Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparaten aan- en uitzetten via LAN/Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 21:31

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Ik zoek een apparaat wat dit kan:

http://www.intronics.nl/i...26191&L5M=126187&L2M=null

Omschrijving van het artikel van de link:

De IP Power Switch is een intelligente contactdoos met één outlets die binnen het bedrijfsnetwerk via een internetbrowser aan- en uit te schakelen is.Nadat de IP Power Switch is aangesloten op de netspanning en het netwerk, wordt automatisch een vrij IP adres toegewezen.

En dat een beetje voordeling, heeft iemand enig idee?

edit:
Ik heb inmiddels een andere leverancier gevonden, maar weet nog geen prijzen.

Dit is een PDFje van het ding: http://62.177.177.98/ratiocatalog/specs/IPPS001.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door cariba op 20-01-2006 20:11 ]

life would be much easier if we had the source code.

Verwijderd

Als je zelf enigszins handig bent, zou je een router kunnen hacken. Als je nog wat handiger bent gebruik je bijvoorbeeld een ENC28J60 ethernet ic met een willekeurige uC (PIC18F452 oid). In beide gevallen kun je eenvoudig een setje relais schakelen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat waarschijnlijk ook mogelijk is (maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd) is een Ethernetkaart met wake-on-lan pakken en via het WOL-connectortje aan de voeding en een flopflop met relais erachter hangen. Stuur een WOL-magic-packet en het swtopcontact gaat aan, stuur er nog een en hij gaat weer uit. Dit is allemaal theoretisch btw; ik heb geen idee of het in de praktijk ook gaat werken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sprite_tm schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:27:
Wat waarschijnlijk ook mogelijk is (maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd) is een Ethernetkaart met wake-on-lan pakken en via het WOL-connectortje aan de voeding en een flopflop met relais erachter hangen. Stuur een WOL-magic-packet en het swtopcontact gaat aan, stuur er nog een en hij gaat weer uit. Dit is allemaal theoretisch btw; ik heb geen idee of het in de praktijk ook gaat werken.
Weet jij of een netwerkkaart een computer nodig heeft voor de wake on lan functie of dat je de kaart alleen maar van stroom hoeft te voorzien?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Het is toch meestal het mobo wat WOL ondersteund? Lijkt me dus niet dat een enkele ethernetkaart werkt.

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Ze zitten verbonden dmv een simpel connectortje (naast de pci connector), de netwerkkaart sluit die twee draadjes even kort en de pc gaat aan. WOL werkt op basis van het MAC adres. Ik sluit me aan bij de theorie van Sprite_tm.

Verwijderd

Toch voorzie ik problemen bij het gebruik van WOL functie op een NIC:

Op mijn PC (ik meen Intel pro100 NIC) werkt WOL niet zodra ik de PC verbind met het lichtnet (standby mode). Ik moet eerst een keer windows opgestart hebben en het systeem afgesloten. Wellicht zet de windows driver de NIC in een bepaalde mode, want daarna werkt WOL wel.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:46:

Op mijn PC (ik meen Intel pro100 NIC) werkt WOL niet zodra ik de PC verbind met het lichtnet (standby mode). Ik moet eerst een keer windows opgestart hebben en het systeem afgesloten. Wellicht zet de windows driver de NIC in een bepaalde mode, want daarna werkt WOL wel.
Dat is wel heel erg vreemd, als de pc helemaal uitstaat kun je hem ook via WOL aanzetten en dat heeft niets met drivers of windows te maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 08:46:

1) Bios update / Instellingen bios veranderen.
2) Andere netwerkkaart proberen, al gok ik niet dat het je netwerkkaart is.
3) Het kan geen driverprobleem zijn, WOL werkt niet met drivers.

Is die netwerkkaart een onboard kaart of zit die via PCI verbonden? Als hij via PCI verbonden zit, dan ben ik benieuwd welke versie van PCI dat is. Oudere versies van PCI die ondersteunen geen WOL, waardoor je verplicht bent een kabeltje te gebruiken. Maar er zijn ook versies waar een hardwarefout aanwezig is. Maargoed het probleem dat WOL niet direct werkt dat is een misconfiguratie ergens en is dus wel op te lossen ;)

Ik gebruik zelf dit script op mijn werk om een groot aantal computers aan te zetten (die computers zitten zo weggewerkt dat de gebruiker er NIET bij kan komen, niet omdat de gebruikers niet bij de pc mogen komen, maar dit ziet er netter uit). Afsluiten doe ik dmv shutdown.exe \\pcname.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Nic met wol werkt waarschijnlijk wel, ik denk dat je van de pci bus dan alleen +5v standby en de ground nodig hebt. WOL gaat dmv een los draadje naar je mobo.
Volgens deze datasheet: http://www.ortodoxism.ro/...conductorInc/mXyzuuys.pdf
Pagina 4 is het WOL signaal een hoog-laag-hoog-laag signaaltje.
Op basis daarvan kun je aardig wat voor elkaar krijgen denk ik.

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 21:31

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Ik was al bang dat dit topic in WOL perikelen zou verzanden. WOL icm een PC is niet wat ik zoek, ik zoek iets (geen volledige PC) waarmee ik een apparaat (niet perse een PC) op afstand via Internet/LAN mee kan aan- en uitzetten.

Maar ik zal het topic waar Emiel aan refereert eens bekijken, misschien zit daar een mooie oplossing tussen!

Sprite_tm, dit opzich ook wel een interessante oplossing, heb jij enig idee of er hier een schema op internet van circuleert?

life would be much easier if we had the source code.

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 23:11
WOL zal trouwens ook niet werken.
Bij mijn PC werkt WOL niet meer als je linux gebruikt en dan afsluit maar wel bij windows afsluiten. Nu werkt het bij mij ook in linux omdat ik een tool heb die de netwerkkaart niet released en eventueel uitschakeld.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
cariba schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:40:
Ik was al bang dat dit topic in WOL perikelen zou verzanden. WOL icm een PC is niet wat ik zoek, ik zoek iets (geen volledige PC) waarmee ik een apparaat (niet perse een PC) op afstand via Internet/LAN mee kan aan- en uitzetten.

Maar ik zal het topic waar Emiel aan refereert eens bekijken, misschien zit daar een mooie oplossing tussen!

Sprite_tm, dit opzich ook wel een interessante oplossing, heb jij enig idee of er hier een schema op internet van circuleert?
Daarom wordt hier ook gesproken over het eventueel mogelijk maken van WOL zonder pc :? B)

Verwijderd

Iets anders leuks is trouwens dit :).

Afbeeldingslocatie: http://picnic.sourceforge.net/images/photo_board_left.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 14:28 ]

Verwijderd

@KingofDOS:
Mijn config
PIII-600 Biostar M6TBA mobo met laatste BIOS.
NIC Compaq NC3121. NIC heeft extra 4 polig WOL kabeltje.

@PSUfreak: Ook in mijn config werkt WOL niet meer na linux afsluiten. Ik meen dat je dit bij sommige NICs kan oplossen door meegeven van options bij het laden van de NIC module

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik wilde ook zoiets gaan maken. Ik ben ook alleen nog maar in het stadium van mogelijkheden uitzoeken. Maar ik heb dus ook zo'n Sweex routertje die te hacken valt.

Het beste idee is vooralsnog dus om die Sweex router te hacken, en daar via de USB zo'n IgorPlug op aan te sluiten. Die IgorPlug moet ik dan aanpassen (hardware en software) om één of meerdere relais aan te kunnen sturen.

Vooralsnog is motivatie het enige dat me tegenhoudt. :/

[ Voor 6% gewijzigd door RetepV op 21-01-2006 19:25 ]

Macbook Pro

• raystra
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2024
@cariba (zie eerste bericht):
edit:
Ik heb inmiddels een andere leverancier gevonden, maar weet nog geen prijzen.
Ik heb even gebeld: Als je er 1 koopt 265 euro ex. btw. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door raystra op 27-01-2006 16:01 ]

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
http://www.ethernut.de/en/isa/index.html

hopa nic zonder hele compu .. maarja deze lijkt me niet zo makkelijk

Dan heb je wel andere oplossingen google en zoeken op embeded ethernet oid.

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=261 Beck heeft een leuke oplosing en zo zijn er nog meer.
meer info over aansluiting enzo http://multimotions.websystems.nl/docs/spec_wsu.pdf

Er is er ook eentje die niet veel groter is dan de stekker van de utp kabel die je erin plugt. Wel 2x langer. (na ff zoeken toch gevonden) http://www.lantronix.com/...device-servers/xport.html

Ik heb hier ook eens naar gezocht leek me een leuk iets mee te doen, maar prijs hield me tegen, ga nu met klik aan klik uit systeem aan de slag .. ook ergens een thread hiervan op tweakers. aansturen via 433mhz .. dus als het veilig moet zijn niet zo handig, maarja

Lekker belangrijk

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Zoek eens op Home Automation in Google. Er zijn een heleboel leveranciers die dit op verschillende manieren aanpakken.

Een voorbeeld: X10. Dat is een protocol die over je elektriciteitsnet loopt (soort van netwerk over stroom) en je programmeert eenmaal je controllers en je schakelaars via je computer of je kunt je computer ook dingen laten aansturen.

Als je het zelf wil doen: Niet zo heel lang geleden stond er in Elektuur een artikel over een webserver op een chip. Daarmee kon je dan ook uitgangen sturen en ingangen lezen. Deze bestaan zelfs in WiFi uitvoering. Je moet daar eens naartoe kijken anders.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1