Toon posts:

Adres uitlezen van een cel die wordt opgezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdie,

Wat ik nodig heb is het volgende. Ik heb een tabel die bestaat uit een aantal headers met daaronder sub-headers. Iedere header heeft 3 subheaders die steeds hetzelfde heten. Wat ik nodig heb om snel de data uit te lezen in de kolommen onder de header-subheader, is het absolute celadres van de header.

Zo ziet het er uit:

Winkel 1Winkel 2Winkel 3enz...
targetrealafwtargetrealafwtargetrealafwtargetrealafw
Broek
Bloes
Hemd

Omdat ik de locatie van de cel waarin winkel 1 etc. staat niet zeker weet, wil ik deze opzoeken. Het resultaat van de formule zou dus iets moeten zijn van $B$1 indien ik zou zoeken op "winkel1"
Wat wel zeker is, is de naam van de headers (winkel 1, winkel 2)

Weet ik eenmaal de juiste hoofdcel ($B$1) dan kan ik vervolgens de betreffende getallen etc. eenvoudig opzoeken middels de functie verschuiven.

Aangezien de uitgangstabel een uitgebreide SAP query is die ik niet kan aanpassen aan eigen behoefte (want dan gaf ik iedere kolom wel een eigen unieke code mee), moet ik het dus zo doen. Of zijn er andere slimme ideeen? Ik wil dus de cijfers van de verschillende winkels opzoeken.

Thanks,

Sjak

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vergelijken() geeft je het kolomnummer, waarmee je verder kunt. Bijvoorbeeld
code:
1
=ADRES(1;VERGELIJKEN("winkel2";1:1);1)
geeft als resultaat E$1$.

Maar je kunt ook direct met horiz.zoeken de gewenste cijfers ophalen. Ik zie het probleem niet zo ;)
offtopic:
Zie ook de vele topics hier over zoeken in Excel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 20-01-2006 01:08 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland