laptop vervoeren icm studieboeken (zoek hardcover)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
gegroet,

Ik ben sinds kort in het bezit van de Acer 1692, enige wat relevant is voor dit topic is dat ie uitgerust is met een 15,4" scherm, 15 inch breedbeeld dus...

nu is het de bedoeling dat ik deze laptop ook wel eens ga vervoeren, het liefst in een onopvallende (niet specifiek voor laptops) rugzak...

nu had mijn broer ooit voor zijn Ibook van Crumpler een soort cover/hoes/sleeve (ze noemen het overal anders) die echt KEIhard was

m.a.w. daar kon je de laptop indoen en dan in een tas met gerust wat boeken die ertegenaan leunen.

ik heb even gezocht op crumpler maar het ziet er naar uit dat ze niet specifiek voor 15,4 die hoezen maken??? bovendien zijn ze reteduur...

mijn vraag: ik zoek dus een zo'n cover (geen uitgebreide tas) die van alle zijden hard is, zodat alle kracht die erop komt te staan, door de cover wordt opgevangen en niet door de laptop...
daarna wil ik die cover in een normale rugzak doen, misschien weet iemand toevallig ook een leuke rugzak waar dit in past (eventueel 2 aparte vakken?) waar dit in past met nog wat boeken erbij...

ik vind nauwelijks winkels die dit soort "hoezen" hebben, en al zeker geen harde...verder ken ik alleen crumpler eigenlijk...

alvast bedankt, ik post een nieuw topic, omdat ik niet blij wordt van "Het grote Acer 16x" topic, iedereen vraagt dingen door elkaar maar na 2 weken heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Ben eingelijk ook op zoek naar zo'n ding.
Kan het nergens vinden.
dus tips zijn meer dan welkom ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -whodini- op 20-01-2006 00:23 . Reden: ik heb trouwens de acer Ferrari 4000 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Is een gewoon koffertje met de geschikte maten niet iets? Zelf doe ik mijn laptop overigens in een meer softcover en prop deze in een rugzak van JanSport, dan kan er nog wel wat spul bij. Maar mijn laptop is dan ook stevig genoeg om dat aan te kunnen :Y)

Dat zoiets duur is zit eraan te komen trouwens en wat bedoel je met "niet specifiek voor 15,4 maken"? IK neem aan dat er wel eentje tussen zit waar hij in gaat passen. Maar aangezien het aftermarket is, is de kans klein dat hij perfect gaat passen.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn speciale laptoptassen die er niet als een laptoptas uitzien. Zoals de Pizzadoos: Klik.
Waarschijnlijk zijn er nog een hoop meer gewoon ff googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik heb zelf laatst een nike rugzak gekocht, voor laptops ja, maar zo ziet die er niet uit. Meerdere malen aan me gevraagd waar die gekocht was omdat die zo funky is. Was helaas niet in nederland maar in singapore waar ik de rugzak had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vervoer mijn laptop in een Targus rugzak. Valt echt niet op dat het een laptop tas is. :)
Hier zit een softcover is en staan ook weleens boeken tegenaan. Nog nooit problemen tegen gekomen. En anders snij je twee stukken schuimplastic op maat en doe je die om je laptop heen ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door endless op 20-01-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
je kunt natuurlijk even kijken op de sites van tucano en crumpler

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
djmurcielago schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:51:
je kunt natuurlijk even kijken op de sites van tucano en crumpler
crumpler heb ik gekeken, maar dan zou ik al een 17" cover moeten kopen en dat vind ik weer een beetje groot voor mijn laptop....

daarnaast sjouw ik best wel wat mee aan boeken vaak, en met softe cover loop je dan toch meer gevaar dat boeken tegen de laptop gaan drukken en er toetsafdrukken in het scherm komen :?

ik wil het gewoon meteen goed aanpakken :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je eens kijken op: Sumdex.
Heb er zelf één voor m'n 15,4 laptop(jewel 2500), bevalt uitstekend, gebruik 'm in diverse tassen/rugzakken.
Het is een soort dik foam, licht maar wel stevig. Beetje wat er in speciale laptoptassen zit, maar dan los. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een rugzak met een laptopvak, dat tussen het grote vak en je rug zit. Valt nauwelijks op qua laptop, en 't maakt dat de rugzak lekker zit (want regelmatig gevormd). D'r zit schuimrubber tussen het laptopvak en het grote vak. * CyBeR heeft nog geen beschadigingen opgelopen op deze manier. De mijne is van JanSport.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 20-01-2006 02:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
www.boblbee.com Gaan alleen mensen je tas jatten om je tas ipv om de notebook die er in zit. ;) (het gaat om de peoples delite en de megalopolis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb een eastpack met speciaal laptop vak. Ziet er uit als een gewone rugzak. Laptop in verstevigd vak tegen je rug en de boeken ervoor. Werkt prima voor €99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
wat jij zoekt is dus een skin met harde zijkanten, want met een harde cover (de boven/onderkant) worden die letters er toch wel ingedrukt

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

endless schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:36:
Ik vervoer mijn laptop in een Targus rugzak. Valt echt niet op dat het een laptop tas is. :)
Hier zit een softcover is en staan ook weleens boeken tegenaan. Nog nooit problemen tegen gekomen. En anders snij je twee stukken schuimplastic op maat en doe je die om je laptop heen ofzo?
Ik heb ook een Targus rugzak, een Metro Notebook Backpac om precies te zijn. Het enige nadeel van deze tas was dat de riemen wat kort zijn, maar die heb ik gewoon wat langer gemaakt. (die verstelbare gesp er uit gehaald, de riem ietsje langer gelaten en vast genaaid)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

endless schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:36:
Ik vervoer mijn laptop in een Targus rugzak. Valt echt niet op dat het een laptop tas is. :)...
Uhm, behalve dan door het logo van Targus, want die lui maken alleen maar laptoptassen en dergelijke :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb een Jansport rugtas. Deze bevalt me echt super goed. Voordat ik deze had liep ik vaak met 2 tassen. Maar dit is nogal onpraktisch als ik af en toe met de motor naar school toe wil. Vandaar dat ik deze tas heb gekocht. Hij was niet goedkoop maar zit wel 30 jaar garantie op. (waarop dat mag Joost weten maar het zit er bij :P).

Hier 2 pics

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~wiete_v_leeuwen/IMG_0098%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~wiete_v_leeuwen/IMG_0099%20(Small).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
ik heb ook n acer welliswaar n 1600, maar ik neem aan dat het model niet veel veranderd. ik weet niet hoe vaak je dat ding al dicht hebt geklikt? maar bij mij was het gewoon al zo dat bij het dichtklikken de toetsen al in het scherm kwamen... dus dan maakt het weinig uit of je er wel of geen boeken tegenaanzet. ik heb n de grootste kipling rugtas waar zo'n mooi hard plaatje inzit om je vak in tweeen te delen, zoiets zocht je volgens mij. alleen oppassen dan met het neerzetten want daar is niet aan gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Acer 1692 past precies in zo'n 17" crumpler hoes :Y)

maar ga gewoon naar de winkel en test of het past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Och, ik heb mijn notebook zes jaar vervoerd in een normale rugzak tussen de studieboeken. Het is immers een noot-boek, dus moet ie daar maar tegen kunnen. En inderdaad, hij doet het nog steeds prima :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:47
Er zijn speciale koffertjes leverbaar in alu waarin je laptop precies past. Stootvast en knalhard, kan er niks meer mee gebeuren. als je zoiets wilt, laat het me even weten, dan vraag ik even waar m'n studiekameraad het vandaan heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Looney11 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:12:
Er zijn speciale koffertjes leverbaar in alu waarin je laptop precies past. Stootvast en knalhard, kan er niks meer mee gebeuren. als je zoiets wilt, laat het me even weten, dan vraag ik even waar m'n studiekameraad het vandaan heeft..
hmm das echt een draagkoffertje zeg maar?? die ken ik.....maar ik zoek iets wat ik in een normale rugzak kan stoppen :)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:15:
Je Acer 1692 past precies in zo'n 17" crumpler hoes :Y)

maar ga gewoon naar de winkel en test of het past?
zijn er winkels dan die Crumpler hebben liggen?? ben zeker deze hoezen nog nergens tegengekomen...

[ Voor 27% gewijzigd door Noedelsupke op 28-01-2006 02:29 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crumpler is voor zover ik weet alleen in crumpler winkels verkrijgbaar
www.crumpler.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crumpler kun je o.a. bestellen op www.laptopsupply.nl
Ik heb ze ook nog wel in een andere laptopshop gezien maar welke weet ik zo niet meer. Tijstip is daar te vaag voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ik denk dat ik eindelijk heb gevonden wat ik zocht:

op dit forum worden een aantal hardcovers genoemd:
http://www.notebookforums...t=115938&highlight=sleeve

het gaat dan wel over de Acer F4000 laptop maar volgens mij is die qua dimensies gelijk met mijn Acer 1692, ik ga nog even nameten voor de zekerheid...

deze vind ik persoonlijk de mooiste die in dat topic genoemd wordt,
Booq Vyper L
Afbeeldingslocatie: http://www.booqbags.com/stores/booqbags/images/BillingSet/VXM-BLK-XXX_0006.jpg
Laptop Compartment: 14.2x10.9x1.6" (361x277x41mm)

nu nog een nederlandse shop vinden die deze verkoopt....

[ Voor 24% gewijzigd door Noedelsupke op 29-01-2006 01:06 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54
Ik ben met laptop en al de lokale sport-attributen-winkel binnengelopen en ben gaan passen :P

Mijn laptop wordt al 3 jaar (vrijwel) dagelijks vervoerd, op de motor, door weer en wind, in een Nomad rugzak / backpack iets. Biedt eigenlijk geen padding of stuffing, alleen een dunne laag stof en een iets dikkere laag (nep?)leer van de laptoptas die erbij geleverd werd, niet meer dan een hoes met een vak voor de adapter/muis/etc).

Naast de laptop gingen er erg vaak klappers, boeken, flessen cola, boodschappen of net wat mee (niet alles tegelijk, zo groot is die rugzak ook niet :P), maar na 3 jaar nog geen enkele schade die ik terug kan voeren op mijn transportmethode.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
booq hebben ze in macintoys.nl en laptopsupply.nl Ik heb zelf een tas van booq en heb die uit hun duitse webwinkel gehaald www.booq.de Dat was uiteindelijk het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:59:
[...]

Uhm, behalve dan door het logo van Targus, want die lui maken alleen maar laptoptassen en dergelijke :+
Jahoor, een klein zwart logo op een grote zwarte tas dus. :)
Met mijn toshiba heb ik geen probleem van in m'n scherm drukkende letters ofzo.. Gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Looney11 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 16:12:
Even een klein kickje, zou je dat voor mij na kunnen vragen? Ik zoek namelijk ook een hardcover slip, maar een koffertje zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:02:
Ik heb een Jansport rugtas. Deze bevalt me echt super goed. Voordat ik deze had liep ik vaak met 2 tassen. Maar dit is nogal onpraktisch als ik af en toe met de motor naar school toe wil. Vandaar dat ik deze tas heb gekocht. Hij was niet goedkoop maar zit wel 30 jaar garantie op. (waarop dat mag Joost weten maar het zit er bij :P).

Hier 2 pics

[afbeelding]

[afbeelding]
welk model van jansport is dit? en past er een 15,4 breedbeeld laptop in? ik ben namelijk vanplan om binnekort een acer 1692 te kopen samen met jansport 'lap station' (ik weet niet of dit de rugzak is die jij hebt, maar hij lijkt er in ieder geval op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:01:
[...]

welk model van jansport is dit? en past er een 15,4 breedbeeld laptop in? ik ben namelijk vanplan om binnekort een acer 1692 te kopen samen met jansport 'lap station' (ik weet niet of dit de rugzak is die jij hebt, maar hij lijkt er in ieder geval op)
ik heb gisteren toevallig een Jansport gekocht, simpelweg omdat deze voor mij aan alle eisen voldeed (veel verschillende vakken, ruimte voor de laptop(alhoewel niet specifiek laptoptas)

en verder is de acer 1692 een hele moeilijke laptop...bijna in geen enkele tas met echt laptop compartiment pastte ie....die tas hierboven heb ik ook gezien, dit is een echte laptop uitvoering die 130 euro kostte, die heeft enkel een "band" die je om de laptop heen doet....dus grotere kans dat daar WEL de 1692 in past...

ik heb uiteindelijk een goedkopere Jansport van 60 euro gekocht (beetje standaard model), waar de laptop nu geheel in past alleen vind ik de tas opzich niet voldoende bescherming bieden

ik ga er dus nog de Booq hoes bij bestellen op hoop van zegen, met die Booq eromheen zou het namelijk net wel of niet niet moeten passen....

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik heb een tas van het merk Dakine is een merk uit de surfwereld en de rugzak ziet er ook gewoon goed en stevig uit en is zeker niet saai! www.dakine.com en dan PACKS ik heb dan de 101 pack zit speciaal laptop gedeelte in, zonnebrilhouder ruimte zat en hij lijkt niet bulky. gewoon bij goede tassenwinkel vandaan en hij was niet super duur ofzo 89 euro en zat geloof ik ook hele tijd garantie op!

Afbeeldingslocatie: http://www.dakine.com/images/xlg/8130030_xlg.jpg

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Ik gooide vroeger mijn laptop altijd in een rugzak met de studieboeken. Gewoon niet te gekke acties uithalen of je tas in een hoek gooien, dan kan er verder weinig met je computer gebeuren. Hooguit een paar krasjes, maar dan is de schade dan ook mee gezegt.

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:39
ik vervoer mijn 1692 altijd hierin. Stevig genoeg, past perfect erin, kan ook nog wat anders bij (in een apart vak), en het valt niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door rulus op 23-02-2006 16:11 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

volgens mij hebben ze bij bever wel een aantal rugzakken staan voor laptops. OVerigens veel rugzakken hebben een stevig rugframe wat ook al een hoop scheelt. Laatst mijn Laptop vervoerd in een Bever roaring twenty en dat ging prima.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik gebruik deze tas enige nadeel, weinig ruimte over voor boeken, maar 15,4" past precies.

Maar als ik boeken meeneem naar school, heb ik les, en dan heb ik vaak geen laptop nodig, dan pak ik wel een vaste schoolcomp, om erna en/of ervoor aan mn project te gaan. 2 tassen begin ik echt niet aan. En af en toe vergeet ik per ongeluk :P wel eens een boek.

Heb trwns een aspire 1694

[ Voor 4% gewijzigd door Lostcuban op 23-02-2006 16:25 ]

My Specs | My BF2 Stats

Pagina: 1