[XP] Onstabiel systeem X2 3800, ligt het aan XP?*

Pagina: 1
Acties:

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:42
Hallo,

systeem: x2 3800, 7800gtx top, 1024mb,asus a8nsli,samsung spinpoint 250gb, audigy 2zs

Ik heb sinds ik een clean install heb gedaan, regelmatig problemen. Het verschil met de vorige install(toen had ik ook problemen totdat ik de hardwarematige firewall deinstalleerde, daarna liep het goed) is dat ik een andere versie van xp gebruikt heb (corp ed?)

Ik heb de laatste nforce 4 drivers geinstalleerd (geen ac 97, firewall en netsuite)
Verder staat er firefox extra op en kaspersky
Ik heb de kpn cd al een paar keer gebruikt, maar op het laatste scherm, komt een balk waaronder staat dat de installatie gereed word gemaakt, en die balk loopt tot het einde en begint dan weer overnieuw, terwijl een scherm ervoor word aangegeven dat verbinding maken wel is geslaagd.

Problemen:
1. Soms is mijn muispointer ineens weg, ik kan nog wel in menu`s klikken)
2. Verbinding is instabiel, ik zit samen met een andere pc op een alcatel 546 multipc modem
Op mijn pc laadt een site dan niet, en op die andere pc wel.
tweakers.net lukt ook niet altijd, maar zoals nu `s ochtends weer wel en `s avonds weer niet, ja soms 2 keer en dan is het afgelopen.
3. pc slaat soms vast, dan moet ik resetten.

Wat zou dit kunnen zijn?
Het enige dat ik anders heb gedaan dan de vorige keer is een andere versie van xp (ook met sp2 ingebouwd trouwens,maar dat had die andere ook)

Ik word er doodziek van!

Alvast bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Verwijder de opslag/IDE-drivers, als ik het zo lees, heb je die geïnstalleerd. Gewoon in Software verwijderen door bij de NVidia drivers op verwijderen te klikken en vervolgens de opslag/iDE-drivers te selecteren voor verwijdering.

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:42
Die heb ik al verwijderd, had geen effect.

Verwijderd

Tja, hekwerk Windows zeker? Ik heb wel vaker vage ellende met gehackte en daarna geupdate versies van Windows gehad en ook al een paar installaties van zowel legale als Ali media gezien die gewoon na installatie niet goed waren. (geen administrator groep op de PC, of volkomen losgeslagen drivers, vastlopende muizen enzovoorts)
probeer eens een verse installatie, bij voorkeur van een nette, legale CD.