosdoender is.

Heb je toevallig geen C: schijf? Dus dat je Windows installatie op D: of dergelijk staat?
Indien ja: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307028

Indien nee, probeer dit eens:
Delete the file ShellIconCache in your Windows directory, and restart (note that it's hidden, so you'll have to show hidden files to find it).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat werkte ook niet.. heb windows maar opnieuw geinstalleerd.

Als ik de computer zoch op .ico vond ie ook niks dus ik denk dat op een of andere manier alle ico's zijn verwijderd

dit staat echt in mijn top 3 van rare verschijningen

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 19:28
de icoontjes staan ook niet op je schijf als *.ico, maar in een dll bestand in je system32 folder
Pagina: 1