[Ervaringen] Goede PC speakers voor elektronische muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ben op zoek naar een speakerset voor mijn PC. Ik weet dat losse versterker en componenten uiteindelijk de beste kwaliteit hebben, maar daar heb ik nu gewoon het geld niet voor en ik wil gewoon een lekkere, praktische oplossing voor bij mijn Powerbook en dan zijn 2.1 boxen goed genoeg.

Ik overweeg op dit moment de volgende speakers (zit prijsverschil in maar allemaal onder de 200 euro):

Harman Kardon Soundstricks II 2.1
JBL Encounter 2.1
JBL Creature II 2.1
Altec Lansing FX6021
Altec Lansing MX5021

Ik hoop dat er hier mensen zijn die een van deze systemen heeft en me kan vertellen hoe deze klinken in combinatie met electronische muziek (trance / progressive / house / techno / hardcore). Dat is het belangrijkste voor mij, dat het met muziek uit dit genre gewoon echt super klinkt. Het is namelijk waar ik 90% van mijn tijd naar luister.

Ik heb diverse reviews gelezen op internet van verschillende sites maar allemaal geven ze een andere mening die vaak weer lijnrecht op die van een andere site staat. Vandaar mijn vraag hier, of er mensen zijn die ervaringen hebben met 1 van deze systemen en bovenstaand type muziek.

Verwijderd

Ik ben ook wel geinteresseerd... Khad ook toevallig net deze speakersetjes geselecteerd..

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kijk eens naar de Logitech Z-2300. Die sub is iig best geschikt voor jouw muziekgenre, is iig mijn ervaring. De rest van de setjes kan ik niks zinnigs over zeggen, maar deze valt binnen je budget ;)

[ Voor 40% gewijzigd door strandbal op 30-01-2006 20:11 ]

Hier stond een dode link.

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik zou eens naar de 2.1 setjes kijken van klipsch
De promedia 2.1 http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=103
en de Promedia GMX 2.1 http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=713

De eerste is wat minder goed verkrijgbaar, maar waarschijnlijk 2e hands nog wel te vinden, de GMZ is de opvolger die wat mindere kwaliteit schijnt te hebben. Let wel, dit is nog steeds het beste merk op het gebied van computer luidsprekers. Zoek op google maar eens wat reviews van deze setjes.
Ze liggen onder de 200 en komen met een deftige sub voor al je techno etc.

edit: Ik heb zelf een Logitech Z-680, die wordt ook geleverd met een flink sub en is volgens mij ook in 2.1 uitvoering verkrijgbaar (onder een ander nummer) de sub vind ik zelf iets te overpowerd..

[ Voor 15% gewijzigd door Ewoutb op 30-01-2006 21:56 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Verwijderd

De JBL Creatures II worden op iLounge aangegeven met de classificatie 'A', ofwel 'highly recommended'.

JBL is onderdeel van Harman Kardon, correct me if i'm wrong, dat is onder audiofielen toch redelijk goed aangeschreven?

Verwijderd

*kickje
Toch?

Verwijderd

ik zat in de zelfde situatie als jij, en ben voor de fx6021 gegaan, altec lansing heeft goede reviews, en op een aantal sites waar ik be geweest word de 6021 ook wel afgekraakt, maar de 5021 en de 6021 worden doorgaans beter gevonden dan de klipsch of creative 250d

op pixmania zjin de 5021 en 6021 te vinden voor 160 en 200 euro
Pagina: 1