[MCE 2005] Tv via mce streamen naar mce*

Pagina: 1
Acties:

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik durf dit topic haast niet te openen, maar omdat ik het echt niet kan vinden trek ik de stoute schoenen maar eens aan.

Heb inmiddels al heel wat mce verhalen gelezen via got en google, maar natuurlijk net wat ik wil komt niet naar voren.

Ik heb hier 2 computers over:
PIV 3.0
Cel 2,6.

Ik moet tv hebben op een afstand van ongeveer 40 meter van de meterkast(achter in de schuur) waar mijn kabel zit, deze kabel moet getrokken worden; er moeten tegels uit de achtertuin opgelift en weer keurig neergelegd worden er moet in de tuin en gazon gespit worden, dus mijn vader zei: koop zo'n draadloos transmittertje; kost 150 euro en je hebt dat gezodemieter niet en hij betaald, dus in principe klaar.

Ikzelf wil eigenlijk al een poosje het volgende: We hebben thuis een draadloos netwerk door het huis met 2 accesspoints, zodat we overal in huis een goed bereik hebben.(mocht het verhaal wat ik nu vertel doorgaan, dan komt er een antenne op het dak, voor beter bereik naar de garage toe). Als ik nu de PIV 3.0 nu eens een tv-tuner kaart in zet en deze als een soort van opneem-server ga gebruiken. Nu zet ik er een tweede kaart in voor het tv-kijken. Nu weet ik dat er media-center extenders op de markt te krijgen voor ongeveer 250 euro en dit is letterlijk een verlengstuk van je mediacenter.

Maar als ik de Cel. 2,6 nu ook eens mce op zet, zonder tv-tuner kaart(want er is geen coax), kan ik deze dan ook als media center extender gebruiken. Dus kan ik via het draadloze netwerk gebruik maken van een van de tuners in mijn mce-server? En heb ik dan ook geluid en kan ik ook zappen?

Het klink heel erg makkelijk en eigenlijk ook erg logisch, maar ik wilde dit even navragen voordat ik met mce bezig ga, omdat er nergens over gepraat wordt(ook niet op de microsoft site).

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Murcielago
  • Laatst online: 05-03 10:13
Ik weet wel hoe je het over je lan zou kunnen streamen, maar dan zou je de zenders dus niet zomaar kunnen wijzigen.VLC player kan het streamen, maar geen controle over de tuner. daarbij komt dat je dus 2 computers hieraan kwijt bent.
de transmitters kosten volgens mij een stuk minder, de aanbiedingen bij de aldi en de lidl bijvoorbeeld, al zouden die misschien niet 40 meter halen

PSN: djmurcielago

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Een tweede kaart is in ieder geval overbodig, aangezien je voor 125 euro een prima dual tuner kaart hebt (die je dus in staat stelt tv te kijken en op te nemen, of van 2 kanalen tegelijk op te nemen).

Een MCE als MCX gebruiken gaat denk ik niet werken, ik kan er in ieder geval nergens wat over terug vinden.

• wildow
De computers hebben op dit moment geen functie en zijn qua specs vrij goed.

De transmitter waar ik het over heb hebben een eigen tv-tuner ingebouwd zodat ik voor het zappen niet afhankelijk ben van mijn videorecorder.

Ik heb de verhalen gelezen over het streamen van tv-signaal over het netwerk, maar ik wil het eigenlijk het liefst gewoon vanuit mce regelen met de afstandsbediening. Die PIV 3.0 was waarschijnlijk in de zeer nabije toekomst toch een mce-servertje geworden. Volgens mij hoorde ik in een demo-filmpje van microsoft zojuist dat je tv kan kijken en opnemen via de speciale mce-extender.

Kan een mce-computer ook als extender fungeren?

EDIT:

Pfjew dat er nog zo snel gereageerd wordt op dit tijdstip.

2e bericht had ik nog niet gelezen.
125 euro + 35 voor en antenne, dan was ik voor 160 euro klaar geweest(zelfde bedrag als transmitters) en heb mce(mce was er sowieso gekomen, dus dat bedrag van licentie reken ik even niet mee).

De tweede computer had ik ook al staan.

Maar dan 250 euro(kan het niet weer vinden, maar dit bedrag ligt mij bij uit een pc-blad) er bovenop voor mij als arme student(arm, maar wel 2 computers over :+ ) is weer een beetje jammer.

Ik schaam mij voor mijn titel.

Ik had het volgende willen intikken:
[mce] tv via mce streamen naar mce
heb mce ingetikt en ben toen gaan typen en titel vergeten. Lieve modjes vergeef mij op dit late tijdstip.

[ Voor 37% gewijzigd door wildow op 20-01-2006 02:09 ]

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zag toevallig van de week in een keynote een meneer van Microsoft vertellen dat een Mediacenter PC niet als Media Center Extender kan fungeren. (Hier zien ze geen nuttige toepassing voor).

Wel kun je volgens diezelfde meneer XBox MediaCenter of XBox360 MediaCenter gebruiken of een Extender van een ander merk.

Remote van kanaal switchen is ook niet echt mogelijk op een extender. Wel kun je de guide bedienen en recordings toevoegen en ook bekijken. (dit geeft ongeveer maar niet exact dezelfde functionaliteit)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

Ik had het volgende willen intikken:
[mce] tv via mce streamen naar mce
heb mce ingetikt en ben toen gaan typen en titel vergeten. Lieve modjes vergeef mij op dit late tijdstip.
Door boven in je starterspost op het handje ter drukken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif kun je een Topic Report (TR) aanmaken. Deze wordt gelezen door moderators van dit forum. Hier kun je een titelfix aanvragen etc. Gebruik dit handje ook als je bv commentaar over een post hebt ipv het als reply op een post te plaatsen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nou vooruit dan ;) topictitel fixed on request

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• wildow
Jammer dat het ook niet via een 'echte' extender kan(zat zelfs daar stiekem al aan te denken). Het was ideaal geweest voor mij. Dan kom ik toch terecht bij die stomme schoteltjes denk ik. Hopenlijk krijg ik het goed voor elkaar daarmee.

De andere oplossingen die ik gelezen had in andere posts over software waarmee je het wel over het netwerk kan bedienen is niet echt geschikt, want alles moet met een afstandsbediening kunnen wat gewoon gebruik betreft. Ik zal het betreffende topic nog even opzoeken, maar ga er vanuit dat het niet gaat werken voor mij. Zo wel, dan zal ik mij hier nog even melden.

Offtopic
Potjandubbeltjes(heb ik even over moeten denken, want had andere woorden in mijn vocabulaire bovenaanstaan :+ ). Wat zijn jullie toch soepel voor mij. Ik leer het hier wel zo langzamerhand.

Edit:
Ik ga morgen 40 meter coaxkabel leggen van hirschman, ga er vanuit dat de kwaliteit dan nog een redelijk is aan de andere kant en leg er ook gelijk netwerkkabel bij(als we dan toch gaan bekabelen, dan dat liever dan draadloos) voor een mediacenter pc voor het streamen van films, muziek etc en voor het instellen van opname op de 'hoofd' mce pc

[ Voor 19% gewijzigd door wildow op 22-01-2006 20:37 ]

Pagina: 1