[PC] Airconditioning voor pc??

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
ik zag dit op een site staan...
5 ¼" Bay Mount System Cooler
Your PC is happy when it's cool so why not install a PC Air Conditioner? Quiet operation and easy to install, it can lower your system temperature by up to 16° F. It features an easy-to-clean mesh filter and 4-pin pass-through power connector.

* Cross lateral fan system
* Lowers system temperature by up to 16° F (9° C)
* Easy-to-clean mesh filter
* Quiet, vibration-free operation (noise level 26 dBA)
* Dimensions: 4.3" x 5.8" x 1.7" (110 x 148 x 44 mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/pc_air_conditioner.jpg

wat denken jullie?? werkt dit? :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Ik geloof er niks van.. door kou te maken ontstaat er warmte.. waar gaat dat naartoe?

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Is het niet gewoon een veredelde drive bay ventilator. Zoals het er naar uit ziet, zal het ding ook nog uit de pc steken.
Werken zal het denk ik wel , in de zin van lagere temps in de pc, maar om te spreken van een airco voor de pc? Ik denk het niet

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jimster schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:06:
Ik geloof er niks van.. door kou te maken ontstaat er warmte.. waar gaat dat naartoe?
naar buiten, zoals bij elke airco... like duh. En ja, zoiets kan best. Vraag me alleen af of hij ook ontvochtigt, en if yes, waar dat water dan heengaat :)

[ Voor 19% gewijzigd door HunterPro op 20-01-2006 00:43 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat een onzin.. je creeert sowieso meer warmte dat dat hij wegneemt, en waar moet de stroom van daan komen ? Ook al is het een kleine airco, denk dat hij niet echt weinig stroom zou trekken, in ieder geval relatief veel in vergelijking met pc componenten. Of moet hij gewoon op de 230.

4015Wp west (Dordrecht)

• Abomination

Abomination

HeHe eindelijk het linkje gevonden.

Fabrikant: Manhattan (australie?)

[ Voor 19% gewijzigd door Abomination op 20-01-2006 00:51 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Das thinkgeek.. die titels moet je met een korreltje zout nemen. er staat ook gewoon dat ie met een fan werkt. Bovendien denk (hoop) ik niet dat je molexje een airco trekt.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Airconditioner != koeling

Airconditioners zijn wel machine's die luchtkwaliteit aanpassen. Koeling is 1 van de features, maar is niet verplicht: vocht onttrekken, luchtfiltreren, ioniseren,... zijn ook airconditioning features.

Het apparaat van de TS is een luchtfilter met ventilators, niet meer, maar ook niet minder.
Lowers system temperature by up to 16° F (9° C)
Tot max 9°C temperatuursverlaging != 9°C koud.

Slecht gekoelde kasten halen gemakkelijk 40°C. :X

Door een beetje airflow toe te voegen, daalt de temperatuur gevoelig.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 20-01-2006 00:58 ]

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Lijkt me wel handig dat je dan alle andere gaten in je kast dichtmaakt behalve de outtake
HunterPro schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:42:
[...]
naar buiten, zoals bij elke airco... like duh. En ja, zoiets kan best. Vraag me alleen af of hij ook ontvochtigt, en if yes, waar dat water dan heengaat :)
Als je naar dat roostertje aan de voorkant kijkt is die wel erg klein moet ik zeggen. Als daar de warme lucht naar buiten moet zal je het wel snel horen suizen. Vooral als de temp. 9 graden is, moet er best wel wat warmte weg. Ik vraag me trouwens af bij welke kamertemperatuur ze hebben gemeten om die 9 graden te krijgen :+

Misschien zit er een klein reservoirtje in die het water opslaat, er zitten aan de voorkant wel 4 mooie raampjes, misschien kan je daar de stand van het water zien? :D

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
hij lijkt me sowieso te klein om echt te kunnen koelen. of het moet een 'magisch' onderdeel bevatten :+

U vraagt, wij antwoorden.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

WhiteViper schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:39:
ik zag dit op een site staan...

[...]

[afbeelding]

wat denken jullie?? werkt dit? :?
zo'n kleine airco moet een plus/minus 100Watt processor en bijbehorende apperatuur koel houden?

Moet ik dat geloven? Ik hoop dat ze het zelf kunnen bewijzen, want als ik bijvoorbeeld fan gebaseerde koelers bekijk..helpt het maar een minimaal beetje!

There is no place like ::1

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als je het gaat vergelijken met een airco in een huiskemer valt dat klein wel mee hoor!
Ik ben wel benieuwd of dit werkt! De grote vraag lijkt mij het stroomverbruik...

Op mijn kantoor wordt het als de zon erop staat ook bijna 50 graden. Mijn airco is in verhouding denk ik zels kleiner dan deze, maar daarmee kan ik het naar 5 graden krijgen als ik wil. Kost alleen wel 1000watt

[ Voor 39% gewijzigd door Bram77 op 20-01-2006 01:21 ]

Verwijderd

Ok.. nogmaals, het is alleen een fan... :z waarom blijft iedereen doen alsof het om een phase change koeler gaat?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:21:
Ok.. nogmaals, het is alleen een fan... :z waarom blijft iedereen doen alsof het om een phase change koeler gaat?
Omdat niemand leest, zelfs het eerste regeltje in de TS quote laat zien dat het om een doodsimpele fan gaat. Heeft niks met airco te maken.

Hieronder volgen nog meer replies van mensen die niet kunnen lezen :P

• Abomination

Abomination

keldon schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:57:
Hieronder volgen nog meer replies van mensen die niet kunnen lezen :P
Wat stond er dan? })

[ Voor 83% gewijzigd door Abomination op 20-01-2006 02:03 ]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Als dit in je drive bay moet, waar moet de (verse) lucht dan door naar binnen? of werkt dat apparaat niet zo...

PS: Het is laat dus niet op me gaan vitten :z

Greyh0und

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18
Dit slaat nergens op natuurlijk. Denk je nu echt dat dit gaat werken, wake up please

als je een degelijke airflow hebt zal hij helemaal niets uitrichten, buiten je airflow verstoren (alhoewel ik twijfel aan de kracht van dit ding)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22

drooger

Falen is ook een kunst.

Het is gewoon een lelijke casefan, in een wit jasje.

De airflow hoeft niet verstoord te worden, als je van beneden koude lucht aantrekt en de warme lucht boven eruit gaat(maakt niet uit als het voor of achter is dan).

Als er bekend is hoeveel Cfm er is, dan kan je vergelijken met andere fans.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit is gewoon een crossfan voor in een 5.25" bay. Een soortgelijke fan wordt gebruikt in de Stacker.

Airco voor in de pc bestaat volgens ook al (via peltier), maar is highly inefficient (was niet zo lang geleden nog een nieuwsbericht van op tweakers.net)

Instagram / YouTube

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Check ook eens deze review van een pc airco:
http://reviews.pimprig.co...aircon_pac_400.php?page=3

Hij komt er niet echt super uit ofzo. Tis dus niet de moeite waard lijkt me, als je kijkt wat een prijskaartje er ook nog eens aanhangt.
Pagina: 1