Toon posts:

[XP] vaag probleem met netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan, heeft windows 98 op gestaan, heb er gister win xp op gezet.
Maar nu heb ik een probleem met de netwerk kaart.
Het gaat overigens om een ecs moederbord K7S5A met onboard lan, word gewoon gedetecteerd maar krijgt geen ip adres..

Vervolgens heb ik geprobeerd een pci netwerk kaart erin te zetten waarvan ik zeker weet dat hij werkt ook hier geen ip adres, ander pci slot geprobeerd, kreeg nu wel een ip adres maar kan niet internetten, kan niet een pingen naar mn dhcp server.

als ik ipconfig /renew typ krijg ik ook geen ip adres meer.

heb ook al geprobeerd om de pc uit te zetten, alle pci kaarten eruit aangezet, uitgezet.
pci kaarten er weer in, maar ook dan blijft het probleem.

heb de pc ook 15 minuten zonder stroom gezet en het batterijtje van het moederbord eruit gehaald, zodat alles reset, maar ook dat heeft geen resultaat gehad.

wou nog een bios update proberen maar het enige wat ik tegen kwam was een .rom bestandje waar ik eigenlijk weinig mee kan..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 19:01

momania

iPhone 30! Bam!

Waar krijg je je ip adres van?
dhcp bij je thuis? daar wel alles goed geconfigureerd?

Heb je al eens met een andere kabel geprobeerd? Slechte kabels zijn vaak oorzaak van dit soort problemen.

Verder had je dit topic denk ik beter in Network Troubleshooting kunnen plaatsen, aangezien het niet direct iets met windows te maken heeft ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

sowieso heb je om je bios te flashen een utility nodig om dat .rom bestand erin te proppen. Vast ook te vinden waar je dat .rom bestand vandaan hebt.

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Probleem zit overigens niet in de utp kabel, deze komt uit mn eigen pc en daar werkt hij ook.
ping 127.0.0.1 gaat goed.
ping 10.0.0.4 gaat ook goed (eigen ip)
ping 10.0.0.138 (dhcp server /router ) komt net 1 keer aan daarna niet meer.. ? ;/

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:05:
Probleem zit overigens niet in de utp kabel, deze komt uit mn eigen pc en daar werkt hij ook.
ping 127.0.0.1 gaat goed.
ping 10.0.0.4 gaat ook goed (eigen ip)
ping 10.0.0.138 (dhcp server /router ) komt net 1 keer aan daarna niet meer.. ? ;/
Je router kan een bescherming hebben tegen ongewenst pingen, dus dat kan gebeuren idd. :)

Maar ik begrijp dat je de kabel van je eigen pc gebruikt (die het wel doet) omzet naar de andere pc en daar dan geen ip krijgt? Of ligt er een aparte kabel?

Heb je niet toevallig een filter op mac adres oid staan op je router?

• Marlibica

Marlibica

Dan krijg je alleen maar timeouts en niet 1 reply

edit:

Andere poort in de switch?

[ Voor 33% gewijzigd door Marlibica op 19-01-2006 22:11 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een standaard alcatel speedtouch router die je bij een adsl abonnement krijgt, vanaf mn eigen pc is deze ook te pingen en zitten ook geen mac filters op, utp kabel komt uit mn eigen pc inderdaad.
Heb hem zojuist nog even getest voor de zekerheid, kabel is niks mis mee.
Router en switch ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:14 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:12:
Ik heb gewoon een standaard alcatel speedtouch router die je bij een adsl abonnement krijgt, vanaf mn eigen pc is deze ook te pingen en zitten ook geen mac filters op, utp kabel komt uit mn eigen pc inderdaad.
Is het een echte router?
Probeer anders even je router/modem een paar minuten uit te zetten?

Ik weet bijvoorbeeld dat veel modems een mac adres automatisch koppelen en daarna alleen maar dat adres een ip adres geven. Om dan een andere pc met dat modem te gebruiken, moet je de modem een paar minuten uit hebben staan om hem te resetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:12:
Heb hem zojuist nog even getest voor de zekerheid, kabel is niks mis mee.
Router en switch ook niet.
Die al even 30sec van de stroom gehad(heeft geen invloed op je config, mits je deze opgeslagen hebt) ??

• Marlibica

Marlibica

Ik denk dat je TCP/IP protocol op één of andere manier corrupt is. Er staan bij MS documenten over het opnieuw opbouwen van de stack, maar weet ff niet waar..

* Marlibica is ff te lui om te zoeken :)

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het probleem zit echt in de pc..
Heb het ook geprobeerd met een vast ip in de range van mn router ook dan kan ik niet pingen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens ookal XP opnieuw geinstalleerd, dat hielp ook niet

• Marlibica

Marlibica

Ik weet bijvoorbeeld dat veel modems een mac adres automatisch koppelen en daarna alleen maar dat adres een ip adres geven. Om dan een andere pc met dat modem te gebruiken, moet je de modem een paar minuten uit hebben staan om hem te resetten.
Standaard Alcatels doen dat niet

edit:

@ hierboven: Heb je XP opnieuw geïnstalleerd over bestaande installatie of heb je de schijf ook geformatteerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Marlibica op 19-01-2006 22:20 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Ook geformatteerd uiteraard.. en geinstalleerd vanaf een andere xp cd :)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat er echt wat mis is met het moederbord..
Laatste optie is nog die bios update proberen.. maar kan iemand me vertellen wat ik met een .rom bestand doe? aangezien dit er niet bijstond op de site.

• Marlibica

Marlibica

Kun je gewoon bij ECS downloaden: hier voor de versie 1.1. Er stonden verschillende versies dus kijk ff precies welke versie je hebt.

Zoals ik al eerder zei heb je daar een utility voor nodig die je daar ook kunt dldn.

[ Voor 14% gewijzigd door Marlibica op 20-01-2006 16:39 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, heb een bios update uitgevoerd maar resltaat is nog steeds hetzelfde.
Heb weer windows 98 geinstalleerd maar ook nu doet de netwerkkaart het niet.
Ga nu weer xp erop zetten.. maar ik heb echt geen idee waar het nou nog aan zou kunnen liggen :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:04:
Bedankt, heb een bios update uitgevoerd maar resltaat is nog steeds hetzelfde.
Heb weer windows 98 geinstalleerd maar ook nu doet de netwerkkaart het niet.
Ga nu weer xp erop zetten.. maar ik heb echt geen idee waar het nou nog aan zou kunnen liggen :s
Je hebt dan ook nog niet zoveel geprobeerd(blunt modus)

Heb je de router al even opnieuw gestart ??

Ik weet ook niet hoe je zo slim bent om dan je bios maar te gaan flashen !? wat heeft dat met je netwerkkaart te maken, ook al zit die op de moederbord ? ?

Stel een vast ip adres op en stel je gateway + DNS van de pc in op 10.0.0.138(je router) voila je hebt volgens mijn wetenschappelijke berekeningen(logisch denken) weer internet.

Plz proof me wrong..
Pagina: 1