ik ben bezig met een download.php die eerst checked of je wel gerechtigd ben om het bestand te downloaden. deze roep je aan via download.php?id=123
Bovenin doe ik de check en als die geldig is doe ik het volgende:
dit heb ik dus na een aantal zoektochten gevonden.
in firefox krijg ik het juiste bestand aangeboden en dat werkt verder prima. maar in internet explorer krijg ik eerst een open/save/cancel windows. doe ik save dan krijg ik een mooie error.
"internet explorer cannot download download.php?id=123 from blabla.nl
Internet explorer was not able to open this internet site. the requested site is either unavailable or cannot be found. please try again later."
doe ik open dan krijg ik een nieuwe window waarbij ik hem wel kan opslaan (open,save,cancell).
vreemd.... dit zou moeten werken volgens vele sites...
Bovenin doe ik de check en als die geldig is doe ik het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
| header('Content-Description: File Transfer'); header('Content-Type: application/octet-stream'); header('Content-Length: ' . filesize("./rapporten/$file")); header('Content-Disposition: attachment; filename=' . basename($file)); echo readfile("./rapporten/$file"); |
dit heb ik dus na een aantal zoektochten gevonden.
in firefox krijg ik het juiste bestand aangeboden en dat werkt verder prima. maar in internet explorer krijg ik eerst een open/save/cancel windows. doe ik save dan krijg ik een mooie error.
"internet explorer cannot download download.php?id=123 from blabla.nl
Internet explorer was not able to open this internet site. the requested site is either unavailable or cannot be found. please try again later."
doe ik open dan krijg ik een nieuwe window waarbij ik hem wel kan opslaan (open,save,cancell).
vreemd.... dit zou moeten werken volgens vele sites...
[ Voor 10% gewijzigd door sharkzor op 20-01-2006 11:24 ]