Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mooie serie Gizz!
Ze zijn hier idd een beetje donker maar ik vind het niet storend: geeft voor mij gewoon een avond sfeer.
Het eerste wat bij mij opkwam was man-bijt-hond. Daarbij hebben ze een item dat ze zomaar bij iemand langs gaan rond etenstijd en de dag doornemen. Daar doet jouw serie mij erg aan denken (weet ook niet precies waarom).
Puntje van 'krietiek':
-ik vind #1 wat gewoontjes qua onderwerp (wel goed om er een straat overzicht in te hebben, maar deze doet mij niet veel)
-van #4 en #5 had je er imo net zo goed 1 kunnen kiezen vanwege hetzelfde onderwerp (ik zou voor #5 gaan).
Verder mooie docu!
Ze zijn hier idd een beetje donker maar ik vind het niet storend: geeft voor mij gewoon een avond sfeer.
Het eerste wat bij mij opkwam was man-bijt-hond. Daarbij hebben ze een item dat ze zomaar bij iemand langs gaan rond etenstijd en de dag doornemen. Daar doet jouw serie mij erg aan denken (weet ook niet precies waarom).
edit:
Ik denk dat het door de ongedwongen, natuurlijke sfeer komt en het niet 'posen' van de mensen in je foto's. Iedereen lijkt op z'n gemak in hun eigen omgeving
Ik denk dat het door de ongedwongen, natuurlijke sfeer komt en het niet 'posen' van de mensen in je foto's. Iedereen lijkt op z'n gemak in hun eigen omgeving
Puntje van 'krietiek':
-ik vind #1 wat gewoontjes qua onderwerp (wel goed om er een straat overzicht in te hebben, maar deze doet mij niet veel)
-van #4 en #5 had je er imo net zo goed 1 kunnen kiezen vanwege hetzelfde onderwerp (ik zou voor #5 gaan).
Verder mooie docu!
[ Voor 18% gewijzigd door djengizz op 20-01-2006 11:17 ]
Ze zien er hier ook goed uit, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen ze wat donker vinden, omdat je erg veel donkere tinten in je foto hebt zitten. Dat geeft imho wel kracht aan de foto's omdat ze zwart / wit zijn, het levert contrast op 
Wat betreft het calibreren van je monitor, zorg dat je in onderstaand plaatje in ieder geval onderscheid kan maken tussen X, Y en Z, en het liefst tegelijkertijd ook tussen A, B en C:

Wat betreft het calibreren van je monitor, zorg dat je in onderstaand plaatje in ieder geval onderscheid kan maken tussen X, Y en Z, en het liefst tegelijkertijd ook tussen A, B en C:

#3 & #6 vindt ik heel sprekend. Ook vooral vanwege de tegenstelling die eruit spreekt.
Op #3 lijkt de opa (?) meer plezier te hebben in het tollen dan de kleinzoon.
En ook de tegenstelling tussen foto 3 en 6 vindt ik wel mooi.
Ga zo door! (maar dat deed je al...)
Op #3 lijkt de opa (?) meer plezier te hebben in het tollen dan de kleinzoon.
En ook de tegenstelling tussen foto 3 en 6 vindt ik wel mooi.
Ga zo door! (maar dat deed je al...)
Deze serie moest ik echt even rustig naar kijken, het idee spreekt me enorm aan. De voyeur die in me schuilt wil gevoed worden.
Een serie als deze dreigt natuurlijk snel op een reeks snapshots uit te draaien, maar dat heb je gelukkig weten te voorkomen. Stuk voor stuk boeiende foto's van 'gewone' mensen in een 'gewone' omgeving. 4 en 5 vind ik wel een beetje dubbelop.
Vanwaar je keuze voor zwart-wit?
Vanwaar je keuze voor zwart-wit?
Ziet er inderdaad een beetje man-bijt-hond-achtig uit. Heb je ook gewoon bij iedereen aangebeld en gevraagd of je ze op de foto mocht zetten?
De serie is erg donker (gekalibreerd scherm hier) maar dat is eigenlijk alleen bij #7 storend. Daar komt de figuur erg plat over omdat er totaal geen detail meer in de kleding zit.
#9 is verder erg leuk, maar #2 is mijn favoriet. Mooie kleuren daar (deze is toch ook wat lichter) en een mooi moment, oma en kleinkind aan het spelen
De serie is erg donker (gekalibreerd scherm hier) maar dat is eigenlijk alleen bij #7 storend. Daar komt de figuur erg plat over omdat er totaal geen detail meer in de kleding zit.
#9 is verder erg leuk, maar #2 is mijn favoriet. Mooie kleuren daar (deze is toch ook wat lichter) en een mooi moment, oma en kleinkind aan het spelen
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Yup, en niemand vond het een probleem verder. Mevrouw met het vogeltje en de grootouders met hun kleinkinderen heb ik nog beloofd om eens een printje langs te brengenbreinonline schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:02:
Ziet er inderdaad een beetje man-bijt-hond-achtig uit. Heb je ook gewoon bij iedereen aangebeld en gevraagd of je ze op de foto mocht zetten?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Pagina: 1