Toon posts:

Geheugen werkt niet goed met ST20G5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ene nieuwe shuttle gekocht.

Als ik mijn 2 geheugen modules erin wil stoppen krijg ik geen beeld. Doe ik er 1 in krijg ik wel beeld.

geheugen: Kingston Valueram 512 MB (KVR400X64C3A/512)

Doe ik er 2 andere geheugen modules erin krijg ik dus gewoon wel beeld.

De kingston geheugen modules hebben altijd samen gewerkt in een andere shuttle(SN45G)

Er staat de nieuwste BIOS versie op.

Verdere specs van me PC zijn:
AMD Athlon64 3500+
Sapphire Radeon x800 GTO²
Maxtor 200GB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 12:33 ]

Verwijderd

als ik de specs van je shuttle en de kingston naast elkaar leg, dan ben ik bang dat dit idd niet gaat werken.

kingston geeft als specs van de modules die jij noemt:
KVR400X64C3A/512
512MB 64M x 64-Bit DDR400
CL3 184-Pin DIMM

shuttle geeft voor de memory configuration:
DIMM1 DIMM2
64-Bit Single Side X
64-Bit Double Side X
128-Bit Single Side Single Side
128-Bit Double Side Double Side

Beetje verrotte layout, maar daaruit blijkt, dat dit geheugen alleen in dimm-slot1 werkt, niet in dimm-slot2.

gegevens van http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C3A_512.pdf en ftp://ftp1.tw.shuttle.com/Manuals/en/st20g5/ft20en.zip

edit: typo's en url's

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, heel erg bedankt.

Nu snap ik dus ook waarom.

Dat word dus nieuw geheugen, tnx voor info :)

Verwijderd

ok, net te laat met mijn post editten, daarom maar een nieuwe.

Ben er nog iets langer naar aan het kijken geweest, maar ben me nu heel erg hard aan het afvragen of hetgeen ik hierboven geschreven heb wel klopt.
Ik zou dus zeggen: ga niet al te hard uit van wat daar staat, laat er ook nog maar eens iemand anders zijn gedachten over gaan (chip-architectuur is niet mijn sterkste punt)

Verwijderd

Topicstarter
hehe oke,

ik was zowiezo vanplan om nieuw geheugen te halen maar nu me oude niet blijkt te werken is het wel irritant.

Ik vind wel raar dan dat ie wel 1 module pakt maar bij 2 niet.

Verwijderd

nog wel een idee anders:

wat bij 'gewone' moederborden nog wel eens is, is dat niet alle slots gevuld kunnen worden met double-sided geheugen, maar aangezien er hier maar 2 slots aanwezig zijn, lijkt me dat niet van toepassing (dat is meer in de trant van: 4 slots, maar maar 6 sides beschikbaar oid)

wat je ook vaak hebt, is dat een hogere geheugensnelheid het aantal sides beperkt, dus je zou je geheugen nog eens op bv 333 Mhz kunnen proberen.

Zulke dingen zouden alleen uit de handleiding moeten blijken, en dat kon ik dan weer niet terugvinden.
Pagina: 1