[MP3speler] Headphone jack defect

Pagina: 1
Acties:

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-02 15:32
Ik ben in het bezit van een standaard MP3-speler 1GB. Zo ziet hij er uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/mp3speler.jpg

Het probleem is dat de female headphone jack stuk is. Alleen in bepaalde posities maakt die contact, en vaak is dat dan ook nog maar een 1 kanaal signaal. Nu is dit een bekend probleem voor jacks en heb ik, oa op GoT, ook topics gevonden waarbij het betreffende apparaat open gemaakt wordt om de plug te vervangen, of om de soldeerpunten te repareren. Dit heb ik enkel alleen gelezen bij discmans en MP3 hdd-spelers. Apparaten met openingspunten dus. En die ontbreken bij dit apparaatje... :'(

Mijn vraag is dus, hoe kan ik het repareren het beste aanpakken? Ik weet niet hoe ik het ding moet openen zonder grof breek geweld te gebruiken. Zien jullie andere oplossingen dan het apparaat te openen?

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Weet je wel zeker dat die jack stuk is, want het is ook vaak dat gewoon de headphone kapot is. Dus heb je dit al eerst geprobeerd?

Als je dit al gedaan hebt kan je deze post vergeten, want dan heb ik geen oplossing :)

[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 20-01-2006 11:40 ]

☻/
/▌
/ \

• Godric
Helaas moet ik dan jouw post vergeten... :'(

Ik heb het met meerdere koptelefoons geprobeerd en het probleem blijft. Alleen als je de male jack onder een bepaalde hoek in de female duwt en vasthoudt krijg je stereo geluid.

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb precies het zelfde gehad, ik heb de mp3 speler opengehaald en de soldeer puntjes gewoon opnieuw gesoldeerd.
ze waren allebij gebroken.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 20:14
megatronic schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:52:
Ik heb precies het zelfde gehad, ik heb de mp3 speler opengehaald en de soldeer puntjes gewoon opnieuw gesoldeerd.
ze waren allebij gebroken.
inderdaad, heb ik ook voorgehad. mp3 speler opensmijten en wat soldeer erin smijten en klaar is kees

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Lezen jullie niet ofzo :? De TS geeft toch duidelijk aan dat hij het apparaatje niet kan openen en hij vraagt ook om een andere oplossing dan het openmaken :/

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Godric
Opzich wil ik het apparaat wel openen, ik weet alleen niet hoe. Ik heb het idee dat de delen gelijmd zijn, als ik dat zou door snijden of iets dergelijks, zou ik het na reparatie wel weer in elkaar kunnen lijmen. Het nadeel is alleen dat ik niet weet hoe de boel er van binnen uit ziet, en ik misschien met het openen meer schade aanricht dan repareer.

Hoe hebben jullie het ding geopend?

• megatronic
Aan de foto te zien zit die van mij op dezelfde manier inelkaar.
Ik heb voorzichtig met een mes tussen die zilveren streep en die blauwe behuizing zitten wringen, aan die kant van het play / pauze knopje.
Dit is natuurlijk op eigen risico.

Heb je er nog garantie op ? zoja dan kun je hem beter gaan ruilen, want als je hem open haalt vervalt de gatantie.

P.S. die van mij zat gewoon inelkaar geklikt i.p.v. gelijmt

• Godric
Hij is gemaakt. Ik had hem voor jouw post al opengesneden en in eerste instantie leken de contacten intact. Na wat druk er op zetten met een schroevendraaiertje bleken de onderste twee gebroken. Even gesoldeerd en ik kan weer genieten van stereo muziek! Allen, dank voor de hulp!

• megatronic
Godric schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:12:
Hij is gemaakt. Ik had hem voor jouw post al opengesneden en in eerste instantie leken de contacten intact. Na wat druk er op zetten met een schroevendraaiertje bleken de onderste twee gebroken. Even gesoldeerd en ik kan weer genieten van stereo muziek! Allen, dank voor de hulp!
ja ik had dus precies hetzelfde, pas toen ik er een vergrootglas bij pakte zag ik dat ze gebroken waren.
mooi dat je hem gerepareerd hebt :)
en graag gedaan, veel plezier ermee :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooi dat ie weer gemaakt is. :) Ik vrees alleen dat hij het niet lang gaat uithouden. De koptelefoonuitgang is bijzonder zwak bij dit type spelers. Ten eerste omdat het een budgetspeler is, en ten tweede omdat de uitgang op de zijkant zit. Als je de oordopjes erin hebt, en je stopt em bijvoorbeeld in je broekzak, dan komt er enorm veel druk op de koptelefoonuitgang. Ik zou em dus zeker niet meer in je broekzak doen (als je dat al deed natuurlijk)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 15:41

AzzKickah

06-CENSORED

Zat er geen garantie meer op?
Pagina: 1