Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help me aub ik weet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een groot probleem.... Ik had winxp geinstalleerd op mijn pc. Opeens verscheen er op mijn scherm U heeft spyware op de achtergrond zwart met wit. Ik kon dit niet veranderen. Ook veranderde mijn prullebak in een schatkist en de muis gaf vreemde icoontjes. Anyway. Ik heb toen alles eraf gemikt (geformateerd, fdisk enz).
Ik wilde toen win98 installeren maar tijdens de installatie krijg ik de volgende meldingen:

application error suwin caused segment load failure in module setupx.dll at 0012:1542

dan krijg ik

w98 setup caused segment load failure in module vga.drv at 0001:2863

en dan

w98 caused a general protection fault in module user.exe at 0001:40b6

en uiteindelijk staat er

Standard mode: invalid DPMI
from 0727:01B2

Ik weet het echt niet meer. Waneer ik scandisk draai moet ik allerhande bestandssystemen die beschadigd zijn laten herstellen. Waneer ik dan op c kijk zie ik wel 80 directories. Nou dan weer formateren en dan weer hetzelfde....

Wie kan me helpen?

Groetjes

ps spider 007 heeft dit topic al naar de juiste groep gezet.
Ik heb gedaan wat men me vroeg muv linux installeren ik heb enkel diskettes tot mijn beschikking
ik ga vrienden vragen om dit te branden op cd.
snik het was een goede bak :'(

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Maak eens een KillDisk diskette aan en maak je hele schijf (niet partitie) leeg met dit programmatje. Dan is je schijf vergelijkbaar leeg, zoals je hem uit de winkel haalde.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34
XP installeren, vervolgens de firewall aanzetten en dan ALLE updates binnenhalen

andere tip: log niet steeds als administrator user in maar als een gewone user, dan houdt je die rommel buiten de deur.

* Zwelgje kan er met zijn kont nog niet bij dat er nog steeds @#$% zijn die als admin inloggen op hun bak en het dan vreemd vinden dat ze zooi op de pc krijgen

A wise man's life is based around fuck you

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:16
Shaggy_NL schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:25:
Maak eens een KillDisk diskette aan en maak je hele schijf (niet partitie) leeg met dit programmatje. Dan is je schijf vergelijkbaar leeg, zoals je hem uit de winkel haalde.
with ^^ of probeer vanaf knoppix te formateren (zie FAQ). Heb je al eens alle partities verwijderd en nieuwe gemaakt?

Specs

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:27:
XP installeren, vervolgens de firewall aanzetten en dan ALLE updates binnenhalen

andere tip: log niet steeds als administrator user in maar als een gewone user, dan houdt je die rommel buiten de deur.

* Zwelgje kan er met zijn kont nog niet bij dat er nog steeds @#$% zijn die als admin inloggen op hun bak en het dan vreemd vinden dat ze zooi op de pc krijgen
Ik log ook gewoon in als admin. Tenminste als gebruiker met alle rechten. Als je gewoon oplet wat je doet komt er echt niet veel troep op hoor... :)

• Zwelgje
Metal schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:29:
[...]

Ik log ook gewoon in als admin. Tenminste als gebruiker met alle rechten. Als je gewoon oplet wat je doet komt er echt niet veel troep op hoor... :)
eindeloze discussie ik meng me er niet in

suffice it to say dat ik er zelf tot voor kort ook zo over dacht....totdat het mis ging :X

Verwijderd

Het is januari 2006, dan ga je toch geen windows 98 meer installeren? Windows 98 is niet veilig meer te krijgen en gezien het feit dat je klacht met spyware begon, lijkt je oplossing mij merkwaardig gekozen.

Tenzij je geen XP licentie of installable CD hebt maar wel haast.

Hoe dan ook, je kunt gewoon een dos-bootdisk downloaden van www.bootdisk.com, dan met fdisk alle partities van je schijf verwijderen. Daarna booten van je XP of desnoods Win98 CD en de installatieprocedure de rest laten doen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:27:
Anders kan je niets installeren, wat nogal vervelend is als je iets aan het installeren bent.

Sterker nog: de gebruiker die de setup aanmaakt is ook 1 van de administrators, die rechten krijg je gratis en voor niets van Ome Bill.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Zwelgje
Rob schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:32:
[...]

Anders kan je niets installeren, wat nogal vervelend is als je iets aan het installeren bent.

Sterker nog: de gebruiker die de setup aanmaakt is ook 1 van de administrators, die rechten krijg je gratis en voor niets van Ome Bill.
Bill :?

Steve Ballmer is de man in charge bij MS ;)

en je weet dat je runas kunt gebruiken :?
* Zwelgje zou rob willen adviseren om eens met Vista te gaan spelen, dan ben je geen admin meer out of the box

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 19-01-2006 23:33 ]

• Rob
  • Niet online

Rob

Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:33:
[...]

Bill :?

Steve Ballmer is de man in charge bij MS ;)

en je weet dat je runas kunt gebruiken :?
* Zwelgje zou rob willen adviseren om eens met Vista te gaan spelen, dan ben je geen admin meer out of the box
Kijk, daar heb je het over Vista! Daar is dat dus mogelijk, maar met een normale Windows XP installatie werkt dat dus niet. Je kan dan zo hopen dat die &*^%&^* niet als admin inloggen, maar dat is dus niet mogelijk.

De TS raad ik aan Windows XP opnieuw te installeren zonder internetverbinding (of achter een hardwarematige firewall/nat router).
Pas als de firewall (software of hardware) geinstalleerd is Windows de updates laten downloaden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Zwelgje
Rob schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:39:
[...]

Kijk, daar heb je het over Vista! Daar is dat dus mogelijk, maar met een normale Windows XP installatie werkt dat dus niet. Je kan dan zo hopen dat die &*^%&^* niet als admin inloggen, maar dat is dus niet mogelijk.

De TS raad ik aan Windows XP opnieuw te installeren zonder internetverbinding (of achter een hardwarematige firewall/nat router).
Pas als de firewall (software of hardware) geinstalleerd is Windows de updates laten downloaden.
eh, ook onder XP kan dat hoor, doe het zelf sinds enige tijd ook

heb cmd.exe en explorer.exe netjes onder een ander account draaien als het account weer ik mee ingelogged ben, werkt prima (wel even in je explorer aangeven dat je elk proces separaat wilt draaien.....)

• Rob
  • Niet online

Rob

Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:41:
[...]

eh, ook onder XP kan dat hoor, doe het zelf sinds enige tijd ook

heb cmd.exe en explorer.exe netjes onder een ander account draaien als het account weer ik mee ingelogged ben, werkt prima (wel even in je explorer aangeven dat je elk proces separaat wilt draaien.....)
Ik kan het verkeerd hebben, maar er zijn wormen die ongepatchte systemen pakken op services die onder het administrator account draaien. De wormen komen niet noodzakelijk binnen via IE.

• Zwelgje
Rob schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:58:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben, maar er zijn wormen die ongepatchte systemen pakken op services die onder het administrator account draaien. De wormen komen niet noodzakelijk binnen via IE.
welke services :?

knappe kop die door me firewall heenkomt zonder dat ik er om vraag :P
unsollicited traffic wordt per definitie geblocked, en als ik het al binnenhaal via een site kan er nog nik gebeuren

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 20-01-2006 00:00 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.