Hoi,
Ik heb op mijn website een script waarbij foto's in klein formaat getoond worden, wanneer je er op klikt opent er een pop-up met de groot formaat foto's.
Het probleem is nu dat ik 2 (eigenlijk 3) van deze scripts op 1 pagina wil, zodat het in verschillende onderwerpen kan verdeeld en niet één lange rij foto's is.
Het probleem is dat de scripts totaal niet meer werken wanneer je er 2 of 3 hebt staan. Als ik namelijk op een foto klik, dan opent niet de foto die er getoond wordt, maar de foto van het onderste script op de pagina, begrijpen jullie? Bij 3 scripts op 1 pagina werkt het ook zo, maar dan kan je in de pop-up niet meer naar de volgende of vorige foto, en werkt dan dus helemaal niet meer. "Fout op de pagina" staat dan ook onderin de browser. De scripts worden dus door elkaar verward door één of andere reden.
Dit is het script wat op de home staat (dus niet de pop-up):
<html>
<head>
<title>Foto's</title>
<script language="javascript" src="kiesmaareennaam.js"></script>
</head>
<body>
<script language="javascript">
<!--
// zorg dat al je thumbnails dezelfde naam hebben met uitzondering van het laatste cijfer en dat ze in de
// juiste volgorde genummerd zijn als volgt : "jouwthumbnail0.jpg" "jouwthumbnail1.jpg" "jouwthumbnail2.jpg" ....
// begin wel met nummer 0, anders werkt het script niet meer correct
// het zelfde geldt voor de foto's in groot formaat
document.write("<center>");
for (var i = 0; i < 25; i++) {
// de 25 verander je in het aantal thumbnails dat je zelf hebt
// wat gelijk is aan het aantal grote foto's
document.write("[img]'jouwmap/jouwthumbnail"[/img]");
// jouwmap wordt de map waarin de thumbs (thumbnails) staan
// jouwthumbnail wordt de naam van de thumb
if (i % 5 == 4) document.writeln("<br>");
};
document.write("</center>");
-->
</script>
</body>
</html>
Is er iets mogelijk dat ik deze script dus 3 keer op de pagina kan zetten, zonder dat ze met elkaar verward raken?
Ik heb op mijn website een script waarbij foto's in klein formaat getoond worden, wanneer je er op klikt opent er een pop-up met de groot formaat foto's.
Het probleem is nu dat ik 2 (eigenlijk 3) van deze scripts op 1 pagina wil, zodat het in verschillende onderwerpen kan verdeeld en niet één lange rij foto's is.
Het probleem is dat de scripts totaal niet meer werken wanneer je er 2 of 3 hebt staan. Als ik namelijk op een foto klik, dan opent niet de foto die er getoond wordt, maar de foto van het onderste script op de pagina, begrijpen jullie? Bij 3 scripts op 1 pagina werkt het ook zo, maar dan kan je in de pop-up niet meer naar de volgende of vorige foto, en werkt dan dus helemaal niet meer. "Fout op de pagina" staat dan ook onderin de browser. De scripts worden dus door elkaar verward door één of andere reden.
Dit is het script wat op de home staat (dus niet de pop-up):
<html>
<head>
<title>Foto's</title>
<script language="javascript" src="kiesmaareennaam.js"></script>
</head>
<body>
<script language="javascript">
<!--
// zorg dat al je thumbnails dezelfde naam hebben met uitzondering van het laatste cijfer en dat ze in de
// juiste volgorde genummerd zijn als volgt : "jouwthumbnail0.jpg" "jouwthumbnail1.jpg" "jouwthumbnail2.jpg" ....
// begin wel met nummer 0, anders werkt het script niet meer correct
// het zelfde geldt voor de foto's in groot formaat
document.write("<center>");
for (var i = 0; i < 25; i++) {
// de 25 verander je in het aantal thumbnails dat je zelf hebt
// wat gelijk is aan het aantal grote foto's
document.write("[img]'jouwmap/jouwthumbnail"[/img]");
// jouwmap wordt de map waarin de thumbs (thumbnails) staan
// jouwthumbnail wordt de naam van de thumb
if (i % 5 == 4) document.writeln("<br>");
};
document.write("</center>");
-->
</script>
</body>
</html>
Is er iets mogelijk dat ik deze script dus 3 keer op de pagina kan zetten, zonder dat ze met elkaar verward raken?