Toon posts:

Keyman Fx toetsen werken niet ingame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een vraagje over het programma Keyman, tenminste dat denk ik..want misschien ligt het ook aan mijn keyboard hardware settings.

Ik probeer met keyman macros te maken die in in een spel wil gebruiken (Lineage 2).
De bedoeling is dat ik met een hotkey bijv. middlemouse, delete, home, insert zulke toetsen dat ik daarmee handelingen uit kan voeren ingame.
De besturing in dat spel gaat voornamelijk met de toetsen F1-F12, je hebt verschillende bars, etc.
Wat ik nou wil doen is gewoon simpele macros maken voor skills/dingen aan te klikken die op de de 2de bar staan in 1 klik.
Deze macros zijn bijv. SendKeys("","","{&[F2]}[F12]{&[F1]}") hiermee zou ik als ik het zelf zou doen naar de 2de bar gaan, daar F12 klikken en weer terug naar de eerste balk..mja dit doet er verder niet echt aan toe, dus vergeet het maar weer :P

Het punt is dus dat als ik op mijn Hotkey voor een macro klik waarin F toetsen gebruikt worden hij het niet doet. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, macros laten nakijken door een vriend van me dus die zijn wel goed etc. mja hij pakt de F keys simpelweg niet, terwijl ze het bij die vriend wel doen.

Als ik een macro maak insert = F1 en doe die, opent er hier in firefox gewoon netjes een firefox help wat bij F1 hoor terwijl ik op insert druk, dus het programma "ziet" de F toetsen dus wel.
Maar waarom kan ik dan de F toetsen niet gebruiken ingame terwijl toetsen zoals Tab het wel ingame doen als macro. (Tab opent bijv je inventory) daar kan ik wel een macro voor maken..

heeft iemand een idee wat er in de weg kan zitten? hardware settings voor m'n keyboard? ik heb het stuurprogramma laten updaten etc..

mja, ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast bedankt!

Groet, Sylvain