Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een procedure die een query uitvoert.
Zie hieronder een voorbeeld van het resultaat
Nu weet ik dat er van uit gegaan kan worden dat item_group altijd "NL group" of "IT group" of "DE group" in zich zal hebben. Wat niet inhoud dat dit altijd aan het einde zal staan. Voor deze functie ben ik op zoek naar een manier om nog een vierde result te krijgen namelijk ITEM_GROUP_TRANSLATED welke in de gevallen dat ITEM_GROUP b.v. "NL group" ergens in zich heeft de waarde "Netherlands" zal terug geven en voor de gevallen van "DE group" Germany zal terug geven.
Enig idee hoe dit aan te pakken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| select
item_id
,item_num
,item_group
from
item_master
where
item_owner = 'country_%'
order by
item_id |
Zie hieronder een voorbeeld van het resultaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ITEM_ID ITEM_NUM ITEM_GROUP 1 56382 sales IT group 2 17625 sales NL group 3 87563 custom NL group 4 76354 pack IT group 5 73645 change IT group 6 17625 change DE group |
Nu weet ik dat er van uit gegaan kan worden dat item_group altijd "NL group" of "IT group" of "DE group" in zich zal hebben. Wat niet inhoud dat dit altijd aan het einde zal staan. Voor deze functie ben ik op zoek naar een manier om nog een vierde result te krijgen namelijk ITEM_GROUP_TRANSLATED welke in de gevallen dat ITEM_GROUP b.v. "NL group" ergens in zich heeft de waarde "Netherlands" zal terug geven en voor de gevallen van "DE group" Germany zal terug geven.
Enig idee hoe dit aan te pakken.