Toon posts:

[Exchange 2000] "Send As" op een distributie group

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet hier op de zaak een distributie group aanmaken met daarin een aantal users genaamd Corporate Communication. Nou zijn 2 dingen vereisd:

1) Afzenders kunnen naar 1 centraal adres mailen en de email wordt naar alle members gestuurd die lid zijn van die groep
2) De members van de groep Corporate Communication moeten uit naam van deze group emails kunnen versturen

Punt 1 is natuurlijk geen probleem, alleen bij het 2e punt beginnen de problemen voor me. Als ik (Administrator) een mail doe uit naam van deze groep heb ik geen enkel probleem, echter als een normale user dit probeert krijgt hij de melding: You do not have permission to send the message on behalf of the specified user.

Als ik op de security tab kijk dan zie ik dat de user gewoon rechten heeft op "Send As" en "Send To". Op google heb ik gezocht en kwam uiteindelijk bij microsoft terecht: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;293773. Echter is dit voor Exchange 5.5 en kom er niet echt uit. Ben namelijk helaas geen grote held in Exchange 8)

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Schopje.

Iemand een idee? Ik weet het echt niet, maar heb het wel nodig :)

• heyer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 09:50
Dit kan je bij de eigenschappen van de Distribution Group doen
Op het security tabblad de users/group toevoegen en het Send As right geven.

[ Voor 3% gewijzigd door heyer op 23-01-2006 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik ook gedaan, had ik ook beschreven in de startpost, echter krijg ik dus de melding do not have permission to send the message on behalf of the specified user.

• heyer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 09:50
Sorry, heb weer niet goed gelezen....... Maandagochtend.... :O

Heb je de Exchange services al een keer herstart?

[ Voor 30% gewijzigd door heyer op 23-01-2006 14:17 ]

Verwijderd

moest dat niet met een security groep??
(ff groep aanpassen)

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt de betreffende users in een nieuwe security groep zetten, en op deze groep Send As zetten?

Verwijderd

nee, de distributiegroep veranderen naar een securitygroep. (scope options aanpassen)
Pagina: 1