Club 3D nvidia 6600GT 128mb AGP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
hallo,

ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht, het gaat om de club 3d n/nvidia 600GT AGP versie.
ik heb 2 maanden erg genoten van deze kaart, ik had eerst een radeon9600 dus het verschil was groot.
maar nu heb ik een probleem. Als ik een zware game ga spelen, hl2 of fear, dan komen er allemaal rare strepen en ten gaten in muren en zuilen etc. Er was mij verteld dat dit door de hitte kwam, maar er zit een zalman nog wat koeler op ( zo'n koperen ) en de gpu is tijdens gamen zo'n 40 graden dus dat zal het niet zijn lijkt me.
En nu als ik mijn pc opstart krijg ik een melding dat de extra stroomkabel niet is aangesloten maar deze is wel degelijk aangesloten. ik heb de kabel al op andere connectoren gezet maar dit mag niet baten.

ik vind het erg jammer dat mijn kaart het niet meer goed doet want ik heb er 160 euro voor betaald.

als iemand mij zou kunnen helpen is mijn dank groot!!

Crijn

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09
Wat voor voeding heb je, en wat zijn de rest van je specs?

Misschien dat je voeding het niet helemaal trekt om je kaart van genoeg stroom te voorzien.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is het geheugen op de kaart gewoon niet goed meer.. Zo klinkt de omschrijving die je geeft in ieder geval, strepen op het beeld, etc. Gewoon terugbrengen naar de winkel en die moeten hem omruilen. Je hebt zeker een jaar garantie bij de winkel zelf en 2 jaar op de kaart bij Club3D.
migchiell schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:18:
Wat voor voeding heb je, en wat zijn de rest van je specs?

Misschien dat je voeding het niet helemaal trekt om je kaart van genoeg stroom te voorzien.
Als de kaart gewoon goed gefunctioneerd heeft ligt het niet aan de voeding, de rest van zn pc werkt immers goed.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik heb gehoord dat de soldeerpunten van de voedingsconnector achterop de kaart wat los kunnen raken, en dat de kaart dus geen extra stroom krijgt terwijl de stekker er wel in zit, het contact is niet goed meer. dit kan de foutmelding verklaren.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 17:55
aloa,
ik heb ook die club 3d 6600gt en heb t zelfde probleem soms zet je de pc aan en zegt ie dat
de power kabel niet aangesloten is.
na t lezen van jou verhaal weet ik nu zeker dat t een fout in de kaart is dus ik zal m binnenkort ook ff retouren

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:41
alienwish schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:26:
aloa,
ik heb ook die club 3d 6600gt en heb t zelfde probleem soms zet je de pc aan en zegt ie dat
de power kabel niet aangesloten is.
na t lezen van jou verhaal weet ik nu zeker dat t een fout in de kaart is dus ik zal m binnenkort ook ff retouren
Looool ik heb zelf een XFX 6600GT, die dat ook een keer heeft gezegd, en een vriend van me heeft een Asus N6600GT, en hij heeft het een paar keer per week (overnieuw opstarten lost het probleem op :/ )

• alienwish
ja dat lost id het probleem op maar ik heb nog garantie dus heb ik er liever een die dat niet heeft.
maar goed om te weten dat meerdere merken dit hebben d8 al dat t aan club3d lag mmmmmmm
misch toch ff kijken voor een andere kaart dan maar.
thank u voor de reactie 8)

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:42

d_star

Maharadja of the Year :-/

Umm is t niet zo dat je garantie vervalt zodra je die standaard koeler eraf haalt?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Verwijderd

Zie in je startpost dat je een koeler hebt op de GPU. Heb je ook koelvinnen op de memorychips gezet?

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 13:19

Wes46

Keep it simple.

Ik heb er ook last van. Ik heb ook een Club3d 6600GT AGP. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag dus heb ik die toen terug gebracht. Daarna een poosje die melding niet meer gehad en zoineens kreeg ik de melding wel weer. Als ik de pc opnieuw opstart is inderdaad het probleem verholpen. Ik zit er nu ook aan te denken om de kaart te retouren omdat ik het nogal irritant vind om de pc telkens weer opnieuw op te starten.

iRacing

• alienwish
nou de rma bij salland is aangevraagt nu w8en op hun reactie ,maar denk dat dat wel snor zit.
ben nu aan t twijvelen of ik de 6800 met 512 mb zal nemen http://www.asus.com/produ...3=3&model=992&modelmenu=1
wie heeft een goede suggestie wat te doen weer een 6600gt of iets anders? :?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Whehe, blijkbaar een bekend probleem van deze kaart, ik en mijn broertje hebben ook beide dit probleem op sommige momenten.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

hmz.... ik ben van plan om mijn x800pro te verkopen en kan aan een 6600gt van club3d komen (game bijna nooit meer op die pc, is nu mce bak dus wil perfecte dvd kwaliteit) maar als ik dit zo lees begin ik toch wel te twijfelen....... is dit eenvoudig te testen... bv 3dmark ofzo? :?

• alienwish
weet trouwens niemand of dit met een bios update te verhelpen is?
en ja dit is makkelijk te testen als je de pc opstart (ong 10 x) en hij geeft de melding niet is ie goed.
maar je zou ook een 6800gs (240euro) kunnen halen heb ik in mn main pc en ben zeer tevreden.
maar wil je toch een gt zou je een giga byte(170euro) kunnen nemen denk ik die heb ik nl nog niet gezien met dit probleem.
ff op rij de kaarten met dit probleem;
club 3d 6600gt
xfx 6600gt (maar niet veel)
asus 6600gt
zelf twijvel ik over de nwe 6800 met 512 mb van asus (190euro)

[ Voor 9% gewijzigd door alienwish op 01-03-2006 13:55 ]

Verwijderd

alienwish schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:52:
weet trouwens niemand of dit met een bios update te verhelpen is?
en ja dit is makkelijk te testen als je de pc opstart (ong 10 x) en hij geeft de melding niet is ie goed.
maar je zou ook een 6800gs (240euro) kunnen halen heb ik in mn main pc en ben zeer tevreden.
goede optie alleen wil ik een silverstone HTPC kast kopen waar de 6800 serie niet in past vanwege de lengte... 6600 gt leek me dus de beste optie...

• alienwish
ik zou anders zeggen een leadtek ofzo ,zowieso volg ff eerst deze post en dan komen we er vanzelf achter welke 6600gt de beste is. (8>

Verwijderd

alienwish schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:21:
ik zou anders zeggen een leadtek ofzo ,zowieso volg ff eerst deze post en dan komen we er vanzelf achter welke 6600gt de beste is. (8>
hmz... tja ik moet toch eerst nog mijn x800pro verkopen dus heb denk ik nog wel even! Hopelijk kan ik nog een beetje euro's voor deze kaart krijgen zodat ik de 6600gt kan compenseren, zou wel fijn zijn! :)

• alienwish
waa geen replys meer help wie o wie heeft nog meer dit probleem en met welk merk kaart?
of wie heeft dit type en heeft nooit dit probleem?
wil echt graag weten welke kaarten dit probleem niet hebben. :'(

• alienwish
heb inmiddels de kaart weer terug ,was niks mis mee werd me verteld.
nu ben ik zelf gaan testen en heb nu geen problemen meer maar ik denk dat t probleem bij mij door
rivatuner kwam want sinds dat ik m niet heb geinstaleerd lijkt t probleem verholpen.
ik hoop dat dit voor julie ook werkt en zo ja of nee hoor ik t graag

Verwijderd

ik heb zelf ook een xfx 6600gt en ik heb ook die problemen met die strepen en gaten.
ik had mijn eerste kaart al terug gebracht en kreeg zonder probleem een nieuwe mee, maar het probleem is er nog steeds. het is gelukkig niet altijd zo, maar soms kan het wel heel vervelend zijn zoals gister bijv weer met de nieuwe commandos game. het rare is dat het altijd willekeurig is dus is er geen vat op te krijgen. ik heb het eigenlijk al een beetje opgegeven. ik denk eerder dat het komt aan mijn overige hardware zoals mijn moederbord en voeding.
Pagina: 1