Toon posts:

Pinnetje waar IDE kabel moet afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar dagen geleden startte mijn pc niet meer op en toen ik ging kijken bleek er op een of andere manier een pinnetje waar de IDE kabel in moet te zijn afgebroken
Is het mogelijk om de data die op de harde schijf staat nog eraf te halen?

Bedankt!

Patrick

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 12:20 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
hmm. had niet goed gelezen.. Het pinnetje op je harddisk is afgebroken.. Da's minder.

[ Voor 61% gewijzigd door Bart© op 20-01-2006 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een van de pinnetjes in mijn harde schijf is juist kapot. niet die van m'n moederbord

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Misschien een idee om even wat vollediger te zijn?
Bedoel je een pinnetje op de harde schijf of op het moederbord?

Welk pinnetje is het? In het midden hoort er namelijk een pinnetje te missen :)
En als het om dat pinnetje gaat is er dus waarschijnlijk iets anders aan de hand, lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk, aangezien zo'n pinnetje niet zomaar afbreekt >:)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het pinnetje aan je harde schijf zelf bedoelt? Als je het nog ergens vindt kan je proberen het pinnetje er voorzichtig terug in te duwen en dan de kabel er opnieuw in te steken. En anders zal je iets creatievere oplossingen moeten verzinnen.

Edit: En ja, er hoort een pinnetje te missen zoals hierboven gezegd :)

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-01-2006 12:32 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Met een draadje, ijzeren pinnetje (paperclip?) en wat soldeerwerk moet je toch een tijdelijke oplossing kunnen fabriceren.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:30:
Ik denk dat je het pinnetje aan je harde schijf zelf bedoelt? Als je het nog ergens vindt kan je proberen het pinnetje er voorzichtig terug in te duwen en dan de kabel er opnieuw in te steken. En anders zal je iets creatievere oplossingen moeten verzinnen.
Ja die bedoel ik. Ik kan het nergens meer vinden....

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 13:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:19:
Hallo,

Een paar dagen geleden startte mijn pc niet meer op en toen ik ging kijken bleek er op een of andere manier een pinnetje waar de IDE kabel in moet te zijn afgebroken
Is het mogelijk om de data die op de harde schijf staat nog eraf te halen?
Hoe weet je in hemelsnaam dat het aan dat pinnetje ligt als je het afgeproken deel niet meer kunt vinden ? En als een harddisk onaangeroerd in je systeem zit breken er niet spontaan pinnen af ...

-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Toch handig de quicksearch net boven je startpost. :)

http://gathering.tweakers...fgebroken&where=Dit+forum

ARME AOW’er

Verwijderd

Pak een naald. Knip hem zo af dat er plm 15 mm overblijft (met punt). Met een tang duw je de punt van de naald tussen het restant van het pinnetje en het plastic van de connector. Beetje mikken met de kabel en de gegevens backuppen. Uiteraard daarna de schijf vervangen. Op deze manier heb ik al een paar keer iemand kunnen helpen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik heb ook eens de pin van een gloednieuwe HD afgebroken maar heb die gewoon terug gesoldeerd. En het ding werkt nog steeds perfect :) Een redelijk fijne soldeerpunt is natuurlijk wel aan te raden. Gewoon geen 100W soldeerbout met 10 mm punt nemen :P
Indien je dat zelf niet kan of durft, kan je het misschien vragen aan een kennis? Of misschien wil een hulpvaardige tweaker uit de buurt wel helpen.

[ Voor 56% gewijzigd door D-Three op 20-01-2006 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu alweer. Het pinnetje was voor de helft afgebroken. Heb hem nu helemaal afgebroken en hij werkt weer.

Verwijderd

Hmm klinkt logisch 8)7
Pagina: 1