Ik zit met een probleempje.
Ik ben bezig om het nieuwe ontwerp van de site van het bedrijf waar ik voor werk te implementeren.
nou heb ik bovenaan voor de header twee plaatjes die over elkaar heen vallen. De een is een gradient, en de ander is een 3 kleurig logo. Om de laadtijden laag te houden is de gradient een JPG en is het logo een GIF. Ik had er ook één grote JPG achtergrond van kunnen maken, maar dan zou er bovenaan een plaatje van 50 kb ofzo staan in plaats van de paar KB die het nu is.
Maar nu het probleem. Het logo moet met een klein deel over de gradient heen vallen. Dit gedeelte van het logo is welliswaar transparant, maar omdat een stukje verder naar links het logo iets verder naar beneden uitsteekt valt het over elkaar heen. Om het logo er over heen te laten vallen heb ik deze in een DIV geplaatst en deze een relative positie in een TD gegeven. deze TD moet 84 pixels hoog zijn, maar het logo is 89 pixels hoog. Omdat de TD waar dit logo in staat relative gepositioneerd wordt zou je denken dat dat niets uit maakt, maar helaas... De TD wordt dus opgerekt naar 89 pixels. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd om die TD op 84 pixels hoog te krijgen, maar het wil gewoon niet lukken.
Wat heb ik o.a. geprobeerd?
Ik ben bezig om het nieuwe ontwerp van de site van het bedrijf waar ik voor werk te implementeren.
nou heb ik bovenaan voor de header twee plaatjes die over elkaar heen vallen. De een is een gradient, en de ander is een 3 kleurig logo. Om de laadtijden laag te houden is de gradient een JPG en is het logo een GIF. Ik had er ook één grote JPG achtergrond van kunnen maken, maar dan zou er bovenaan een plaatje van 50 kb ofzo staan in plaats van de paar KB die het nu is.
Maar nu het probleem. Het logo moet met een klein deel over de gradient heen vallen. Dit gedeelte van het logo is welliswaar transparant, maar omdat een stukje verder naar links het logo iets verder naar beneden uitsteekt valt het over elkaar heen. Om het logo er over heen te laten vallen heb ik deze in een DIV geplaatst en deze een relative positie in een TD gegeven. deze TD moet 84 pixels hoog zijn, maar het logo is 89 pixels hoog. Omdat de TD waar dit logo in staat relative gepositioneerd wordt zou je denken dat dat niets uit maakt, maar helaas... De TD wordt dus opgerekt naar 89 pixels. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd om die TD op 84 pixels hoog te krijgen, maar het wil gewoon niet lukken.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <table width="752" height="128" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="background:#FFFFFF"> <tr> <td style="background:url(/img.v3/top/achtergrond_bovenbalk.gif) repeat-x " height="13" colspan="2"></td> </tr> <tr> <td height="84" colspan="2" style="height:84px; max-height:84px; " > <div style="position:relative; top:12px; left:3px; overflow:visible; width:0; height:0" > [img]"/img.v3/top/logo_hotelspecials_transpar.gif"[/img] </div> </td> </tr> <tr> <td width="165" valign="bottom">[img]"/img.v3/menu/menu_top_blue.gif"[/img]</td> <td width="587" height="31" style="border-bottom:#B0B0B0 solid; border-bottom-width:1px; background:url(/img.v3/top/background_payoff.jpg) repeat-y #292e7b; text-align:center; color:#FFFFFF">payoff tekst komt hier</td> </tr> </table> |
Wat heb ik o.a. geprobeerd?
- maxheight op desbetreffende TR
- maxheight op desbetreffende TD
- float=left op de IMG
- z-index div hoger gooien
- div width en height op 0 en overflow op visible
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25