Toon posts:

Internet of tel. voor Vrachtwagenchauffeur internationaal.

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mij was de opdracht gegeven om uit te zoeken of er een mogelijkheid is om de kosten van de telefoon te drukken bij een vrachtenwagenchauffeur. Deze chauffeur reist zoals je misschien al verwacht regematig naar buitenland en verblijft daar ook dan een paar dagen of soms nog langer.
Omdat deze chauffeur hier in Nederland een vrouw en kinderen heeft belt hij dus regelmatig naar huis.
Met als gevolg een super hoge telefoonrekening.
Nu is mij gevraagd of ik hier geen oplossing voor zou weten, en heb gezegt dat ik dat wel wil uitzoeken.

Ik zat aan de volgende oplossingen te denken:
- Internet via GRPS ( vrij duur als ik begrepen heb ).
- Inbellen via telefoon ( betaal je nog wel de telefoontikken dus is het nog steeds duur ).
- Goedkoper bellen ( via internet??? maar dat zal waarschijnlijk niet snel genoeg gaan als er geen vaste internet verbinding is.. )

Ook heb ik gezocht maar dit is inmiddels een verouderd topic, misschien zijn er nu nieuwe mogelijkheden die er toen nog niet waren.
Internet voor vrachtwagenbestuurder

Kortom heeft iemand misschien ervaringen en tips hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Het mag dus wel wat kosten als de totale kosten uiteindelijk maar goedkoper zijn als de telefoonrekeningen die hij nu heeft. (800+ euro per maand).

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:11

DDX

internet via gprs en dan msn'en kan redelijk goedkoop zijn
zoveel verkeer genereerd msn niet...

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 20-01-2006 14:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb zelf Vodafone en met Paspoort gaan gesprekken binnen europa tegen lokaal tarief, maar dan met een starttarief van 0,99. Als hij voornamelijk langere gesprekken met zn vrouw heeft is dat dus best wel voordelig denk ik.

Internationaal internetten blijft voorlopig nog erg duur denk ik.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Misschien is gprs-edge (snellere variant) een goed idee in combinatie met skype/voipbuster etc.

Ik heb een keer een gprs-edge kaart geinstalleerd bij een schipper aan boord, geloof dat hij 30 euro in de maand betaalde voor onbeperkt/fup dataverkeer. Het nadeel is wel dat ik ervanuit ga dat dit alleen werkt binnen nederland. Zodra de chauffeur in italie zit zou je misschien een italiaans gprs abo moeten nemen.

...

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 19:26
Misschien is gprs-edge (snellere variant) een goed idee in combinatie met skype/voipbuster etc.

Ik heb een keer een gprs-edge kaart geinstalleerd bij een schipper aan boord, geloof dat hij 30 euro in de maand betaalde voor onbeperkt/fup dataverkeer. Het nadeel is wel dat ik ervanuit ga dat dit alleen werkt binnen nederland. Zodra de chauffeur in italie zit zou je misschien een italiaans gprs abo moeten nemen.
Het vervelende is dat providers steeds meer de toegang tot hun netwerk voor VOIP gaan blokkeren, zie hier.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Boss schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:44:
Ik heb zelf Vodafone en met Paspoort gaan gesprekken binnen europa tegen lokaal tarief, maar dan met een starttarief van 0,99.
Mijn idee. :Y)

Siditamentis astuentis pactum.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als Vodafone Passport wordt ondersteund is dat het goedkoopst. Wel geld daar een soort 'fair-use policy' Het is dus mogelijk dat zij het niet toestaan bij te hoog verbruik. Daarnaast zijn er nog bedrijven die internationale simkaarten hebben. www.trendcall.nl is een die ik even snel kon vinden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Bellen via T-mobile naar en in het buitenland is het goedkoopst van alle nederlandse providers.
Met een Flex bundel kan dit ook nog uit je belbundel.
Tenzij je lange gesprekken voert met passport van vodafone, hoewel me dit iets te vaag lijkt.
* Voor gebeld worden geldt een eenmalig tarief van 99 ct, ongeacht de lengte van het gesprek. Vodafone behoudt zich het recht voor gesprekken af te breken, de aansluiting of dienst te blokkeren of buiten gebruik te stellen bij geen 'normaal gebruik' of misbruik van de aansluiting of dienst.
Stel dat je ineens niet meer kan/mag bellen in het buitenland, dat zou natuurlijk fors minder zijn

Wellicht kan je proberen via hotspots in het buitenland te skypen naar huis, dit kan dan goedkoop zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door procyon op 20-01-2006 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf zat ik ook te denken aan hotspots en dan skypen, maarja als er geen hotspot in de buurt is, is dat natuurlijk vervelend.

Die Trendcall / Vodafone Passport zijn inderdaad interresante mogelijkheden, ik zal dat nog eens goed doornemen wat de mogelijkheden ermee zijn.

Als hij al goedkoper kan bellen dan is dat al super, als hij (de trucker) ook redelijk goedkoop kan internetten zou het perfect zijn. Dus meer tips en/of ervaring zijn altijd welkom :)

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben zelf ook chauffeur en zoals ik het ziet gaat het nu voornamelijk om telefonie en hiervoor is momenteel de beste (prive) oplossing: Vodafone Passport (bv prepaid, gebruik ik zelf ook) en het thuisfront ook een vodafone prepaid met het nieuwe tarief(3min betalen,60bellen), je belt naar het thuisfront voor een redelijk tarief, en als je je laat bellen, bel je beiden voordelig...
Dit werkt natuurlijk nog niet door geheel Europa.

Meestal krijg je als chauffeur een vast bedrag per maand om met het zakelijke toestel prive gesprekken te maken, maar dit werkt totaal niet als je in het buitenland zit.....zeker als je steeds zakelijk wordt opgebeld, dit gaat ook van gebruikerstegoed af.... :(

Over de FUP bij Passport, dit geeft geen problemen, met een beetje normaal verstand zit je niet elke dag uren met het thuisfront te communiceren....

Bellen via hotspots en dergelijke is voorlopig nog lang geen oplossing als je in het buitenland zit.(meestal te ingewikkeld om steeds verbindingen op te zetten, als er tenminste wel een hotspot in de buurt te vinden is.)

Een alternatief is gebruik maken van bv een belbudget belkaart, hiermee kan je vanuit een telefooncel, of met bv het zakelijke toestel in de auto inbellen op gratis inbelnummers en hiermee voor een redelijk tarief (wat van de kaart wordt afgeschreven) bellen naar huis.
http://www.budgetphone.nl/index.php?page=tarieven
Pagina: 1