Vraag over AP

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Dit is een zeer basic vraag, maar ik moet ze toch stellen :d

Ik kan op het moment redellijk goedkoop aan een Acess pointje geraken. Momenteel heb ik een draadloze router staat met daarin ook al een AP.

Nu wil ik graag dat draadloze signaal versterken zodat het netwerk hier een groter bereik heeft. Ik weet dat je dit kan doen met een repeater etc... maar iemand heeft me dacht ik ooit ook eens verteld dat dit ook ging met een AP.

Kan ik dus een AP hier ergens zitten waar er draadloos signaal is, en hem dat signaal laten opnemen en verder laten dragen?

Of ben ik met een AP verplicht er een utp kabel in te pluggen...?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij wil je dus "bridgen"

Misschien dat er in de router/AP zo'n optie zit

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat ligt eraan welk AP het is. Sommige AP's hebben inderdaad de functionaliteit om te repeaten, sommige niet. Tevens wil het geloof ik ook nog wel eens problemen opleveren als het repeatende AP van een ander merk is als je draadloze router, maar dat weet ik niet zeker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ja het is zo'n ding van dlink er staat dit bij D-Link 108Mbps Acces point

Zoek ik op de website van dlink zelf dan kom ik dit tegen

De DWL-2100AP kan worden geconfigureerd om in elk van de 5 modi te functioneren: (1) als een draadloos toegangspunt, (2) een punt-tot-punt-brug met een ander toegangspunt, (3) een punt-tot-meervoudig punt draadloze brug, (4) een draadloze client of (5) een draadloze versterker.

Dus een draadloze versterker is eigenllijk dan die "repeater" functie die is ingebouwd.

En ja m'n router is een belkin en dat ap een dlink... hopellijk geeft het niet te veel problemen ? wat denken jullie?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, je AP ondersteund het in ieder geval. Of het een goede combi is met belkin weet ik niet, maar zorg dat je in ieder geval de turbomode waardoor je die 108Mbps haalt uit zet, want dat is vaak een speciale merkspecifieke techniek die niet compatible is met andere merken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr