Toon posts:

[2003] TS: Zorgen dat client niet kan disconnecten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het configureren van een Terminal server (Server 2003) nu heb ik mijn policy's klaar.
Beveiliging is allemaal gergeld alleen ik wil nog 1 ding uitschakelen.

Boven in je scherm als je ingelogd bent krijg je een klein balkje te zien waar je dus je sessie mee kan afsluiten maar dat wil ik liever niet omdat dan de sessie open blijft staan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan uit schakelen/blokkeren?

alvast bedankt

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29
Volgens mij kun je deze niet uitschakelen aangezien dit het programma is wat op de pc draait.
Je kunt dan beter 'reset when disconnect' en/of 'limit to one connection' in je policy opnemen.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

het is wel mogelijk dat je via dat pinnetje (aan de linkerkant) kan zeggen dat dat balkje verdwijnd zodra er een full screen is.

Ik weet alleen niet of daar een policy voor is?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29
Twix schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:23:
het is wel mogelijk dat je via dat pinnetje (aan de linkerkant) kan zeggen dat dat balkje verdwijnd zodra er een full screen is.

Ik weet alleen niet of daar een policy voor is?
Nope.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tot zover ik weet,idd niet mogelijk,je moet je gebruikers gewoon duidelijk maken dat het niet zo mag,heb ik ook gedaan, 5x verkeerd afsluiten = tijdelijk geen ts access meer (is in overleg met manager) daarnaast afgesproken dat wanneer ze gedisconnect worden dat ze me dan bellen/mailen om dit door te geven zodat de sessie gekilled kan worden,en ik mnoet zeggen dat dit perfect werkt :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Bedoel je niet gewoon het vinkje "display the connection bar...." van de RDP client (tabje display)

• mrsar
  • Laatst online: 17:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:32:
Bedoel je niet gewoon het vinkje "display the connection bar...." van de RDP client (tabje display)
maar die kan je zelf niet via een policy aansturen als iemand via thuis aanlogt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:17:
Boven in je scherm als je ingelogd bent krijg je een klein balkje te zien waar je dus je sessie mee kan afsluiten maar dat wil ik liever niet omdat dan de sessie open blijft staan.
En wat is hier het probleem dan van :?

Op het moment dat de client afgesloten wordt, raakt de sessie disconnected. Logt de gebruiker later in op een andere werkplek, dan krijgt hij keurig zijn sessie (en dus alle data terug). Da's gewoon build-by-design en geen probleem.

Als ik 's ochtends eerst vanaf huis ga werken aan een Word-document, vervolgens mijn sessie disconnected en richting kantoorpand rijd, en later op het werk weer aanlog op de TS, krijg ik keurig mijn document weer terug. Prachtig toch!

Voor gebruikers die abusievelijk de sessie laten draaien, kun je eea zo inregelen dat een disconnected sessie na bijvoorbeeld 8 uur afgesloten wordt...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:59:
[...]
En wat is hier het probleem dan van :?

Als ik 's ochtends eerst vanaf huis ga werken aan een Word-document, vervolgens mijn sessie disconnected en richting kantoorpad rijd, en later op het werk weer aanlog op de TS, krijg ik keurig mijn document weer terug. Prachtig toch!

Voor gebruikers die abusievelijk de sessie laten draaien, kun je eea zo inregelen dat een disconnected sessie na bijvoorbeeld 8 uur afgesloten wordt...
Ooit gehoord van server load.

Het is gewoon niet fijn dat er sessions open blijven staan

Maar als er geen manier is moet ik mn gebruiks maar beter gaan opvoeden :)

alvast bedankt allemaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:15:
[...]
Ooit gehoord van server load.
Dit lijkt me toch een probleem met gebrekkig inkopen... Tenzij je woest lompe pakketten laat draaien door je gebruikers mogen idlende programma's van een slapende sessie nooit je server overbelasten.

Ik zou wel even je gebruikers goed instrueren want iedereen die wel eens met mstsc werkt zal er van uit gaan dat mstsc sluiten betekent dat je later verder kunt werken. Dit gaat je nog een keer een scheldende boekhouder o.i.d. opleveren, zeker als die z'n financiele rapportage vanuit z'n bed gaat afmaken en thuis erachter komt dat én z'n sessie fietsen is én die gekilled is zodat ie (een deel van) z'n werk kwijt is.

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Wat je wilt is niet mogelijk.
Wel kun je de RDP-TCP connector instellen dat idle of disconnect sessions na xx uur uitgelogd worden zie HOWTO:Terminal Server Configureren 'RDP-tcp' connector
Verder is het handig om UHCS (UserHiveCleanupService) te gaan draaien zodat je users gracefully uitgelogd worden. Service is gratis te downloaden bij Microsoft. Verder zorg voor goede instructies naar de gebruikers toe wat ze wel en niet mogen. Zorg ook dat je zaken als install manager enzo afsluit voor normale gebruikers. Een normale gebruiker ziet namelijk geen verschil tussen zijn locale desktop met eventueel local admin rechten en een remote desktop en zal hier dus ook proberen zaken te installeren etc. Verder raad ik je aan regedt32 etc in een software policy te disabelen.
Pagina: 1