Toon posts:

PDA wilt niet aan, daarna alles kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een paar keer het probleem gehad dat als ik mijn PDA aan wil zetten dat hij niet reageert. Ik heb verschillende keren backups gemaakt, maarja wij zijn ook mensen en vergeten dit weleens.
Ik heb 2 seconden geleden weer hetzelfde probleem hehad. Ik wil mijn PDA aanzetten, maar hij reageert niet. Oke denk ik dan en ik wacht even. Na het wachten gaat hij nog steeds niet aan. Ik druk dan nog een keer op de power knop, maar wederom reageert hij niet. Dus begin ik met een soft reset. Ook hierop reageert hij niet. Dan zit er niks anders op dan een hard reset. Leuk en aardig, maar ook hierop reageert de PDA noppes. Het enigste wat nog helpt is dat ik de batterij er eruit haal en er weer in doe. Nou is het niet zo'n probleem dat ik al me afspraken (weer) kwijt ben aangezien deze gesynchroniseerd zijn met de PC. Ik baal er alleen goed van dat ik elke keer al mijn ppc programma's opnieuw mag installeren. ;( ;(

Ik heb zelf het idee dat de PDA nog iets aan het doen is op het moment dat ik hem aanzet. Of dat er teveel in het geheugen staat. (aangezien niet altijd alle programma's worden afgesloten wanneer je op de x toetst) Ik heb echter hier geen oplossing meer voor. Ik heb al de PDA een weekje geleden een hard reset gegeven en beide geheugen kaartjes leeg gemaakt en alles opnieuw gaan installeren.
Hierna ben ik dus vergeten een backup te maken (maar zoals ik al zei we zijn ook maar mensen)

Weet iemand hier wel een oplossing voor ? Behalve een backup maken.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Volgens mij is het zo dat als de batterij leeg is van de PDA dat daarmee automatisch het geheugen ook gewist wordt. Dit vind ik echt super stom. Ik heb dit zelf ook al twee keer gehad. Gebruik je de PDA een week niet. Gaat ie niet aan... lege batterij. Gooi em aan de oplader, zet em aan.. Mag ik gaan calibreren. Weer alles weg. Na de tweede keer had ik er genoeg van. Mijn mooie PDA hapt stof :(

Ik denk dat een backup maken toch de enige oplossing is, en deze op een memcard zetten.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier was ik zelf aan de ene kant ook al bang voor. Alleen dat van een week niet gebruiken heb ik ook ervaring mee, maar ik heb hem vannacht nog aan de oplader gehad en vanmorgen ging hij dus weer lopen k*tten. Aangezien ik binnenkort ook gps ermee ga gebruiken en dus ook niet echt zin heb om elke keer TOMTOM 5 opnieuw te installeren en andere software. Zou er dan echt geen andere oplossing zijn???/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je een backup draait via active sync dan kun je deze gewoon weer terug zetten. Die backup is incl al je geinstaleerde programmas. Alleen je interne geheugen is trouwens leeg wanneer je baterij leeg is of je deze eruit gehaald hebt. je SD kaartje is nog gewoon gevuld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

fdv99

Penguin power

Van 1 weekje niet gebruiken hoort de batterij echt niet leeg te zijn, hoe oud is de pda? Heb je er misschien nog garantie op want er moet wel iets mis met de batterij zijn. Ik gebruik zelf ook een pda (dell X3i) voor tomtom maar als ik er 2 weken niet naar om kijk is er nog niks aan de hand, batterij nog half vol.

Nadat hij zichzelf heeft ge-reset en je komt weer in de setup van windows, heb je daarna al eens gekeken wat hij aangeeft bij de batterij status?

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06-2025
Ook ik heb in mijn eerste weken met mijn MDA 3 het zelfde probleem gehad. Zeker als ik per ongeluk een pr0n :9 filmpje starte met de album vieuwer, dan vind de MDA het niet zo leuk als je het programma in eens afsluit. Zowel op aan/uit, een softreset als een hard reset wilde de mobiele 400Mhz niet reageren. De enige oplossing die ik nog had was inderdaad de battery er uit halen. Knap irritant als je net daarvoor een planning hebt gemaakt voor 2 maanden en een stuk of 15 zakelijke contacten er in heb kunnen zetten. |:(

Ervan uitgaande dat je ook zo'n T-mobile/ Orange/ Qtek gevalletje hebt hier wat tips en mogelijke oplossingen.
- als je contacten in je PDA zet, zorg er dan voor dat je deze opslaat op je SIM. over het algemeen
worden dan alleen de namen en nummers opgeslagen, deze zijn meestal het belangrijkst. Ook dit
kost behoorlijk wat energie.
- Zelf ben ik er nog niet uit, maar het zou ook mogelijk moeten zijn om al je SMS/ Email en je
complete agenda op te slaan op je SD kaartje. Zo doe ik daar ook alle installatie bestanden van de
programma's op zetten. Hier heb ik een 128mb kaartje voor die altijd in m'n portemonee zit die altijd
op zak is ;)
- Iedere dag een softreset uitvoeren is wel zo verstandig en kan geen kwaad bij deze nieuwe gadgets.
- Bij mij gaat de batterij hooguit 1 hele dag mee. Dit komt voornamelijk door mijn hoge energie
verbruik. Ik luister namelijk vrijwel de hele dag muziek van een 1Gb SD-kaart wat alleen al aan
dataverkeer tussen PDA en SD veel van de batterij eist. Ook WiFi vreet de batterij leeg.

Importante!
- Via het Startmenu kun je naar Settings. Daar in 't 2de tabblad System vind je de optie Memory. Het eerste tablad wat zich daarna opent geeft weer welke programma's allemaal "Running" zijn. Houd deze lijst zo leeg mogelijk. Ieder programma wat daar nog in staat, slurpt stroom. En net als bij iedere andere PC, zit een 400Mhz snel aan zijn limiet. Dit kan er ook goed voor zorgen dat de CPU te druk bezig is en daarom niet kan reageren op de aan/uit, softreset of zelf een hardreset.

Overigens zijn er ook programma's te vinden waarmee je een zogeheten "Close All" functie hebt. Ik gebruik SPB hiervoor. Als ik op 't todayveld rechtsboven m'n vinger wat langer houd ingedrukt, krijg ik een menu met alle openstaande programma's. Die kan ik met de functie "Close all" of "Close all inactive" sluiten.
Het fijne aan dit programma is dat ik bijvoorbeeld Mediaplayer op de achtergrond gewoon kan laten doorspelen.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes en veel plezier met je PDA.
(nog 1 laatste tip; Als je PDA geen toetsblokkade heeft, gooi er dan zo'n simpel programmatje er op. Anders open je ??tig bestanden en programma's terwijl je op een stoel gaat zitten.)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...... Het zijn een aantal oplossingen. Maar het probleem van "na een week" dan heb ik hetzelfde gezeik als wat ik nu heb. Want kijk ik naar het aantal procent van de batterij. Is ie gewoon vol of gewoon over de helft. En dat van het wissen van intern en niet extern....klopt alleen al die stomme k*t snelkoppelingen die naar het externe geheugen wijzen ben ik dan kwijt. Ik heb trouwens een ACER N50. Nog geen jaar oud. Zoals ik in het begin al zei zijn wij ook maar mensen en vind ik het K*T dat dit gebeurt. Ik vraag me dus af waardoor komt het dat hij niet meer aan gaat ?.........

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De snelkoppelingen van intern naar extern worden ook keurig meegenomen in de backup. Daarnaast kun je de backup ook gewoon op je externe geheugen zetten. Het probleem blijft vervelend, maar wanneer je een backup maakt (wat dus ook gewoon op je sd kaart kan) ben je in 5 minuten weer up and running.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1