Toon posts:

Welke map staan mails?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde wel eens een backup maken van al mijn mails.
ik zoeken naar de map waarin ze staan, en tot mijn verbazing, nadat ik de hele computer had doorgespit kon ik nergens ook maar 1 mail vinden.
kan iemand mij vertellen waar ze dan staan of hoe dit werkt. want ze moeten ergens opgeslagen staan toch?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-08 15:41
C:\Documents and Settings\ [gebruikersnaam] \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Daar moet je zoeken ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Reptile209

- gers -

Een makkelijkere backup kan je overigens maken via File > Import / Export. Dan kan je kiezen wat je waar hoe wilt opslaan en is het later weer netjes te importeren.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik denk dat DG gelijk heeft, maar...

WAAR de e-mail staat is natuurlijk wel afhankelijk van WELK e-mail programma je gebruikt.
Microsoft producten staan er bekent om dat ze alles in je profile zetten, tenzij je zelf anders aangeeft... Aangezien hier niet staat welk programma je gebruikt, zullen we daar maar van uit gaan.
Daarnaast is er nog een verschil tussen Outlook en Outlook Express. Maakt de eerste nog 1 e-mail database bestand aan, de laatste maakt die per folder aan (je hebt dan meerdere bestanden).

Vergeet naast de backup van je e-mail ook niet de backup van je adresboek(en). Ik weet niet aan hoeveel verschillende mensen je e-mails verstuurd, maar je zou niet de eerste zijn die keurig de e-mails bewaard, maar het adresboek vergeet!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ehh, moet je ook niet even de verborgen mappen laten weergeven, anders zie namelijk nooit die Local Settings of Application Data.

Tevens is met een eerste hit te vinden met Google en hier in het FAQ stukje.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je kunt vanuit Outlook Express (En ik denk ook vanuit Outlook) gewoon je mails naar een map slepen. Lekker makkelijk. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Ga eens in Outlook, naar Extra, Opties en dan naar tabblad Onderhoud.
Hier staat de locatie van je mail in. Je kunt ook deze wijzigen naar een map die voor jou makelijk is.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat hierboven al is opgemerkt: als je nog niet eens vermeldt welk emailprogramma je gebruikt houdt het op. Lees Officesuites en -software - FAQ eens door.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.