Toon posts:

Hoe back up over internet opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil automatisch een back up procedure opzetten waarbij ieder weekend de op mijn kantoor gemaakte back up via internet op een server bij mij thuis terecht komt. Bandbreedte is geen probleem voor de hoeveelheid data. VPN is aanwezig. Nu zijn er wel de nodige aanbieders van remote back up, maar daarbij moet je een abonnement nemen en staan mijn back ups op hun server. Dat wil ik dus niet, ik zoek alleen de software die voor dat soort oplossingen gebruikt worden. Of iets vergelijkbaars. Belangrijkste specs:

1. Scheduling van het proces
2. Compressie en encryptie van de gemaakte back ups

De software hoeft dus niet per definitie de back ups te maken, daar heb ik evt. een alternatieve oplossing voor.

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Ik ben precies naar zoiets op zoek voor Windows XP en vond Handy Backup er wel ok uitzien. Ik heb de trial nog niet gedownload. Wilde ik morgen gaan doen.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 14:02
Kijk ook eens naar het gratis programmatje syncback (freeware en trial) op http://www.2brightsparks.com/downloads.html

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Alle backupapplicaties voldoen volgens mij aan de door jou gestelde eisen; anders heb je altijd nog je Task Scheduler in Windows. Ik zie dus weinig nut in je topic met vragen naar de bekende wegen. Ik stel voor dat je Google gebruikt om te vinden wat je zoekt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.