Na een reinstall van windows xp (sp2) wordt de tweede core van m'n D840 niet meer herkend
zoals te zien is op deze screenshot (geen core selection).
Ook in de taakbeheer en de game quake4 werkt de 2de core niet. In deze game zit een command om een dual core aan te zetten, namelijke "r_useSmp 1" en die geeft ook een fout als ik die instel.
Het gekke is dat in apparaatbeheer deze core wel gezien wordt:

Ik heb wel gisteren een bios update gedaan. Toen werkte de core nog (volgens mij) heb een paar uur gedraaid zonder problemen. Maar later wou windows niet meer booten en daarom heb ik em opnieuw geinstalleerd. Na deze installatie kwam ik er achter dat er maar 1 core gebruikt wordt. Ik heb voor de zekerheid de bios weer terug geflashed naar de vorige versie maar nog steeds maar één core die aangeroepen wordt. Daarna heb ik windows nog eens geinstalleerd ( en updates uitgevoerd) maar nog steeds maar één core.
Specs:
Pentium D840 S775
Epox 5NVA + SLI
2x512mb DDR2 transcend
XFX 7800GT
WD 120GB Sata
Misschien dat iemand hier weet waar het aan kan liggen en/of hoe je het oplost?
Dacht zelf dat misschien een core kapot is (ik weet niet eens of dit wel kan)
zoals te zien is op deze screenshot (geen core selection).
Ook in de taakbeheer en de game quake4 werkt de 2de core niet. In deze game zit een command om een dual core aan te zetten, namelijke "r_useSmp 1" en die geeft ook een fout als ik die instel.
Het gekke is dat in apparaatbeheer deze core wel gezien wordt:
Ik heb wel gisteren een bios update gedaan. Toen werkte de core nog (volgens mij) heb een paar uur gedraaid zonder problemen. Maar later wou windows niet meer booten en daarom heb ik em opnieuw geinstalleerd. Na deze installatie kwam ik er achter dat er maar 1 core gebruikt wordt. Ik heb voor de zekerheid de bios weer terug geflashed naar de vorige versie maar nog steeds maar één core die aangeroepen wordt. Daarna heb ik windows nog eens geinstalleerd ( en updates uitgevoerd) maar nog steeds maar één core.
Specs:
Pentium D840 S775
Epox 5NVA + SLI
2x512mb DDR2 transcend
XFX 7800GT
WD 120GB Sata
Misschien dat iemand hier weet waar het aan kan liggen en/of hoe je het oplost?
Dacht zelf dat misschien een core kapot is (ik weet niet eens of dit wel kan)
[ Voor 6% gewijzigd door SICK op 20-01-2006 00:58 ]