Windows XP's CMD beter of slechter van Window's 98 MS-DOS

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 22:06
Hallo,

Ik en mijn vader gingen een keer kijken of mijn AMD 3500+ beter was dan zijn 2,6 Ghz. Tuurlijk is de AMD beter maar hoeveel? Nou, ong 2,7 keer zo snel was hij klaar met de berekening van een programma. Nu draaide mijn vader onder Windows 98 en ik onder XP.
Nu willen we graag weten of de CMD van XP gelijkwaardig of niet is aan de MS-DOS van 98. Aangezien het zonde is om hier snel 98 op te zetten.

Verwijderd

IJsbl0k schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:09:
Hallo,

Ik en mijn vader gingen een keer kijken of mijn AMD 3500+ beter was dan zijn 2,6 Ghz. Tuurlijk is de AMD beter maar hoeveel? Nou, ong 2,7 keer zo snel was hij klaar met de berekening van een programma. Nu draaide mijn vader onder Windows 98 en ik onder XP.
Nu willen we graag weten of de CMD van XP gelijkwaardig of niet is aan de MS-DOS van 98. Aangezien het zonde is om hier snel 98 op te zetten.
nuttig 8)7

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
win98 cmd is absoluut niet gelijkwaardig aan die van XP

XP=core 32bit OS
Win98, boutig 16bit/32bit OS welke slecht gebruik maakt van moderne cpu's

niet gek dat jouw bak sneller is

waarom draai je nog 98 eig? je weet dat je onder XP ook virtualPC of vmware kunt gebruiken om win98 te draaien (voor oude kantoorapplicaties bv)

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 19-01-2006 23:14 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Dedgeh
o ja, vergeten te zeggen dat me pa dus nieuwe pc wou kopen :p dus amd of intel enz.

maar die upgrade naar een amd is dus wel aan te bevelen :)

• Zwelgje
2.6ghz niet snel genoeg dan?

* Zwelgje geeft je als tip om je OS te upgraden daar heb je meer aan als een andere cpu

• Dedgeh
Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:16:
2.6ghz niet snel genoeg dan?

* Zwelgje geeft je als tip om je OS te upgraden daar heb je meer aan als een andere cpu
me vader draait nog al die DOS programma's die onder CMD enz niet meer werken. maar nu jij het over een simulator hebt... dus daarom is een upgrade misschien enigste optie, anders werken de aplicaties niet meer

[ Voor 12% gewijzigd door Dedgeh op 19-01-2006 23:18 ]

Verwijderd

cmd? bedoel je die ge-emuleerde dos omgeving van XP?
antwoord is ge-emuleerd, aangezien XP dus geen dos heeft.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 22:08
Waarom draai je niet PI-fast oid, ik denk dat die op beide OS'en niet superveel verschil uit maken. De 'cmd' en de 'command prompt' maken vrij veel verschil uit !

• Dedgeh
Dus we komen erop neer, dat als me vader 98 wil houden. Dat hij beter een AMD kan kopen aangezien de cmd van xp en 98 weinig verschillen :)

• Zwelgje
IJsbl0k schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:19:
Dus we komen erop neer, dat als me vader 98 wil houden. Dat hij beter een AMD kan kopen aangezien de cmd van xp en 98 weinig verschillen :)
die 2.6ghz houden en er 1gb ram indrukken, vervolgens vmware kopen (www.vmware.com) of virtualPC (www.microsoft.com/virtualpc) en dan XP gaan draaien op die bak

niks geen AMD kopen dus, dat heeft totaal geen zin (niks ten nadele van AMD, maar een nieuwe pc lijkt me totale onzin als je nog met win98 dos apps blijft werken)

* Zwelgje zou bij zon halstarrig aan win98 vasthoudende vader tergelijkertijd omzien naar een andere vader...

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 19-01-2006 23:23 ]

Verwijderd

gewoon dualboot draaien, zo heeft ie 98 & xp en een AMD. en natuurlijk niet vergeten een FAT partitie te maken, aangezien 98 geen ingebouwde NTFS support heeft.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 22:08
Heb je die reactie van zwelgje niet gelezen ?!

• Zwelgje
SHuisman schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:27:
[...]

Heb je die reactie van zwelgje niet gelezen ?!
hij 'zoekt' argumenten om zijn pa een AMD te slijten :X

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 20:47
Het zou me sterk verbazen als Windows 98 uberhaupt op die AMD 3500+ machine draait.

Daarvan afgezien, wat probeert je programma uberhaupt te doen, want de kans dat cmd.exe hier ook maar enige invloed whatsoever op heeft is bijzonder klein, tenzij je wellicht de performance gaat meten van het 'dir' commando ofzo...

Verwijderd

Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:22:
[...]

die 2.6ghz houden en er 1gb ram indrukken, vervolgens vmware kopen (www.vmware.com) of virtualPC (www.microsoft.com/virtualpc) en dan XP gaan draaien op die bak

niks geen AMD kopen dus, dat heeft totaal geen zin (niks ten nadele van AMD, maar een nieuwe pc lijkt me totale onzin als je nog met win98 dos apps blijft werken)

* Zwelgje zou bij zon halstarrig aan win98 vasthoudende vader tergelijkertijd omzien naar een andere vader...
Windows 98 ondersteund zoveel geheugen volgens mij geneens, heeft dus echt geen zin om dat erin te zetten.
Misschien dat je die programma's met compatebility modus aan wel aan de praat kunt krijgen?
Met zijn pc lijkt me weinig mis (snel zat).

En die laatste opmerking van jouw slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Die pa wil gewoon met zijn vertrouwde programma's blijven werken.
(zijn er geen updates voor windows xp?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 23:37 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:35:
[...]

Windows 98 ondersteund zoveel geheugen volgens mij geneens, heeft dus echt geen zin om dat erin te zetten.
Misschien dat je die programma's met compatebility modus aan wel aan de praat kunt krijgen?
Met zijn pc lijkt me weinig mis (snel zat).
XP als HOST os en daarin win98 (met 256mb ram allocated)

de rest is dan voor je XP om mee te werken

en ja win98 kan gewoon met 1gb ram werken hoor (vaak genoeg gedaan in het verleden)
verbazingwekkend ook dat veel mensen nog nooit met virtualisatiesoftware hebben gewerkt terwijl dit al sinds 1997 te krijg is :X

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 19-01-2006 23:37 ]

Verwijderd

Zwelgje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:36:
[...]

XP als HOST os en daarin win98 (met 256mb ram allocated)

de rest is dan voor je XP om mee te werken

en ja win98 kan gewoon met 1gb ram werken hoor (vaak genoeg gedaan in het verleden)
verbazingwekkend ook dat veel mensen nog nooit met virtualisatiesoftware hebben gewerkt terwijl dit al sinds 1997 te krijg is :X
Schijnt dus wel problemen te kunnen ontstaan met meer dan 512 mb intern geheugen voor 98:
http://answers.google.com/answers/threadview?id=333688
http://www.pcformat.co.uk...id=28009&subsectionid=689
En hier voor blijkbaar een oplossing:
http://www.aumha.org/win4/a/memmgmt.php

Wat ik voorspel als die pa virtualisatiesoftware gaat gebruiken, is dat hij alleen maar in die windows 98 zit te werken (en je dus eigenlijk voor nix die virtualisatiesoftware gebruikt.)

@Zwelgje:
windows 98 krijgt maar 256
I know, vind het ook vreemd om die machine te upgraden voor windows 98.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:12 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:43:
[...]

Schijnt dus wel problemen te kunnen ontstaan met meer dan 512 mb intern geheugen voor 98:
http://answers.google.com/answers/threadview?id=333688
http://www.pcformat.co.uk...id=28009&subsectionid=689
En hier voor blijkbaar een oplossing:
http://www.aumha.org/win4/a/memmgmt.php

Wat ik voorspel als die pa virtualisatiesoftware gaat gebruiken, is dat hij alleen maar in die windows 98 zit te werken (en je dus eigenlijk voor nix die virtualisatiesoftware gebruikt.)
in de vm's geef je win98 toch maar 256mb ram :)

anyway, wat moet zijn pa dan met een snellere pc als je nog oude dos meuk gebruikt :? ik kan het niet vatten, meneer wil een snellere pc maar blijft vasthouden aan dos apps

das hetzelfde als een dure sportwagen kopen maar dan niet uit de binnenstad willen verhuizen en elke dag in de file blijven staan met 15km per uur..

*doodzonde* dus :P

Pagina: 1