Toon posts:

tmserver altijd 2 servers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net een discussietje met een vriend van me.

Hij zei dat je voor terminalserver maar 1 server nodig hebt. Je kunt tmserver gewoon bij de dc opzetten. Ook zegt hij dat je geen domain nodig hebt om tm te draaien.

Ik zeg je hebt er altijd 2 nodig, namelijk 1 voor de dc en 1 voor de tm server. En je hebt altijd een domain nodig voor tm server.

Wat is hierop jullie antwoord?

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Om het veilig in te stellen, en gebruik te maken van domain rechten enz, is het beter om een DC te gebruiken voor autenticatie, en op een andere server Terminal Services aan te zetten.

Maar in principe kun je zonder domain controller een terminal server opstellen (win 2003) en kun je eveneens de domain controller een terminal server laten zijn. Voor de veiligheid/prestaties is het beter beide te scheiden.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Dan heb je zelfs nog de mogelijkheid om je licenceserver appart te plaatsen, dacht ik tenminste.
Of heb je deze niet per se nodig officieel?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit het dan idd. met de lecentieserver? en waar maak je dan je gebruikers aan? dat zijn dan gewoon de lokale gebruikers?

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Deze is nodig, indien je licenties voor langere tijd wil uitgeven, oftewel meer dan dertig dagen, uhh 120 dagen, maar de license server kan apart of op de eerste terminal server.

Gebruikers moet je gewoon toevoegen aan de groep terminal services users, in de AD. Indien je geen AD hebt, moet je de gebruikers lokaal aanmaken en rechten geven op terminal services. :)

Meer info in de whitepaper: http://www.microsoft.com/...overview/termservlic.mspx

[ Voor 55% gewijzigd door Willems op 20-01-2006 09:03 ]