[vnc ssh w2k3] ssh lukt maar tunnel naar vnc niet

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
hoi

probeer al een paar uurtjes een vnc sessie te hebben met 'mijn' w2k3 enterprise edition server. heb wel al wat gevonden, maar niets dat werkt. ook de antwoorden op dit forum niet...

ik kan via putty al aanloggen op de cygwin (met openssh, die draait as session) daemon. ik kan dan gewoon aanloggen als mijn user en mijn files bekijken.

voordat ik de sessie begin maak ik ook een tunnel aan met local port: 5901 en dest localhost:5901. als ik dan via tight vnc localhost:1 probeer krijg ik totaal niets, scherm verdwijnt in het niets, geen error gewoon noppes... iemand een idee.

?

Verwijderd

waarom de tunnel? Gewoon tightvnc draaien op de server op poort 5900 en daarna je client starten zonder een screen op te geven?

Waarom gebruik je uberhaupt tightvnc en cygwin op een w2k3 enterprise server? Gewoon een VPN verbinding aanleggen en daarover remote desktop draaien. In vergelijking tot remote desktop zuigt VNC enorm..

• hobbit_be
gewoon vnc gebruiken is too unsafe, en mag niet van uber-it mensen.

poort 5901 omdat dit in een van de documents wordt uitgelegd

geen remote desktop want zowel mac als windows + geen vpn available...

vnc mag dan zuigen normaal moet het direct werken

:)

Verwijderd

Op een w2k3 server kun je gewoon een VPN aanmaken hoor. En er is een remote desktop client die prima werkt op de Mac.

Maar goed, je tunnelt over 5901 (ipv. de standaard 5900), ik neem aan dat je dan moet VNC-en naar localhost:5901..

• hobbit_be
nu lukt het me al wel om de password scherm te krijgen:

maar direct daarna krijg ik een connection closed...

echt om de muren van op te lopen... (zowel 5900 als 5901)

---

edit:

nu gaat het wel, ik had een email geschreven ivm encrypted traffic en daarna ging het wel (maar geen confirmatie dat ze uberhaupt iets hadden veranderd)

het enige dat ik nog had extra gedaan is de log aanzetten?

nou ja echt duidelijk is het me dus niet geworden...

[ Voor 46% gewijzigd door hobbit_be op 20-01-2006 17:23 ]